הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

מסיים את כהונתי בכנסת בתחושה של סיפוק

Thank you for rating this article.

הפריימריז מאחורינו. מתפקדי מפלגת העבודה, אמרתם את דברכם. המפלגה קיימה מערכת בחירות יפה, מכובדת ויעילה. בחרתם בהחלט במועמדים ראויים למקומות הריאליים ברשימה המפלגה. חלקם הגדול פעל בכנסת היוצאת ועשה עבודה מרשימה, ואילו החדשים שביניהם, אם ישפר מזלם ויכנסו לכנסת הבאה, יהפכו לפרלמנטרים נהדרים. אין ספק, רשימת המועמדים מכבדת את מפלגת העבודה!

yossi yonahלא עלה בידי לרכוש את אמונכם ולזכות במקום ברשימה המבטיח לי המשך כהונה בכנסת. יש סיפור על פוליטיקאי כלשהו שביקש להסביר את כישלונו בבחירות. הוא אמר כי כישלונו נובע מכך שהוא פשוט לא קיבל מספר מספיק של קולות. הסבר מדויק! אבל זה החלק הפשוט של ההסבר.

החלק המשלים, זה שיצריך ניתוח מדוקדק, מורכב יותר. ויש שיאמרו בצדק, שזה כבר לא רלוונטי, ושהשאר זה היסטוריה ...

אני מסיים את כהונתי בכנסת בתחושה של סיפוק. לא אמנה הישגים ולא אציין מאבקים חשובים בהם נטלתי חלק. אומר רק זאת, למרות הצורך, פה ושם, לשאת מנחה לשיקול הפרגמטי – כורח בלתי נמנע בפוליטיקה – נותרתי נאמן לערכים ההומניים והאוניברסליים שעמם נכנסתי לכנסת.

היה זה אבי ז"ל שחשש שמא אאבד את יושרתי הציבורית עם כניסתי לכנסת ואף הביע מורת רוח מהחלטתי להיכנס לחיים הפוליטיים. הבטחתי לו שלא ייפול רבב בהתנהלותי. קיימתי! לא אפשרתי לאף לוביסט לבוא בשערי לשכתי (למעט נציגים של ועדי עובדים וארגונים חברתיים), לא קיימתי קשרי "תן וקח" עם אף בעלים של אמצי תקשורת, ולא קדמתי אף אינטרס כלכלי צר. פעלתי תמיד לאור האינטרס הציבורי הרחב ביותר, ובעיקר כדי תת קול לקבוצות המוחלשות של החברה שלנו.

עד יומי האחרון בכנסת חשתי יראה למקום הזה, הזירה הציבורית החשובה ביותר של החברה שלנו. מעולם לא התלהמתי ומעולם לא גידפתי. ובכל עת שנשאתי דברים במליאת הכנסת או באולמי הוועדות שוויתי את אלפי תלמידיי לעיניי – השתדלתי להיות ראוי בעיניהם.

הבחירות המקדימות המחישו לי שוב (ולא שנדרשתי להוכחה) את ערכה העמוק של מחויבות ונאמנות מצדם של בני משפחתי היקרים ושל המתנדבים המסורים, שפקדו את הקלפיות ברחבי הארץ. אני מודה לכם על התמיכה, על המגויסות ועל האמון שהפגנתם. מלוא הטנא של אהבה, הערכה ותודות ממני אליכם.

ותודה מיוחדת לצוות היועצים – היועצת הפרלמנטרית, שירן מאיר, היועץ הפוליטי, מנדי שקד, יועץ התקשורת, אמנון בן דוד – על העבודה המקצועית המופתית, על המחויבות, השותפות לדרך, על מסירות ועל האמון. ולקשת אוגד, תודה רבה על העבודה המעולה בארגון יום הבחירות.

הבטחנו קיימנו! גם כשידענו שהסיכויים קלושים ושהכוכבים לא מבשרים טובות, התחייבנו לעשות הכול כדי ליהנות מהדרך. כך אמנם נהגנו.

תודה גם לנשות צוות פניות הציבור – דליה בלומנפלד, דבי רמז ואיילת מור – על העבודה המסורה שעשיתן מאז כניסתי לכנסת. וכל זאת עשיתן על בסיס התנדבותי! כמו כן, שלמי תודה למתמחים הרבים שעשו את עבודת ההתמחות בלשכתי וסייעו רבות בעבודתי הפרלמנטרית.

מן הסתם עוד נשוב וניפגש כולנו, יועצים, מתנדבים ותומכים, בפעילות ציבורית ובמפגשים שעניינם הפיכתה של החברה שלנו להומנית, נאורה וצודקת יותר.

Addio, senza rancor (La Boheme, Puccini)

===

מעמוד הפייסבוק של ח"כ יוסי יונה

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש