שלי יחימוביץ'‚ המדריך לפוליטיקה נמוכה

Thank you for rating this article.

מזה תקופה‚ צומחת במפלגת העבודה תבנית של פוליטיקאי נמוך‚ חסר עמוד שדרה ונטול עכבות לחלוטין וכול זאת בדמותה המפתיעה של חברת הכנסת הטריה - הגברת שלי יחימוביץ'. בצד הפעילות הפרלמנטארית המבורכת‚ מנצלת יחימוביץ' את הכישורים וניסיונה התקשרותי הרב לספינים אין סופיים‚ פרסום הודעות בתזמון מצוין וכול זאת כשהיא מוכיחה שאין גבול לחוצפה‚ עזות המצח והציניות של חברת כנסת חסרת ניסיון בקדנציה הראשונה שלה.

טרם הודעתו של עמיר פרץ‚ על הצטרפותה של יחימוביץ' לשורות מפלגת העבודה‚ לא הייתה מוכרת האחרונה בקרב ציבורי תומכי וחברי המפלגה כמועמדת לתפקיד חברת כנסת. עלייתה המטאורית והשתלבותה במקום ריאלי ברשימה לכנסת‚ נזקפת לחלוטין לזכותו של פרץ שהפעיל את כול כובד משקלו לטובת בחירתה.

בתמורה ומייד עם בחירתה לכנסת בחרה יחימוביץ' להתנער מנותן החסות שלה ולהתכסות בחליפה של נבחרת ציבור מוסרית המקדשת את דרכה (תירוץ בחירתו בתפקיד שר הביטחון מהווה כסות לאופי חלש‚ זהו). כל זאת‚ כשהיא מותירה מאחור את ציבור הבוחרים שלה‚ את אלו שעשו ימים כלילות לבחירתה ואת הנאמנות לאיש ולחברות (בואו נזכור שעם הצטרפותה למפלגה‚ לא היה לה ציבור אוהדים‚ תומכים ופעילים). כשהיא דואגת לחזק את הדימוי הנקי שלה‚ הקפידה חברת הכנסת להשתלח בפטרון שלה לשעבר כשהיא מגלה חוסר נאמנות בסיסי הנדרש במערכת הפוליטית.

חברת הכנסת יחימוביץ' הקפידה להתעלם מהמימד לו נדרש נציג ציבור והוא הנאמנות לדרך ולחברים ולא רק לעצמך. האם שלי לא מבינה שחברי המפלגה רואים ולומדים? האם לא ברורה לה שהמסקנה הבלתי-נמנעת היא שאם תבחר שוב תמהר לנטוש את הדרך אותה יתוו החברים לטובת מאווים אישיים? האם שכחה חברת הכנסת שהיא חלק מרשימה שנשלחה בשם אידאה גדולה יותר והיא לא עומדת שם בזכות עצמה? תחת זאת‚ העדיפה את טובתה האישית והספין התקשורתי. בחרה שלא לעמוד לצידו של מי שסחב אותה על גבו לתפקידה הנוכחי. שכחה בזכות מי מתאפשר לה לפעול באופן מבורך לטובת זכויות העובדים. הקפידה להעלים מההתבטאויות התקשורתיות שלה כל אזכור לעובדה שפרץ היה זה שהכיר ביכולות ובייחוד הציבורי שלה ואפשר לה מסלול פעילות זה.

כעיתונאית מנוסה וממולחת‚ בחרה יחימוביץ' את הנתיב הקל של סכינאות וזגזוג ... החל מהתבטאויות כנגד עמיר בזמן מאבקו של עמיר בבחירות לתפקיד היו"ר (אי אפשר פשוט לשתוק‚ שלי?)‚ דרך העדפת תמיכה באהוד ברק הידוע כאנטי-סוציאלי ואולטרה-קפיטליסט ונטישתו של עמיר באופן בוטה (אי אפשר פשוט לשתוק‚ שלי?) וכלה בהתחסדות הבלתי נסבלת ובתירוצים אידיאולוגיים חסרי תוכלת.

אז שלי - למדנו‚ הטמענו ואין לנו סיבה לבחור בך שוב.

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - סניף מודיעין לא שוכח 2010

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי