מזכ"ל העבודה חרמוני בפניה להתנגד לסעיפים במושב הועידה ה-10 ב-12.8.21

Thank you for rating this article.

מזכ"ל העבודה ערן חרמוני, בפניה לצירי הועידה ה-10 להתנגד לסעיפים בהצעה לסדר במושב שיתקיים בתאריך 12.8.2021.

"אם ההצעות שיעלו יתקבלו, יסתם הגולל על תפקידה ומעמדה של ועידת מפלגת העבודה כמוסד המרכזי במפלגת העבודה וכמוסד דמוקרטי ובעל משמעות. אומרים לכם שזה בשם הדמוקרטיה, כדי להבטיח את הפריימריז ליו"ר ולרשימה - הפוך גוטה, פשוט הפוך".

חברותיי וחבריי היקרים בוועידת מפלגת העבודה,
אני פונה אליכם לקראת ההצבעות שיתקיימו ביום חמישי, שכן אם ההצעות שמועלות יתקבלו – ייסתם הגולל על תפקידה ומעמדה של ועידת מפלגת העבודה כמוסד המרכזי במפלגה, וכמוסד דמוקרטי ובעל משמעות.
אומרים לכם שזה בשם הדמוקרטיה. כדי להבטיח את הפריימריז ליו"ר ולרשימה. הפוך גוטה, פשוט הפוך.
אני אסביר לכם את הכל. כדי שתדעו בדיוק על מה אתם מצביעים.
הפריימריז גם ככה מעוגנים בחוקה. גם בית המשפט אמר זאת. אבל תחת הכיסוי הזה מביאים שינוי חוקה תקדימי ומקימים מוסד חדש 'מליאת החברים', שיהיה המוסד המרכזי של המפלגה במקום הוועידה וגם ייקח ממנה סמכויות.
אז בשביל מה בכלל צריך ועידה? איזה ערך יש להיות חבר ועידה? איזו משמעות יש להיות פעילה מרכזית המייצגת את הסניף והיישוב?
אף אחד לא עושה לכם טובה חברות וחברי ועידה יקרים. אתם נבחרתם בבחירות דמוקרטיות על ידי כלל המתפקדים. איזו סיבה יש לפגוע במעמד ובסמכות של הוועידה?
יותר מכך, זו גם מכת מוות לדמוקרטיה המפלגתית. איך אפשר בכלל לקיים דיון אמיתי ורציני במוסד של 50,000 מתפקדים? כמו שמדינת ישראל הדמוקרטית בוחרת כנסת שהיא הגוף המחוקק, מתפקדי העבודה בוחרים ועידה שהיא הגוף המחוקק. ככה עובדים ארגונים דמוקרטים.
קחו דוגמה קטנה: לפי שינוי החוקה שמביאים, ניתן יהיה להביא הצעת החלטה לדיון במליאה אם תגייסו 28% של חתימות מקוריות, זה בערך רק 15,000 חתימות ידניות. חתימה אחר חתימה. בשביל להעלות הצעה..זה הכל, אבל הכל, חוץ מדמוקרטיה.
ואם כבר קרה נס וחברה מהמניין הצליחה לאסוף חתימות, איך אפשר בכלל לקיים דיון בקרב עשרות אלפי מתפקדים? גם אותה רינה מצליח תראיין?

בנוסף הבקשה לאשר 300 מצורפים חדשים גם היא אנטי דמוקרטית.
אני מבקש לחדד: לא מדובר בהליך צירופים רגיל שנעשה במסגרת המכסה שקבועה בתקנון, אלא לוקחים מאות מקומות שיועדו לבחירות דמוקרטיות בסניפים, ומעבירים אותם באופן חסר תקדים לוועדת צירופים.
כך מדללים את הכח של חברי הוועידה הנבחרים ופוגעים בכם חברות וחברי הוועידה, וכן פוגעים בדמוקרטיה – כי אתם יציר כפיו של ההליך הדמוקרטי.

גם ההסמכה להנהלת המפלגה לזמן הצבעות דיגיטליות של הוועידה פוגעת בדמוקרטיה. לא, לא מדובר במשהו שקשור לקורונה. כבר למעלה משנה שאנו מקיימים הצבעות דיגיטליות בשל הקורונה, ויש לי כמזכ"ל את הזכות לקחת חלק בהובלת התהליך מראשיתו. יש לאפשר לכל החברים מכל חלקי הארץ להשתתף בהצבעות.
אבל פה מבקשים להשתמש בהחלטה כדי למנוע התכנסויות ודיונים דמוקרטים בוועידה גם לאחר הקורונה. דיונים אמיתיים עם דוברים, הבעת עמדות.
מעבר לכך, האינטרקציה שמתקיימת בין חברי הוועידה לשרים ולחכים באותם מפגשים, היא חלק מהחיים במפלגה דמוקרטית נושמת. אי אפשר להפוך אותנו רק למפלגה וירטואלית שלא מקיימת עולם דמוקרטי אמיתי.
חברותיי וחבריי, אני מאמין כי חלק מתפקידי כמזכ"ל הוא להגן על הדמוקרטיה במפלגה ועל הוועידה ומעמדה.
מפלגת העבודה מצליחה לשרוד שנים ארוכות בזכות העובדה שזו תנועה עם שורשים ומוסדות. עם ועידה נבחרת שמייצגת את כל הסניפים, העדות, הסקטורים, המגדרים. זה מקור אדיר של עוצמה. זו טעות גדולה מאד לאמץ שיטות של מפלגות האופנה שאין להן מוסדות שוקקים. רק יו"ר וחברים. הן, מפלגות האווירה שלא מחזיקות לאורך זמן.
אנחנו מפלגת העבודה.
אני מבקש מכם להצביע נגד, נגד ההצעות שפוגעות במעמד ובסמכות של ועידת המפלגה כמוסד מרכזי, דמוקרטי ובעל משמעות.
שומרים על הבית. שומרים על המפלגה. מצביעים נגד הפגיעה בוועידה.
שלכם ושלכן,
ערן חרמוני מזכ"ל המפלגה