ליאור שמחה נבחר למזכ"ל התנועה הקיבוצית

Thank you for rating this article.

ליאור שמחה, חבר תנועת העבודה, נבחר לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית.

שמחה נבחר ב-250 מתוך 259 הקיבוצים שהשתתפו בבחירות בהם הצביעו 49.41% (31,805 מצביעים.ות, עלייה של כ-16% מהבחירות הקודמות) מתוך 64,389 בעלי.ות זכות הבחירה ובמרבית הקיבוצים התקיימה לראשונה הצבעה בקלפי דיגיטלית, שאיפשרה לחברי.ות הקיבוצים המפונים להצביע.

שמחה התמודד מול הדס דניאלי ילין ויחליף בתפקיד את ניר מאיר, שכיהן בתפקיד בתשע השנים האחרונות.

שמחה קיבל 17,158 קולות שהם 53.94% מסך הקולות, לעומת הדס דניאלי ילין שקיבלה 14,647 קולות שהם 46.05%. בכלל הקולות, נספרו קולותיהם של 13 קיבוצים שהעבירו רק תוצאות מהקלפי הדיגיטלית (על פי אתר התנועה הקיבוצית). לא נספרו קולות של קיבוץ אחד, שהעביר 'פלט תוצאות' מהקלפי הדיגיטלית, שאינו חתום כנדרש, קיבוץ אחד שלא העביר כלל את תוצאות הבחירות אצלו ומושב שיתופי אחד שבחר שלא להשתתף בבחירות.

ליאור שמחה

מועצת התנועה הקיבוצית תתקיים ביום חמישי כ' באדר א' תשפ"ד 29.2.2024, במכללת ספיר וכדי לאשר את תוצאות הבחירות.

ליאור שמחה, לאחר ההודעה על התוצאות:

"יגעת ומצאת – תאמין. המסע הארוך רק עכשיו מתחיל. אני מודה מעומק ליבי לעשרות אלפי חברות וחברים, שבמשך שנים היו איתי במסע המשותף שלנו, ומודה גם לחברות ולחברים שהשתתפו בבחירות ולא הצביעו לי. חשוב לי לומר שאין יותר מחנות וזה לא באמת חשוב למי הצבעת - התנועה היא אחת ושל כולנו.
הקמפיין היה לא פשוט עבורי, במיוחד בשל אירועי התקופה האחרונה. מתוך גודל השעה, נפשיל יחד שרוולים, ונהיה שם עבור כולם. כולנו יחד נהיה רתומים לחזון אחד, דרך אחת, מטרה משותפת - שמתחילה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי וחיזוק יישובי הצפון. אני מודע לכובד האחריות המוטלת עליי ומחויב אליה בכל מאודי. נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים, נהיה גאים במי שאנחנו, נזקוף קומה ונוביל יחד תנועת הגשמה ועשייה.
בהזדמנות זו, אני מודה למזכ"ל התנועה היוצא, ניר מאיר, על עשייתו הרבה ואני משוכנע כי ימשיך ויתרום לאתגרי התנועה והקיבוצים .אני רוצה גם לברך את הדס דניאלי ילין על ההתמודדות ומשוכנע כי היא תישאר חלק מהמאבקים הגדולים שעוד נכונים לנו
".

ברכות לליאור ועוד עבודה רבה לפניו.