מהפכנים וירטואלים - מפלגות וירטואליות

Thank you for rating this article.

שלושה אנשים פוליטים בכירים, שהיו בעבר במוקדי קבלת ההחלטות בדרגים הממשלתיים, בימי יצחק רבין ואהוד ברק, ובדרגים המפלגתיים של מפלגת העבודה, איבדו את השפעתם, תהילתם ותפקידם הבכיר. שלשתם מנסים לאחרונה, ללא הצלחה, ליזום ולקדם רעיונות ומהלכים, כדי לנסות לחזור לקידמת הבמה הציבורית והתקשורתית.

למרות שבעברם שלשתם היו מבכירי מפלגת העבודה, בעלי הקוו היוני שמאלני, הם איבדו את אמונם בה, וניתקו איתה כל קשר. כל אחד מהם פועל בניפרד, לקידום האינטרסים הפוליטיים האישיים.

שלשתם התיאשו מכל המסגרות הפוליטיות הקיימות בשמאל (מר"צ, עבודה, קדימה) כל אחד מהם משוכנע שהוא ראוי ומסוגל להקים להנהיג ולהוביל מסגרת פוליטית חדשה בראשותו. כל אחד הכריז על הקמת מפלגה.

אברום בורג

לשעבר יו"ר הכנסת, יו"ר הסוכנות, ומראשי מפלגת העבודה. לאחר שנכשל וניפלט מכל תפקידיו הציבוריים, הלך לעשות לביתו בעסקים פרטיים וגם בהם נכשל. לאחר שנשכח ונעלם מהזירה הציבורית והתקשורתית, מצא את מקומו בהפגנות בשייח ג'ראח ובהנהלת הקרן החדשה. האיש החריג והמוזר הזה יצא ברעיונות קיצוניים, כדי לחזור לתודעה הציבורית ולתשומת הלב.

הוא הכריז על הקמת "מפלגת התקווה לשלום ולשויון" של יהודים וערבים.

אלה דעותיו של בורג: הפציר ביהודות ארה"ב לנתק קשר עם ישראל הרשמית. לא מתנגד שראש הממשלה תהיה מוסלמית, חנין זועבי. ישראל היא מדינה מיליטריסטית שמיתדרדרת לפשיזם. חופש הדעה נעלם בישראל. בארץ לא קיימת דמוקרטיה אמיתית. תובע לשנות את חוק השבות. לא מאמין באלוהים.

שמעון שבס

קיבוצניק. עסקן מפלגתי שהפך למנכ"ל משרד ראש ממשלת רבין. הסתבך בשתי פרשיות שבגללן הועמד למשפט, בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ושוחד. בבית המשפט המחוזי גזר עליו השופט אדמונד לוי מאסר של שנתיים. בערעור בבית המשפט העליון זוכה, אבל הורשע רק בהפרת אמונים בשתי הפרשיות. האחת עסקה בקידום עסקה ביטחונית עם מדינה זרה והשניה בקידום אינטרסים של קבלנים.לאחר סיום הליכי משפטו בארץ, ואיבוד השררה והתפקיד של המנכ"ל, השתקע בלונדון וניהל משם עסקים עלומים במשך כמה שנים. מרגע חזרתו ארצה התחבר כטרמפיסט למחאה החברתית, כ"מהפכן סוציאליסטי" והכריז במאמרו (מעריב, 24.8.11) על כוונתו להקים "מפלגה חדשה בארץ חדשה", ולהוביל באמצעותה, "מהלך דרמטי לערעור הסטטוס קוו הפוליטי שתטלטל את כל המערכת הפוליטית".

עו"ד אלדד יניב

היה יועצו הקרוב ומנהל לשכתו של ראש הממשלה אהוד ברק, וכן עורך דין כלכלי פוליטי מצליח, מבוסס ומתוקשר, שייצג דמויות וארגונים רבים.

הוא עשה מהפך מפתיע בחייו. עזב קריירה מטאורית וביטחון כלכלי, כדי להקים את "מפלגת השמאל הלאומי". הוא זרק את החליפות והעניבות לפח, ירד לשטח לפעילות אינטנסיבית, והפך בפועל לפוליטיקאי, מהפכן מזן חדש, המאמין שישראל זקוקה למהפכה - "אני רוצה לעשות מהפכה".

הוא היה איש מרכזי בחשיבה ובהפעלת המחאה החברתית, כאמצעי לקידום הקמת מפלגתו "השמאל הלאומי", שעיקריה פורסמו ב"פנקס הכחול", באינטרנט, ובהרצאות רבות שנתן בחוגים רבים.

לסיכום קולם ויוזמתם של שלושת האנשים האלה, שרצו להקים מפלגות ולהיות מהפכנים של השמאל החדש נדמו ונכשלו.

המאמר המלא והמקורי, התפרסם באתר NEWS1.