האחד במאי 2011 ומפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

חג פועלים שמח!

כמו בכל שנה, אתר הבמה-הרעיונית מציין את חג הפועלים כחלק בלתי נפרד ומהותי ממה שהיה מבקש לראות את מפלגת העבודה. השנה, נדמה כי האחד במאי חייב לציין את הציר שסביבו ימקמו עצמם המתמודדים על ראשות מפלגת העבודה ובפרט כחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם של תנועת העבודה כולה.

באחד במאי ד'שנה שעברה כתבתי על האחד במאי 2010 כטקס אשכבה למפלגת העבודה וזאת תחת חוסר הנהגתו של נפוליאון זוטא, הוא אהוד ברק. זה האחרון, לשמחת כולנו, בחר לנטוש את המפלגה ובכך הזריק לה סם חיים מחודש. די לבחון את מספר המתמודדים, לתפקיד יושב ראש המפלגה, איכותם ורצינותם בכדי לאושש קביעה זו. שנים רבות שלא זכור כזה צבר איכותי של מועמדים למנהיגות ובעיני אין אחד שהוא פסול מראש ו\או שאינו ראוי(ה).

עם זאת, מבחנם לא יהיה בגיבוש והצגת פתרון מקסם שווא לבעיה הפלסטינית או האיראנית אלא דווקא להתבוננות פנימה - ראשית לשיקום מפלגת העבודה ומוסדותיה ושנית לביסוסה הרעיוני המחודש סביב צירו של האחד במאי. ציר חברתי חד-משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים. לצערנו, במדינת ישראל גדלים הפערים ונמשכת החלוקה הבלתי-צודקת של המשאבים בין האזרחים ולכן למפלגה חברתית עוד נכונה עבודה רבה וקשה בגיוסם של מי שצריכים לחגוג את האחד במאי ואינם יודעים זאת.

כי למרות הכול ועל אף הכול סוציאל דמוקרטיה הנה עדין תורת הווה ומפלגת העבודה חייבת להיות הסנה המוביל לפני המחנה. כפי שכתבתי כבר באחד במאי 2008 ועוד לפני כן באחד במאי 2006:

"אחד במאי אינו תאריך סתמי בלוח השנה הלועזי. יותר משהוא בא לסמל אירוע פוליטי שהתרחש בברית-המועצות לשעבר‚ הוא מייצג את חג-הפועלים ומתוך כך את מאבקו של אזרח העולם לחלוקה צודקת והוגנת של העושר האנושי ובא לסמל את המאבק לכינונם של משטרים סוציאל דמוקרטים מתקדמים בכול מדינות העולם ...

ישראל חרטה על דגלה‚ במסמך המכונן שלה - מגילת-העצמאות‚ ערכים אלו. מדינת-ישראל חייבת לחזור ולדבוק בעקרונות הסוציאליים ולחתור למימוש מדינת הרווחה המודרנית. כך‚ שתשאף להיות מדינה סוציאל דמוקרטית ותפעל בנחרצות על מנת להגשים מטרה זו. מכיוון‚ שהיא רואה בדאגה לפרטאת הדאגה להתפתחותו של משק כלכלי וסוציאלי גם יחד. תנועת העבודה הישראלית צריכה להיות הכוח המוביל פעולה זו".

לטור האחד במאי 2010.

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי