מאבק עובדי פרי גליל

Thank you for rating this article.

שואלים אותי למה אנחנו נאבקים בשביל 58 עובדים מפרי הגליל כשיש פיטורים של אלפי עובדים מחברות הסלולר. קודם כל, צריך להילחם גם נגד הפיטורים מחברות הסלולר, אבל חייבים לומר את האמת. הפרופיל הגילי וההשכלתי של מפוטרים באזור המרכז שהם אנשים צעירים ומשכילים שונה לחלוטין מהפרופיל של המפוטרים האלה. מפוטר צעיר שמפוטר מחברת סלולר, זה חמור ביותר וצריך להיאבק נגד זה, אבל יש לו סיכוי גבוה למצוא עבודה. 58 העובדים של פרי הגליל לעולם לא ימצאו עבודה אם הם יפוטרו. מדובר על מוות תעסוקתי. אנחנו גוזרים עליהם מוות תעסוקתי שממנו אין חזרה. לכן העקשנות שלנו ולכן אנחנו מתכנסים כאן שוב ושוב.

האבסורד הוא שיש הבטחה שלטונית. יושב כאן השר בכבודו ובעצמו ואומר במו פיו שניתנה הבטחה שלטונית ויש כסף. הסוגיה היא לא כסף אבל לא מצליחים לתפור את התפרים כדי להגיע לסיטואציה בה הכסף מועבר כדי להמשיך את חייו של המפעל.

ראיתי אותנו כל כך הרבה פעמים מחליטים החלטות ייחודיות. ערבות של מיליארדים לתחנות הכוח הפרטיות, 300 מיליון שקלים שהועברו אתמול לרשות השידור – ואגב, אני בעד להחזיק את השידור הציבורי בחיים – וזאת החלטה ייחודית שלא דומה לשום החלטה אחרת. ראינו אלף ואחת תפירות ייחודיות גם במאבק עכשיו על ערוץ 10. מה אנחנו מבקשים? תפירה ייחודית לערוץ 10 לפריסת חובות. אז כן, אנחנו מבקשים כאן הסכמה ייחודית למפעל פרי הגליל כיוון שמדובר במפעל ייחודי.

המתסכל במפגש הזה הוא שיש כסף, יש הבטחה שלטונית, יש אפשרות להעביר את הכסף אלא שהם לא מצליחים לסגור בינם לבין עצמם איך הם יעשו את זה ובינתיים גורלם של 58 העובדים נתון לחסדיהם.

אני מציעה שוועדת הכספים בראשותך, שידעה כבר לחלץ את המפעל הזה ממשברים, פשוט תציב תנאי בל יעבור שאין העברות תקציביות, אין הליכה עם האוצר, אין כלום עד שפותרים את נושא פרי הגליל.