קול קורא - האגף הניצי במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

בשנת 1972 כתב דוד בן גוריון, האב המייסד של מפלגתנו, כי "יש לדאוג ליישוב גדול וגדל בחברון, שתהא מסוגלת במשך הזמן להיות חלק ממדינת ישראל". גולדה מאיר הייתה ממקימי קריית ארבע, יצחק טבנקין ורחל ינאית היו ממייסדי התנועה למען ארץ ישראל השלמה, ויגאל אלון הציע לספח חלקים מיהודה ושומרון. האם אנשים אלה, מגדולי תנועת העבודה, היו ימנים?

התשובה שלילית. הם היו ניציים.

האגף הניצי במפלגת העבודההשמאל במובנו המקורי עסק בנושאי כלכלה וחברה. שמאל – משמעו מדינת רווחה, סוציאל דמוקרטיה, חלוקה צודקת, השקעה בתשתיות, בחינוך, בבריאות וברווחה.

לפי כל סקר ומחקר, לשמאל הזה שייך רוב הציבור הישראלי. לא רק קהליה המסורתיים של מפלגת העבודה, אלא גם תושבי הפריפריה, מסורתיים, דתיים, מתנחלים וחרדים. כולם תומכים בדרכה האידיאולוגית של מפלגת העבודה, וכמהים למדינה שתיקח אחריות על אזרחיה.

מדוע, אם כך, מפלגת העבודה קרובה לאחוז החסימה? מכיוון שהציבור הישראלי איבד אמונה בתהליך השלום ובפינוי שטחים. הפלסטינים הוכיחו, פעם אחר פעם, כי אין פרטנר להסדר מדיני, וכי כל שטח שמדינת ישראל מפנה, משמש לביצוע פעולות טרור נגד אזרחיה.

גם אנו, במפלגת העבודה, שואפים לשלום, כמו רוב הציבור הישראלי. גם אנו מייחלים לדו קיום עם שכנינו. אך אסור לשאיפה לשלום למנוע מאיתנו להביט במציאות נכוחה. השלום איננו באופק, ואסור לחתור לשלום בכל מחיר.

ולפיכך, אנו, חברי האגף הניצי במפלגת העבודה, מציעים לשוב למקורות. השמאל בהנהגת מפלגת העבודה הקים את המדינה, בנה את המולדת, ייהד את הארץ, וכן – השמאל הזה גם איחד את ירושלים, שחרר את יהודה ושומרון, והקים את מפעל ההתנחלויות. אנו מציעים לאמץ מחדש את האידיאולוגיה המקורית של מפלגתנו, ולהתחבר מחדש אל הציבור הישראלי, אל הקהלים שאיבדנו, ואל הקהלים שצמאים לדרכנו.

אנו מאמינים שדרכנו היא הדרך היחידה להשיב את מפלגת העבודה לגדולתה, ולהחזירה למקומה הטבעי כמפלגת שלטון. אנו מזמינים את כל חברי המפלגה השותפים לדעותינו, להצטרף אלינו, ולצאת לדרך. מדינת ישראל זקוקה למפלגת העבודה. הדבר בידינו.

מסמך עקרונות יסוד להורדה כקובץ pdf PDF