משלחת מפלגת העבודה התארחה ברמאללה

Thank you for rating this article.

מדברים ברמאללה.

ביום חמישי האחרון התארחתי ביחד עם חברים נוספים ממפלגת העבודה במוקטעה ברמאללה ונפגשנו עם מנהיגים פלסטינים ובהם שרים, יועציו של יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים נוספים מהרשות והפת"ח. מטרת המשלחת הייתה לקיים דיאלוג ולהעמיק את ההיכרות בין מנהיגים ומובילים פוליטים וחברתיים בשני הצדדים.

דיווח באתר ישראל-היום 7/10/21: "חברים מרכזיים במפלגת העבודה מכל הארץ, ובהם ראשי ערים וחברי מועצות, נפגשו עם בכירים ברשות הפלשתינית ובפת"ח • ערן חרמוני, מזכ"ל המפלגה: "איש לא יכול להתעלם מהמציאות, ושום נאום לא ישנה זאת".

עם חזק עושה שלום

"עם חזק עושה שלום. זה המסר שביקשתי להעביר היום בפתח המפגש במוקטעה, וזה היה גם המסר בקמפיין שעשתה מפלגת העבודה בזמן רה"מ יצחק רבין ז"ל. מי ייתן ויהיה לעמים ולמנהיגים שלנו את האומץ הנדרש לעשיית שלום. בתמונה: הסלוגן מקמפיין העבודה בזמן רבין שקיבלתי מארכיון העבודה בבית ברל" מקור: טוויטר, 7.10.21.

ערן חרמוני

בנוסף העברתי בדבריי מסר חד משמעי בעד דיאלוג, מו"מ מדיני ושלום המבוסס על פתרון שתי המדינות - והכל תוך שמירה והקפדה יתירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל והפקת הלקחים הנדרשים מהעבר.
עלינו לזכור כי בטווח הארוך ללא חזון שתי המדינות, הפרויקט הציוני יחוסל ולא תהא ישראל יהודית ודמוקרטית.
שמענו מההנהגה הפלסטינית קול ברור התומך בשלום ומבקש לקיים מו"מ עם ההנהגה הישראלית ועם הממשלה החדשה.

מוטלת עלינו החובה במפלגת העבודה לפעול בממשלה למימוש תפיסת העולם שלנו בכל הרבדים. חובתנו להניף בגאון את עמדותינו ולהשמיע את קולנו, גם כמובן בתחום הישראלי-פלסטיני. אם אנחנו נירתע חלילה לדבר על השלום או לפעול למענו, זה בוודאי לא יבוא מבנט ואיילת שקד. השלום הוא ערך חשוב - אסור להפוך אותו למילה גסה.

חבריי היקרים, המציאות מאד לא פשוטה. אינני מקל ראש בעניין בכלל. אבל, בסופו של דבר מהו תפקידה של הנהגה? להציב חזון ולפעול לשינוי המציאות. הישראלים והפלסטינים נמצאים כאן לנצח, ושום נאום לא יכול לשנות עובדה פשוטה זו. אם נתעלם, נעצום עיניים, נסרב לדבר, ולא ננסה למצוא יחדיו את השביל המשותף לפתרון - המציאות תתהפך עלינו.

אני מבקש להודות לחברינו בווועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית מטעם אש"ף שהמשלחת יצאה בהזמנתה ובכלל זה לעומד בראשה מוחמד אל מדני המשמש גם חבר הוועד המרכזי של פת"ח, ד"ר זיאד דרוויש מנהל הוועדה, ואליאס זנזירי סיו"ר הוועדה וכן לשר לפיתוח חברתי בממשלת הרשות ד"ר אחמד מג'דלני, וד"ר מחמוד אל הבאש, יועץ יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אשר נפגשו עמנו. חשוב לי לציין שקבלו את פנינו ברמאללה באופן המכובד ביותר.

אני מודה לכל חבריי במפלגת העבודה שהיו חלק מהמשלחת. אני יודע שיש עוד רבים במפלגה השותפים לדרך זו של הידברות ודיאלוג ואף ישמחו לקחת בה חלק.

בכוונתי כמובן להמשיך בדרך זו וליזום מפגשים נוספים.

===

מעמוד הפייסבוק של מזכ"ל העבודה חרמוני