תומר פינס לא יוכל להתמודד על משבצת המושבים בפריימריז 2019

Thank you for rating this article.

אתר גלובס מדווח: "המוסד לבירור עתירות, בראשות עורך הדין יגאל שפירא, פסק היום [כי] פינס לא שכנע שלמרות מגוריו בתל-אביב, מרכז חייו בתנועת המושבים. לפיכך, פינס לא יוכל להציג מועמדות למשבצת המושבים, אך יוכל להמשיך להתמודד על מקום ברשימה לכנסת ... סיבה לכך, לפי החלטת שפירא היא שיו"ר מחוז המושבים במפלגה, טען שפינס התרחק, מבחינת עיסוקיו הפוליטיים מנושאים הקשורים למושבים ... תומר פינס, המתגורר בתל-אביב ובמושבים כפר הס וחירות לסירוגין בעשור האחרון (כתובתו הרשומה היא כפר הס)" (גלובס, 3.2.19).

פינס אמר: "צר לי שבזמן שהשמאל הציוני ומפלגת העבודה נמצאים במצב חירום, בוחרים שוב גורמים במפלגה לעסוק בפוליטיקה קטנה ולנסות ולהצר את צעדיי. ההחלטה לפסול את מועמדותי במשבצת המושבים תוך השארת יועצו הפוליטי של אבי גבאי במשבצת הקיבוצים, ללא הבדלים מהותיים ובניגוד להחלטה פה אחד של ועדת הבחירות היא לא פחות ממחשידה. עם זאת, לא אערער על ההחלטה. את הזמן והמשאבים המצומצמים שברשותי אקדיש לחיבורים הנדרשים בשמאל הציוני ובעתיד התנועה, כפי שהייתי מצפה ממנהיגי המפלגה בתקופה שעתידה לוט בערפל יותר מאי פעם" (שם).

במקביל "מועמדותו של היועץ הפוליטי של אבי גבאי, אילן לדרר, כנציג הקיבוצים אושרה ... הוכיח בפניהם שמרכז החיים שלו נמצא בתנועה הקיבוצית. הוא נבחר ליו"ר המשמרת הצעירה בקיבוצים, הוא נמצא בצוות היגוי צעירי מחוז הקיבוצים ואף סייע בבניית תכנית העבודה של מחוז הקיבוצים לקראת הבחירות לכנסת ה-21" (שם).