היי טק - מצע העבודה לכנסת ה-23

Thank you for rating this article.

מצע העבודה-גשר-מרצ לכנסת ה-23 להיי טק.

מצע העבודה לכנסת ה-23

חברות ההיי-טק הן מנוע הצמיחה הכלכלי-תעסוקתי של ישראל כבר שנים רבות עם למעלה מ-300,000 עובדים בתעשייה הזו המשתכרים בממוצע כפול מענפים אחרים. עובדים אלו אחראים על רבע מתקבולי מס ההכנסה למרות שהם רק כ-8% מהעובדים במשק.

בשנים האחרונות ממשלת ישראל הזניחה את תעשיית היי-טק. בשנים האחרונות המשק הישראלי איבד עשרות אלפי מקומות עבודה בתעשייה הזו לטובת העברתם לחו"ל. בשנה האחרונה שיעור התעסוקה בענף גדל ריאלית ב-2% בלבד. כתוצאה מכך אובדות הכנסות של מיליארדי ₪ בשנה ועשרות אלפי ישראלים, גם ללא תואר אקדמי, לא מצליחים להשתלב כעובדים בתעשיית היי-טק.

העבודה-גשר-מרצ מתחייבת ליישם תכנית לאומית דרמטית מקיפה שתעלה את מספר המועסקים בחברות היי-טק ל-500,000 עובדים, מכול המגזרים והמגדרים, תשיב למדינה הכנסות אבודות של מיליארדי ₪ בשנה ותעלה באופן מהותי את רמת החיים במדינה.

א. מרכזי הכשרה טכנולוגיים לאומיים בהם יוכשר דור העתיד של עובדי ההיי-טק בישראל על-פי המודל ותכניות הלימוד הקיימים כבר בבית ספר למחשבים של צה"ל.
ב. סינרגיה בין חברות הייטק למרכזי ההכשרה הטכנולוגיים הלאומיים.
ג. רשות לחדשנות אפקטיבית הממריצה חברות היי-טק צעירות לייצר בישראל ולהעסיק יותר העובדים בישראל.
ד. מנועי צמיחה אמיתיים בהובלת הרשות לחדשנות אשר תתמקד בתחומים המעודדי תעסוקה וצמיחה כמו: אגרו-טק, פוד-טק, ביו-טק וסייבר-טק.
ה. אקדמיה טכנולוגית הגדלת תקציבי החינוך הטכנולוגי למוסדות האקדמים ופיתוח תכניות לימוד בשיתוף חברות היי-טק השונות.

===

בקרו באתר המפלגה לעדכונים www.havoda.org.il או מצע מפלגת העבודה באתר