נאום בישיבה כנסת מיוחדת לזכר ראה"מ ושר הבטחון יצחק רבין

Thank you for rating this article.

נאום יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של ראה"מ ושר הבטחון יצחק רבין ז"ל במלאת 16 שנים להירצחו.

הנה קטע מהנאום: "...השנה בפעם הראשונה, נטען איזכורו של רבין בתוכן חדש, וצעירים בני גילו בעת שויתר על מלגה בברקלי ובחר בפלמח, נישאים בגל נגד לאינדיבידואליזם הקיצוני, וכמו רבין הצעיר בשעתו הם מביטים לא רק פנימה, אל האני והעצמי שלהם, אלא החוצה, אל החברה ואל המדינה... אל תניחו לשגרת היומיום, לסלידה מהמתרחש, לעייפות ליאוש – להפוך אתכם לאזרחים בלתי פעילים. היו אנשים ערכיים, פוליטיים, קוראי תיגר, יוזמים, משני מציאות. צאו לרחוב. אל תפקירו אותו בידי שוליים קיצוניים. בשנה שלפני הרצח מלאו הרחובות בכאלה... נושאי הארונות, מניפי תמונתו של רבין במדי אס אס, ומטילי הפולסא דנורא וגוזרי המיתה, וגם מי שבשקט עמל בחדרו על הכנתם של כדורי אקדח קטלניים במיוחד. עכשיו עולה הד לימים האלה בדמות התופעה הבלתי נסבלת שמכונה תג מחיר. זהו אותו סוג של כרסום יסודות הדמוקרטיה.

מי שהשתלטו על הרחוב לא יצגו את החברה הישראלית. גם לא את מי שהתנגדו באופן לגיטימי למהלכיו המדיניים של יצחק רבין וביקרו אותם. אבל המנהיגים שלהם לא גינו אותם. והם כבשו את הרחוב ואת האוויר, והם עשו זאת בקלות כי הרחוב הפוליטי הופקר, ואסור שיופקר שוב. בשום עניין. האחריות הכוללת היא על המנהיגים, אבל גם לציבור יש אחריות.

והנה זה קורה. דור חדש ומופלא צמח כאן בשנים האחרונות, דור שהחליט שהמדינה שאנו משאירים לו אינה טובה מספיק, והוא שב ולוקח אחריות על המדינה שלנו ומציל אותנו מעצמנו. ילדי הפייסבוק עושים את ההיפך המוחלט ממה שניבאו להם, והם עוזבים בחדווה את מסך המחשב ויודעים גם לכבוש את הרחוב, ולהיות חכמים ונועזים ואכפתיים וערכיים. זה מעורר תקווה גדולה..."