הסדר מדיני הוא קודם כל אינטרס ישראלי

Thank you for rating this article.

המשך ניהול הסכסוך הוא הסכנה הגדולה ביותר לעתידה ולבטחונה של מדינת ישראל ... כשאנחנו מתחילים הליך מדיני עם הפלסטינים, אנחנו לא עושים טובה לאף אחד - אנחנו רק שומרים על מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי - שהיא גם דמוקרטית ... מתחייבת לפעול כדי להחזיר את המשא ומתן המדיני לשולחן הדיונים, ולקדם הסכם שלום.

"הממשלה הבא שתקום, תצטרך לגלגל לפתחם של הפלסטינים הסדר מדיני עם מה אנחנו מציעים כדי להגיע איתם להסדר. לתת להם שנה להגיב לזה, בזמן הזה לגייס את הקהילה הבינלאומית ואת מדינות הסכמי אברהם. ממש לעשות דיפולומטיה, בדיוק כמו שאנחנו עושים עכשיו סביב אירן. לתת גז בעניין הדיפולומטי ואם מקץ שנה הם שוללים את ההסדר אנחנו צריכים לעשות צעדים חד צדדיים. גם כדי לבצר את בטחונה של מדינת ישראל ולקבוע את הגבולות שלה, אבל גם כדי לשדר רצינות כלפי העולם - הצענו, סרבו, זה מה שאנחנו עושים ועכשיו זה העניין שלכם" (שישיתרבות - דמוקרטTV בתאריך 17.9.22).

"כשאנחנו מתחילים הליך מדיני עם הפלסטינים, אנחנו לא עושים טובה לאף אחד - אנחנו רק שומרים על מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי - שהיא גם דמוקרטית. זה קודם כל אינטרס ישראלי, זה בשבילכם, בשביל הילדים שלכם שלא יחיו בין מבצע למבצע או חלילה מפיגוע לפיגוע. זה קודם כל אינטרס ישראלי, שיהיו לנו גבולות בטוחים שנדע היכן אנחנו נגמרים והיכן הם מתחילים. אנחנו כאן והם שם. הדרך הכי טובה לביטחונה של מדינת ישראל ולא סתם כל הרמטכ"לים, אולי חוץ מבוגי שאחרי זה השתכנע, מאמינים בעמדה הזאת - שאנחנו צריכים להפרד מהפלסטינים ולא לחיות עם הפלסטינים" (15.9.22).

"אני מתחייבת לא רק להיות אצבע בטוחה לשלום עם שכנינו, אלא לפעול כדי להחזיר את המשא ומתן המדיני לשולחן הדיונים, ולקדם הסכם שלום, או כמו שקוראים לזה בשנים האחרונות, הסדר מדיני. זה נכון מדינית, זה נכון ביטחונית וזה נכון מוסרית. חיי בנים תמיד ולעד, קדושים יותר מאדמת אבות, גם מקברי אבות" (נאום בכנסת, 9.8.22).

"עם כניסתי לכנסת המשכתי בכלים הפרלמנטרים את המאבק להחזיר את סדר היום המדיני למרכז הבמה הפוליטית ולחזור לשולחן המו"מ. אני חוזרת על הדברים בכנסת, בחקיקה, בדיונים בוועדת החוץ והביטחון, בתקשורת, בחוגי בית ובכל מקום בו אני פוגשת בני שיח. המציאות המדינית השתנתה לטובה נוכח הסכמי אברהם ואנחנו חייבים להשתמש בהזדמנות כדי להניע שוב תהליך מדיני, ללמוד מטעויות העבר ולהשתמש בהזדמנויות של ההווה בשביל ליצור עתיד טוב יותר. המשך ניהול הסכסוך הוא הסכנה הגדולה ביותר לעתידה ולבטחונה של מדינת ישראל. כדי לשמור על ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי, שהיא גם דמוקרטית, אנחנו צריכים לקבוע את גבולות המדינה, גם באופן חד צדדי, לגייס את הקהילה הבינלאומית ולחזור אל חדרי המשא ומתן קודם כל כאינטרס ישראלי. זה נכון מבחינה מדינית, זה נכון מבחינה בטחונית וזה נכון מבחינה מוסרית. זו החובה שלנו כלפי הילדים שלנו וכלפי הדורות הבאים" (4.8.22).

עוד על עמדת אמילי מואטי בנושא גושי ההתיישבות והסדר מדיני עם הפלסטינים בקישור.