יאיר טרצ'יצקי מתמודד לרשימת העבודה לכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

החלטתי להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה לרשימתה לכנסת ה-25.
בואו נחולל יחד שינוי בכנסת ובחברה הישראלית.

כמו רבים מכם, גם אני מתוסכל ממה שקורה במערכת הפוליטית - הקיטוב הקיצוני, הירידה באמון הציבורי והתחושה שלא משנה מי ינצח בבחירות הכל מתרסק פה. החלפת שלטון נתניהו היתה הישג חשוב, אבל מבחינת המדיניות החברתית-כלכלית קיבלנו את אותה גברת בשינוי אדרת. כולנו מרגישים את התוצאה על בשרנו - בתלוש השכר, בחשבון הבנק ובשירותים החברתיים שאנחנו מקבלים.
הייתי רוצה לראות בכנסת יותר אנשי שמאל אמיתיים, אקטיביסטים, מנהיגי עובדים, שיעשו הכל כדי לחולל פה שינוי משמעותי. הגעתי למסקנה שלא צריך לחכות אלא לעשות - והחלטתי להתמודד על מקום בכנסת כדי להיות חלק מרכזי מהשינוי. אני צריך אתכם איתי, כשותפים לדרך, במסע הארוך הזה.
רוצים לסייע לי להיבחר ולשרת את הציבור? יש המון פעולות קטנות ופשוטות, שאם נעשה אותן יחד - כל אחד לפי יכולתו - ניצור שינוי גדול. כל מה שצריך כרגע זה רק להירשם בטופס שמצורף בתגובה הראשונה (זה דורש פחות מדקה), ואנחנו כבר ניקח את זה משם.

מי שרוצה לקרוא קצת יותר על הסיבות להתמודד ועל התוכניות לעתיד, מוזמן להמשיך לגרסה הרחבה יותר.

בקן חולון מאוחד של הנוער העובד והלומד, בין כדרורים במגרש הכדורסל עם המרצפות השבורות לבין שיחות אל תוך הלילה בפאב (נטול האלכוהול) שתפעלנו במקלט, חונכנו לראות בעצמנו שליחי ציבור. דיברנו על ערכים, על יצירת חברה צודקת יותר, על לקיחת אחריות, על אמונה ביכולת לשנות ועל נכונות לשלם מחירים למען קידום הטוב המשותף.
התקופה היפה הזאת חרצה במידה מסוימת את גורלי והביאה איתה יותר מ-25 שנים של עשייה ציבורית. זה התחיל בפעילות חינוכית וחברתית במסגרת הנוער העובד והלומד, המשיך להחלטה להפוך לעיתונאי כדי להעלות לסדר היום את הנושאים החברתיים, המהלך ההיסטורי להקמת הוועד בעיתון הארץ, הניסיון לשנות מבפנים את אגודת העיתונאים תל אביב, ייסוד ארגון העיתונאים ועמידה בראשו במשך 10 שנים (רוויות במאבקים מטורפים בקנה מידה לאומי, הישגים, ועדים, הסכמים, קרבות על חופש העיתונות ועוד), חברות בנשיאות מועצת העיתונות וניסיונות לשנות אותה מבפנים, מהלכים למען דמוקרטיזציה בהסתדרות, הקמת התנועה לעיתונות ציבורית במטרה לייצר עיתונות בשיתוף ציבור שתשמיע את הקול של הפריפריה ועוד הרבה מהלכים אחרים, גדולים וקטנים, חלקם מוצלחים מאוד ואחרים מוצלחים הרבה פחות. אפילו היו גם כשלונות.
בכל אחת מהנקודות האלה על ציר הזמן תמיד הלכתי - חמוש בתחושת שליחות ואמונה ביכולת לשנות - למקום שבו חשבתי שאשפיע כמה שיותר ושהכי צריך אותי. לתחושתי עכשיו הגיע הזמן לתחנה הבאה בדרך הארוכה הזאת - כנסת ישראל. חסרים במשכן קולות סוציאל דמוקרטים. אין שם בכלל מנהיגי עובדים (וגם זרם העיתונאים קצת התדלדל, אם כי הקיימים הגיעו לעמדות מאוד בכירות). אני מאמין שיש לי לא רק את תפיסת העולם המחודדת אלא גם את הניסיון, הכישורים והתכונות שיאפשרו לי לקדם את תפיסת העולם הזאת ובהתאם אליה לשרת בצורה מוצלחת את את הציבור בישראל.
אני רוצה לפעול למען זכויות העובדים בישראל ושדרוג תנאי העסקתם, למען חיזוק ושיפור ארגוני העובדים, למען חופש העיתונות, חופש הביטוי וחופש היצירה, למען קידום שוויון מעמדי, מגדרי, אתני ועדתי, למען צמצום הפער בין מרכז לפריפריה וחיזוק השלטון המקומי, למען קיום משותף וחיזוק החברה הערבית, למען חיזוק, שיפור והרחבה של השירותים הציבוריים ומאבק נגד תהליכי הפרטה, למען הסביבה נוכח משבר האקלים, למען חיזוק ושיפור החינוך בישראל ובפרט תנועות הנוער והמכינות, למען חיזוק הלכידות החברתית ומיתון הקיטוב ועוד הרבה נושאים אחרים. אבל מבחינתי זה לא רק ה"מה" אלא גם ה"איך". אני רוצה לעשות פוליטיקה ישרה, עניינית ואפקטיבית - ביחד עם ח"כים מעולים מהעבודה וממפלגות אחרות - שמשתפת את הציבור בהליכי קבלת ההחלטות ומחזירה את האמון בנבחרים ובתהליכים שהם מקדמים.
החלטתי שהצעד הראשון במסע הזה צריך להיות התמודדות בבחירות המקדימות במפלגת העבודה שצפויות להיערך בקרוב. על הפתק (הדיגיטלי) יהיה כתוב יאיר טרצ'יצקי, אבל אני לא רואה בהחלטה להתמודד רק צעד אישי. מבחינתי, לשליחות הציבורית אין זכות קיום ללא ציבור שבאמת רוצה בה. האתגר הוא לא רק להתברג למקום ריאלי (מול חברי כנסת מכהנים), אלא גם להצליח לקדם בכנסת מהלכים משמעותיים שיחוללו שינוי לטובה. אני לא יכול לעשות את זה לבד. אני לא רוצה לעשות את זה לבד. אני צריך אתכם איתי.

הפוסט הזה אינו רק עדכון, אלא גם הזמנה לרקימת שותפות, שאולי מתחילה כעת סביב ההתמודדות שלי, אבל יש לה את הפוטנציאל לחולל מחנה רחב, שיגדיל את הייצוג שלו בכנסת ויקדם שינוי משמעותי בחברה הישראלית.

רוצים להיות חלק מהשינוי הזה?

יש המון פעולות קטנות ופשוטות, שאם נעשה אותן יחד ניצור שינוי גדול. אפשר להתפקד למפלגה (רק 75 שקלים וקיבלתם את הזכות להשפיע), לפקוד את הסביבה הקרובה שלכם, לדבר עם חברי מפלגה שאתם מכירים, לארגן חוגי בית (בסלון או בזום), לעזור ברשתות החברתיות (כמובן שאתם גם מוזמנים לשתף את הפוסט הזה), לנדב את הכישוריים הייחודיים וכוחות העל שלכם (דאטה? עיצוב? צילום? עריכת וידיאו?) ועוד הרבה משימות אחרות. כל מה שצריך כרגע זה רק להירשם בטופס שמצורף בתגובה הראשונה (זה דורש פחות מדקה), ואנחנו כבר ניקח את זה משם.

יאללה, לעבודה.

===

פורסם בחשבון הטוויטר של יאיר

"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי