גנץ: "אני נגד פתרון שתי מדינות לשני עמים" - רק העבודה שומרת על גחלת השלום

Thank you for rating this article.

מצביע.ה גנץ, השלום הוא ״השבת״ שלך?

גנץ: אני נגד פתרון שתי מדינות לשני עמים

סער ואלקין חישקו את גנץ מימין ובראיון לאתר סרוגים: "השמאל בישראל חושב שהפתרון הוא שתי מדינות לשנים עמים. אני נגד זה". כימין חלש ודהוי, גנץ בוחר בחלופת נתניהו של 'ניהול הסכסוך' במקום 'יוזמה מדינית' כשאומר, "אנחנו נצמצם את הסכסוך" שמשמעו מדינה אחת מהים עד הירדן כאפרטהייד או חיסול החזון הציוני של מדינת לאום יהודית.

כך ובפועל, התנגדות גנץ לפתרון שתי המדינות ובחירה בצמצום הסכסוך, תוביל ובסופו של דבר למדינה אחת בין הים לירדן - תהיה זאת מדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד בחזון בן-גביר, משמעה אובדן החזון הציוני וחיסול האפשרות לקיום מדינת לאום ובית לעם היהודי.

תוצאת שנות שלטון הימין בראשות נתניהו, בהן "צומצם הסכסוך" - דרך השלום נחסמה. כעת, גנץ בוחר באותה הדרך.

שמאל זו לא קללה

תודה בני - אנחנו שמאל חזק, שמאל גאה, שמאל של דרך רבין היא דרך השלום! אנחנו לא צריכים הכשר ממך.

גנץ בחיקוי עלוב של הימין החזק, מבהיר שמבחינתו: "שמאל בעיניי זו לא קללה" ומכשיר את התעמולה של הימין השמרני-אמוני שבעיניו השמאל הוא בוגד חסר ערכים.

לא תודה בני, אנחנו לא צריכים את ההכשר שלך שאנחנו לא קללה - הצבעה לגנץ היא הצבעה לימין חלש, שסופו מדינת אפרטהייד.

חזרו הביתה למפלגת העבודה בפתק א.מ.ת - היחידה עם התחייבות במצע לחידוש התהליך המדיני וחתירה לשלום בדרך רבין (למצע מדיני-בטחוני של העבודה, בקישור).

בני גנץ

דרך השלום

דוד לפלר, עוזרו לשעבר של יצחק רבין, מרחיב על תפיסת עולמו והחשיבות שהקנה לתהליך המדיני כשבת שלו:

"ראוי לעצור לרגע ולחשוב איך היה רבין נוהג מול המציאות הנוכחית. ניתן לתמצת את משנתו הפוליטית במשפט אחד והוא – התהליך המדיני קודם לכל נושא אחר. אם להשתמש בביטוי שיהיה מובן לכל אזרח ישראלי – התהליך המדיני היה עבור רבין ממש כמו השבת עבור החרדים. כשם שברור שמפלגה חרדית לא תשב בקואליציה, אם תהיה פגיעה בשבת, כך לדעתי, היה רבין עומד על כך שקיום המשא ומתן המדיני יהיה תנאי בל יעבור לשותפות מפלגת העבודה בראשותו בכל ממשלה" - קראו את הטור המלא.