כנס הפקת לקחים – בחירות 2019, סניף רמת-השרון

Thank you for rating this article.

לכבוד: אבי גבאי - יו"ר מפלגת העבודה ;ערן חרמוני - מזכ"ל מפלגת העבודה

הנדון: כנס הפקת לקחים – בחירות 2019, סניף רמת-השרון

בסניף רמת-השרון, מסורת לשתף את החברים בתהליכי התחקור העצמי אחרי תקופות בחירות ובכלל וכדי לאפשר להם להיות שותפים אמיתיים לדרך. בזאת אנו רואים את סוד כוחנו והצלחתנו לאורך השנים. מטעם זה, קיימנו ביום ב' 27.5.19 כנס הפקת לקחים בנושא בחירות 2019 שהסתיימו זה מכבר. נדגיש כי מאז ומעולם דגל הסניף בתהליך שיתוף כזה ונוהג באופן קבוע להעביר פרוטוקולי דיון למטה המפלגה וכן להסיק מסקנות פנימיות.

מוצגים עיקריי הדברים ובתקווה כי בתהליך הפקת הלקחים שאתם מנהלים, תדעו גם לקבל את המשוב החיובי מהפעילים בשטח.

  1. נכחו כמה עשרות מפעילי הסניף
  2. כל מי שביקש רשות דיבור, עמד והציג את תפיסתו בפני החברים – עבר, הווה ועתיד
  3. במפגש עלו הדברים הבאים, הדוברים אינם מוזכרים בשמם וכדי לאפשר התייחסות עניינית ולא אישית –
    1. חברה גמלאית: המפלגה בראשות גבאי לא הצליחה לבצע חבירות (אשכנזי, לפיד, גנץ, יעלון וכו'). אנחנו מפלגה מפוארת, מצד אחד ומצד שני מריבות וויכוחים פנימיים שלא מקרינים החוצה באופן חיובי, מפצלות את הבית פנימה לקבוצות ומביאות לעריפת ראשים תמידית. שנו את ההתנהלות ובואו נשאיר את גבאי ולמרות שלא הצליח. לא חושבת שצריך בחירת יו"ר זמני אלא לפעול ליצירת גוש פוליטי עם שותפות כמו כחולבן, מרצ ואחרים.
    2. חברה: יש לשוב ולהפעיל את המוסדות על פי החוקה. ואצלנו אין הדחה, אלא ראש מפלגה שלא הופך ראש ממשלה הולך לבחירות פנימיות אחרי 14 חודש – נבחר, יפה; לא נבחר – זה מה שהציבור רצה.
    3. חבר גמלאי: ממשיך את קודמתי – הרס מוחלט של המוסדות עוד מתקופת שלי, דרך הרצוג וגבאי הגדיל לעשות. בלי מוסדות אין אפשרות לשיקום המפלגה וחובה להפעיל אותם מחדש ומיד וכך לגבש תכנית שיקום. באופן כזה גם יתאפשר להחזיר את העוזבים וכן נדרש להחליף את גבאי.
    4. חבר צעיר: צריך למהר ולשקם את המפלגה.
    5. חברה: לא תמכתי באבי-גבאי והוא רק חלק מהכישלון. הקהל בא להצביע ולא מעניין אותו מה מאחורי המנהיג כמו המוסדות. מי שניהל וכשל כנראה צריך להתחלף אבל צריך לפעול על דרך של "חברה בפירוק", להסיק מסקנות, להביא אנשי מקצוע שימדדו וישקמו את הארגון. בעיר נעשה מה שנעשה ובהצלחה ביחס לכלים ולמה שהתרחש בארצי. חשוב לחזק את החיבור עם הדרוזים והערבים.
    6. חבר גמלאי: מציע התחלת שיקום על-ידי בחירת יו"ר זמני בוועידה (עמיר פרץ) ושיקום המוסדות.
    7. חבר: להתחיל להריץ מועמד מטעם המפלגה ואותיות א.מ.ת לראשות העיר וגם לסמן ח"כ פוטנציאלי ולהתחיל לקדם אותו – רק פעילות חזקה כבר מהיום תאפשר לשקם את המפלגה והשם שלה ולהפוך אותה רלבנטית בבחירות הבאות.
    8. חבר גמלאי: הדחת ציפי לבני הייתה טעות. יש לשנות את שם המפלגה "המחנה הדמוקרטי".
    9. חברה: יש לטפל בנושא הערבים והדרוזים. הלכתי עם אבי, אבל מהרגע שנבחר הביא אנשים הביא לעיר אנשים שלא עשו דבר ועוד הצביעו כחולבן ולכן ברמה המקומית מאוד התקשנו כי חצי מהחברים לא הצביעו לנו – אבל העבודה שנעשתה הייתה טובה בסהכ והקושי הוא כאמור בגיוס הפעילים והמתנדבים בלי גיבוי מלמעלה. התהליכים הפנימיים הללו של ביטול המוסדות, המפקד הריק ועוד פגעו בנו מאוד בפעילות ובבחירות הכלליות. צריך יו"ר זמני מבחוץ ורק אחד כזה יוכל לעשות את העבודה.
    10. חברה גמלאית: בואו נסתכל קדימה ולא נדבר על העבר. מפלגה שאין לה דור-המשך (מצביעה על הצעירים), אין לה עתיד – צריך לעשות פה מאמץ. וגם צריך להפיח רוח חיים בשטח על-ידי פעילויות משמעותית מעבר לבחירות אלא פעילויות רעיונית וערכית. לא רק בחירות פנימיות.
    11. חבר: המגמות הפוליטיות בישראל גדולות יותר מהסניף המקומי ואפילו ממפלגת העבודה ובמובן זה היה בלתי-אפשרי למנוע את מה שהתרחש אבל הכשלון היה גדול עוד יותר ממה שהיה צריך להיות. לכן אבי גבאי צריך לפנות את הזירה לאחר הכשלון כי הוא כבר אינו "בחיר" וגם אם הוא עצמו אדם ערכי, ראוי ובעלת איכויות. בעד מינוי יו"ר זמני לשיקום המפלגה. בעיר שלנו יש הצלחה יחסית וראינו איך המטה תפקד אבל אי אפשר היה לצפות להרבה יותר. אנשים כבר לא מחויבים כמו פעם.
    12. חבר: כיום מצביעים למפלגות אווירה ונגמר עידן "האידיאולוגיה" ולכן האשמה לא כולה במפלגה עצמה. בעד השארת גבאי, אבל גם לפעול לאיחוד עם מרצ ופלגים במפלגות הערביות.
    13. חבר: תפקוד המפלגה היה מביש וכושל ביותר ברמת הארגון לבחירות – התכנון, התקצוב, כוח אדם לא מקצועי, מערכות מחשב ונהלים שלא עבדו ביום הבחירות, אטימות רבה לשטח והעדר שיתוף פעולה, העסקת אנשים רבים במשרות יקרות ורכב ותנאים שלא ידעו איך לעבוד; כל זה אחראי במידה רבה לקריסה ביום הבחירות עצמו ולתוצאה של 6 מנדטים. גם אחרי הבחירות ממשיכים בחוסר תפקוד. נדרש להחיות ולהפעיל את המוסדות שהם המאזנים והבלמים של המפלגה – כי מנהל מוכשר ככל שיהיה גם בן-אדם ולכן טועה וכן תפקיד המוסדות לתקן ולסייע לו. כל זה לא מתקיים כיום ולכן המפלגה בקריסה מוחלטת. אבי גבאי אחראי כי דרש ולקח את השליטה המוחלטת ולכן צריך ללכת הביתה. בעד יו"ר זמני ורצוי בבחירה מהירה בוועידה.
    14. חבר: מבקש להודות למזכיר הסניף אביעם-גפני על המסירות בהפעלת הסניף בשנים האחרונות ובפרט בתקופת הבחירות שבה בלעדיו לא היה הסניף מצליח לתפקד (מחיאות כפיים של כלל החברים). מטה המפלגה אכן לא תפקד כלל במהלך הבחירות והיה מהגורמים לתוצאה האיומה וכואב הלב להרחיב על מה שנעשה שם ובהשוואה למערכות בחירות קודמות והמקצועיות של אנשי המפלגה בעבר. מפלגת העבודה קיבלה החלטה אחת טובה מאז רצח רבין ואין סיבה לא לחזור עליה שוב – מינוי מיכה חריש ליור זמני ולאחר פיצול המפלגה בידי אהוד-ברק שהשאירה אותנו עם 8 מנדטים. התוצאה? הצלחה ענקית – שיקום המוסדות, החזרת הפעילים והסניפים ו-24 מנדטים על המחנצ של הרצוג. אין סיבה לא לבחור ביור זמני דומה שיגיע משורות המפלגה, מכיר אותה ומראש יתחייב שלא להתמודד למועמדה לכנסת.
  4. סוכם כי עיקרי הדברים יעלו על פרוטוקול ויועברו למוסדות המפלגה הרלבנטיים

אנו מקווים כי הדברים יילקחו בחשבון בהסקת המסקנות שאתם מקיימים במרכז המפלגה.

דע: חברי סיעת העבודה בכנסת; הנהלת המפלגה; המוסדות; חברי סניף העבודה ברמת השרון