חשמל נקי ובזול זאת הדרך לשתף את הציבור ברווחי הגז

Thank you for rating this article.

חשמל נקי ובזול, זאת  הדרך לשתף את  הציבור ברווחי הגז.

הדרך לסייע לציבור היא לא על ידי מיסוי ענק על מגלי ומפקי הגז כי אם לאלץ אותם למכור לתצרוכת של העם בישראל  גז בזול   ולדאוג שהחשמל יוזל בהתאם.

הפקת החשמל תהיה נקייה יותר וזולה יותר .  ניתן יהיה לספק את החשמל לטעינת המכוניות החשמליות במחיר זול משמעותית מבנזין לתחנות הטעינה כך שהשימוש בתחבורה יהיה זול יותר ונקי פרט  לזיהום הנמוך יחסית שיפלט מארובות תחנות הכוח כ-40 אחוז פחות מהשימוש בפחם!

האוצר לא צריך למלא את כיסו רק על חשבון ייקור החיים לכלל האוכלוסייה, גם המיסוי על  הדלק לדעתי הוא מוגזם ביותר ,כך שלפחות  במעבר למכוניות החשמליות , תהיה הוזלה משמעותית, בהוצאת  המשפחה הממוצעת על השימוש באנרגיה. המדיניות החברתית צריכה להתבטא בכך , שהמיסוי יהיה פרוגרסיבי מי שמשתכר יותר משלם יותר ולא לכסח את הוצאות הקיום במיסים גבוהים.

מיסים על הוצאות מחיה , מיסוי על  דלק  חשמל וכדומה,  לא מבחין בן בוזגלו לאריסון ,   הוא  מקשה במיוחד על המעמד הנמוך ומעמד הביניים ופחות על העשירונים העליונים ולכן איננו צודק.

אם הפקת הגז תהיה יקרה מידי , גם החשמל יהיה יקר ונחמיץ הזדמנות להפחתה אדירה בזיהום,

האוויר מחשמל ותחבורה ומשאר המשתמשים בדלק להסקה הנעה וכדומה .   מה עוד שעל ירידה בפליטות גזי חממה נפוצה  על פי הסכם קיוטו. (נמכור את הרזרבה למדינות שעוברות את ההקצבה)

חשוב שתגליות הגז הללו יהפכו את ישראל למדינת רווחה עם איכות חיים טובה הרבה יותר !

יש סיכוי עצום למימוש אופטימי זה אם הכסף לא ילך רק לשיפור רמת חייהם של המשתכרים  את שכר המקסימום וסביבתו.

וכמובן שזה לא במקום אנרגיות מתחדשות ירוקות וכדומה אותם צריך לעודד ולסבסד כמה שרק ניתן, אנו ארץ שטופת שמש וכדאי לנצל זאת.

ואם המדינה רוצה להשקיע בבעיות בוערות כמו חינוך תשתיות תחבורה ושיפור מצב השכבות החלשות על ידי מערכת תנאים סוציאליים, העלאת שכר המינימום וכדומה אז בבקשה שתמשכן

שתמכור את רווחי הגז העתידים ותפעל בכסף הזה אם יש פוטנציאל של התעשרות אפשר לקחת הלוואות הגז ישלם אותם.