העבודה-גשר ירוצו ביחד בבחירות לכנסת ה-22

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה ומפלגת גשר, ירוצו ברשימה משותפת לכנסת ה-22.

יו"ר העבודה עמיר פרץ: "אני עומד בפניכם נרגש, וחש את עוצמת השעה, עוצמת הרגע. אני חש ברגע זה כיצד נוצרת ברית של התחדשות, ברית של תקווה למדינת ישראל. כל מסעות חיי הציבורים מלווים בהתלבטויות, בסימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות, וכאן אני חש כי מצאתי את התשובות כולן. מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית. מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים, בית לקבוצות המודרות  שחשות שהמדינה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהם, כלפי ילדיהם, זו אחריות חלקית.

אורלי לוי

המדינה שכחה שכבות שלמות. עם אורלי נוצרת ברית של התחדשות ותקווה. אנחנו מזהים את הרגישויות בחברה בישראל. אנחנו מסתערים על הלבבות עם מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח הרעיל. לא נשתתף בתחרות המשפטים הפוגעניים. לא נרחיב את השסעים. כל שליח שלנו ובכל מקום אליו נגיע נדבר על חינוך, משפט, רווחה.

בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת. המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני,  לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האחריות שבפתיחת הפצעים, בהרחבת השסעים, כי כאשר פוצעים פצע בליבה של החברה הישראלית לצרכי בחירות, הבחירות מסתיימות - אך הפצע ממשיך לשתות ולדמם.

כפי שהבטחתי בכל מסעותיי האחרונים, במיוחד בפריימריז שזה עתה הסתיימו, המסגרת הפוליטית שנבנית כאן מולנו תשנה את הכללים, החומות של המעברים בין המחנות נופלות עכשיו. אנחנו הבית הפוליטי שיקלוט אזרחים שרוצים להיות שלמים עם הצבעתם. אנחנו ניצור הזדמנות לבניית ממשלה אחרת. אנחנו נחזיר את התקווה. אנחנו יוצאים ביחד אל המסע הישראלי החדש בו יש מקום לכולם. נחזיר לאזרחים את האמון במערכת הציבורית והפוליטית. נצדיק את העובדה שהאזרחים מאמינים לשנינו ויודעים שנהיה שם עבורם. אורלי,  אני רוצה להודות לך על האמון. על שותפות האמת שמתחילה פה היום. אני בטוח שמפה תצא בשורה גדולה לכל חלקי העם הזה.

אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס. אישה פורצת דרך, עם תפישת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקרית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות. לא פעם עמדתי נפעם כאשר חזיתי איך אורלי מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים, ומונעת גזרות כלכליות. הסתכלתי עליה וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה, מנהיגה שילדים צעירים מביטים עליה ואומרים לעצמם 'גם אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית.

אורלי פרץ, מפלגת גשר:  "כשההצעה מעמיר הגיעה זה הרגיש לי טבעי להפיל את החומות ולחפש את המאחד והמחבר. אנחנו נישאר במפלגת גשר ונעשה את זה עם הלוחם מספר אחד בזירה החברתית.

חשבתי שיעבור זמן שאעמוד שוב מול כתבים. אני אחוזת ההתרגשות לאחר פסק זמן קצר. כשנכפה עליי פסק הזמן ניסיתי לבחון. במערכת הבחירות היה שיסוע, כל יום אני שומעת את הקריאות אורלי תחזרי. הבחירות האחרונות חישלו אותי. חשבתי שאולי מקומי עדיין בחיק משפחתי  כשהגיעה ההצעה מעמיר חשבתי שחשוב להתאחד. גשר נשארת עצמאית. על המאבק של עמיר לכיפת ברזל הוא חטף נזיפה וכולנו מודים לך", הסבירה. אמיר נאבק למען שכר המינימום. למי אתם מאמינים כשזקנים נמקים במסדרונות בתי החולים?  נשנה את המציאות ובשורה חברתית אמיתית. לא ימין ולא שמאל. נתאחד למען שכבות רחבות בציבור. היו לי הצעות בטוחות יותר ממפלגות גדולות, אבל עמיר כבר הוכיח את עצמו. נוריד ימין ושמאל ונתחבר בשביל המדינה".