נתניהו נלחם‚ למען מי?

Thank you for rating this article.

בימים אלו מתחדש הדיון במפלגת העבודה לגבי הזהות הסוציאל דמוקרטית שלה. בכך‚ באה לידי ביטוי חוזקו של ארגון בו מתנהל הליך דמוקרטי תקין והמאפשר לנושאים כאלו ודומים לו להיות מלובנים בשיח הציבורי-מפלגתי. חוזק‚ העומד בסתירה לאמירות בתקשורת לגבי רדידות ושטחיות הדיון האידאולוגי בה.

אור להיום‚ נוכחתי שלא רק מפלגת העבודה מתגייסת לחידוש האתוס הסוציאל דמוקרטי אלא גם כמה מהמבקרים החריפים ביותר שלו. בכנס בו נכח ח"כ בנימין נתניהו‚ בחסות המרכז הישראלי להעצמת האזרח ושעסק במפלגות בישראל בעידן התקשורת האלקטרונית‚ נדהמתי לשמוע את נציג האולטרא קפיטליזם עלי אדמות מתגייס לשימור המונופול הקיים בתחום התקשורת הכתובה. אם לצטטו בקירוב‚ הרי " ... שהשוק הישראלי קטן מהכיל באופן מעשי יותר מעיתון כתוב אחד‚ או שניים במקרה הטוב ... בארה"ב עיר בסדר גודל של מספר תושבי מדינת ישראל לא מתאפשר בה שיצליח יותר מעיתון אחד ...".

מה רבה הייתה תדהמת הפרולטר בשומעו דברים בשם אומרם!

הרי‚ ההיקש המתבקש מדבריו של מר נתניהו הוא:

לפיכך‚ הפרולטר קיווה שבסיום דבריו יבקש מר נתניהו למהר למרכז מפלגת העבודה בת"א וימלא טופס חבר ואף יבקש להצטרף למחנהו של עמיר פרץ!!

עם זאת‚ מה רבה הייתה האכזבה כשהתבררה האמת ... מר נתניהו אכן מאמין שהשוק הישראלי קטן וצר מלהכיל ספקי תשתית מתחרים בתחומים רבים ולכן הוא מסכים לסבסד רבים מהם בדרכים שונות (ראה כביש חוצה ישראל‚ הכבלים וכו')‚ מצד אחד. מצד שני‚ חזונו הגורס מלחמת חורמה בעבודה המאורגנת מחייבת אותו לפרק את ספקי התשתיות הגדולים של המדינה ומהמסיבה הפשוטה שהם-הם המייצגים את ועדי העובדים הגדולים!

רק בתחום התחום התקשורת הכתובה מוצא מר נתניהו טעם להגן על משפחת ממון וזאת מטעמים מובנים ... הרי כאן אין מדובר על כיס המדינה או שירות בסיסי לאזרח‚ אלא לכיסה של אחת מהמשפחות העשירות בארץ ... ובזה אסור לגעת!

מר נתניהו‚ עשה לכולנו טובה - אל תדבר שטויות!