מה בן גוריון היה אומר?

Thank you for rating this article.

היום, ה-1 בדצמבר, מלאו 49 שנים לפטירתו של מייסד המדינה ואבי השמאל הישראלי, דוד בן גוריון. וזאת הזדמנות לא רעה לשאול: מה הוא היה אומר?

מה בן גוריון, שהוביל את מפלגתנו לניצחון בחמש מערכות בחירות, היה אומר על מפלגת העבודה – המפלגה הכי קטנה בכנסת? מה היה אומר בן גוריון, שבהנהגתו העבודה זכתה ביותר מארבעים מנדטים, על מפלגתנו, ועל ארבעת המנדטים העלובים שהיא הצליחה לגרד, במרחק נגיעה מאחוז החסימה?

מה בן גוריון, האיש שתמך בהתיישבות יהודית צפופה בחברון, בשמירה על ירושלים מאוחדת, בפעולות תגמול ובמפעל ההתנחלויות, היה אומר על המצע המדיני של מפלגת העבודה בימינו? מה בן גוריון, האיש שחיבר בין הדת והמדינה, שיצר את הסטטוס קוו בין חילונים, דתיים וחרדים, היה אומר על דיבורי הפרדת הדת והמדינה של מפלגתנו? מה בן גוריון, שכרת ברית היסטורית עם הציונות הדתית והכניס את נציגיה לממשלה על חשבון מפ"ם, היה אומר על יחסי מפלגת העבודה והציבור הדתי כיום?

מה בן גוריון, האיש שהקים את צבא הגנה לישראל, התווה את מדיניות הביטחון הלאומית והוביל את העם לניצחון במלחמת העצמאות, היה אומר על האוטובוס למניעת הטרדות מיניות? מה בן גוריון, אביר השפה העברית, היה אומר על השיבושים.ות והשגיאות.ים שהשתלטו על חיינו, שמכערים ומכערות את השפה העברית, בעידודה הפעיל של מפלגת העבודה?

אפשר להמשיך ולשאול שאלות רבות נוספות. לדעתנו, חברי האגף הניצי במפלגת העבודה, התשובה לכל השאלות הללו ברורה. שאלה אחת עדיין לא זכתה לתשובה – האם מפלגת העבודה תשכיל לחזור לדרכו של האב המייסד ולשוב אל הנהגת המדינה היהודית, או שנגזר עליה להיאבק באחוז החסימה עד קץ הימים?