מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה* לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי.

מפלגת העבודה המתחדשת מבקשת להחזיר את האמת לפוליטיקה ולהיות בית פוליטי עבור כל האזרחים והאזרחיות המאמינים בשוויון, בצדק חברתי ובשלום, לאור ערכי מגילת העצמאות וברוח חזונם של נביאי ישראל. מפלגת העבודה תפעל למען רווחתם כל האזרחיות והאזרחים, תיאבק נגד כל ביטוי של הפליה, ותחתור לשלום ולהצבת גבולות קבע בינינו לבין שכנינו. אנחנו מאמינות ומאמינים שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת, שלמילים יש משמעות, שלהבטחות שלנו אליכן ואליכם יש ערך. אנו מאמינים באמת.

חזון | מדיני בטחוני | דמוקרטיה ומשפט | מדיניות תקצוב | משפחות צעירות | ביטחון אישי לנשים | שוויון מגדרי | אזרחים ותיקים | משפחות חד הוריות | יוקר המחיה | שוויון לקהילה הגאה ולמאבק בהומופוביה | חקלאות ומרחב כפרי | בריאות | החברה הערבית | סביבה ואקלים | החברה הדרוזית והצ'רקסית | חינוך | עלייה וקליטה | צעירים וצעירות | משבר הדיור | ביטחון פנים | אנשים עם מוגבלויות | עצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים | ספורט | חופש דת | תחבורה | ביטחון תזונתי | תרבות

* להרחבה היסטורית, ריכוז כל מצעי מפלגת העבודה לכנסות ישראל והמצע הרשמי של מפלגת העבודה, באתר המפלגה בקישור ובאתר הזמני פה.\ או להורדה כקובץ pdf PDF ותכניות נוספות להורדה כקובץ pdf PDF.

חזון

מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית וסוציאל-דמוקרטית, המייצגת את החברה הישראלית כולה. במפלגה עשרות אלפי חברות וחברים מכל רחבי הארץ והם שותפים פעילים בעיצובה. המפלגה מאמינה בשוויון ובדמוקרטיה ומיישמת ערכים אלו בהתנהלותה הפנימית ובעשייה של חבריה וחברותיה בממשלה, בכנסת, ברשויות המקומיות ובכל יתר הזירות הציבוריות.

מפלגת העבודה רואה בחתירה לשלום ובקידום היפרדות מן הפלסטינים אינטרס ציוני, ביטחוני ודמוקרטי מן המעלה הראשונה. נפעל לחידוש המשא והמתן המדיני עם הרשות הפלסטינית ולחיזוקה על חשבון החמאס ויתר ארגוני הטרור, וכן לטיפוח היחסים עם מדינות האזור, ובראשן מצרים וירדן. מפלגת העבודה תמנע הצבה של מכשולים שימנעו מימוש עתידי של פתרון שתי המדינות ותפעל להקפאת הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות וממזרח לגדר הביטחון.

אנו מאמינות ומאמינים בחובתה של המדינה להבטיח חיים בכבוד וברווחה לכל הישראלים והישראליות, ללא הבדלי דת, גזע ומין, במרכז הארץ, בדרומה ובצפונה. מפלגת העבודה תפעל לטיפוח כלכלה הוגנת, מכלילה ובת-קיימא, המשרתת את כל תושבי ותושבות המדינה.

​ישראל היא מדינה מבוססת וחזקה שחלק גדול מדי מאזרחיה חווים מצוקה וקשיים כלכליים. מצב זה אינו גזרת גורל אלא תוצאה של השקפת עולם ומדיניות כלכלית-חברתית. מפלגת העבודה מחויבת להגדלת ההשקעה הממשלתית באזרחים ובאזרחיות ולשינוי מדיניות התקציב השמרנית והמצמצמת תוך טיפוח מעמדו של האדם העובד.ת, השכיר.ה והעצמאי.ת, והגנה על זכויותיהם וזכויותיהן, לרבות באמצעות קידום העבודה המאורגנת.

אנו רואות ורואים חשיבות עליונה בשיקום התשתיות החברתיות והציבוריות הקורסות, לשם אספקת שירותים איכותיים, זמינים ונגישים בתחומים: דיור בר-השגה, חינוך, בריאות פיזית ונפשית, רווחה, תחבורה ציבורית, אנרגיה, ביטחון תזונתי וביטחון אישי. אנו מחויבים ומחויבות לפרישת רשת איתנה של ביטחון סוציאלי וקידום שוויון הזדמנויות, במטרה לסייע לכל אדם לממש את יכולותיו.ה ובמטרה להבטיח חיים בכבוד וברווחה לאזרחים ולאזרחיות הוותיקים, אופק מבטיח לדור הצעיר, ושוויון ושילוב לאנשים ונשים עם מוגבלות.

מפלגת העבודה נחושה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להבטיח את עצמאותה וחוסנה של מערכת המשפט, להסדיר בחקיקת יסוד מוסכמת את מערכת היחסים המאוזנת בין רשויות השלטון, ולהיאבק בשחיתות שלטונית וציבורית. נפעל לעיגון עקרון השוויון בחקיקת היסוד, לשריון מעמדו של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו והרחבת הזכויות המוגנות במסגרתו. נבטיח את הגישה לצדק משפטי, בין השאר באמצעות הרחבת הסיוע המשפטי מטעם המדינה, חיזוק התמיכה בנפגעי ונפגעות עבירה, וטיפוח מסלולי השיקום וההיחלצות מעבריינות. נמשיך במאמץ להבטחת הביטחון האישי של אזרחי ישראל, לחיזוקה של משטרת ישראל, למאבק בגל האלימות והפשיעה, ולמאבק חסר פשרות באלימות המגדרית והמינית.

מפלגת העבודה תמשיך להוביל את המאבק לשוויון מגדרי ואת ההגנה על זכויותיהן של נשים, ולקדם את ביטחונן, את רווחתן ואת ייצוגן ההולם בכל זירה ציבורית. נוביל את המאמץ להבטחת איזון הולם בין החיים האישיים והמשפחתיים ובין החיים המקצועיים באמצעות הארכת חופשת הלידה לאימהות ואבות, קיצור שבוע העבודה והוספת ימי חופשה, ונפעל בנחישות להעלאת מעמדן ושכרן של עובדות "הצווארון הוורוד" ושיפור תנאי עבודתן, לטובתן ולטובת כל אזרחי ישראל.

ברוח מורשתו של רה"מ רבין ז"ל תמשיך מפלגת העבודה לקדם שוויון מלא לאזרחי ואזרחיות ישראל הערבים, הדרוזים והצ'רקסים, לפעול לצמצום פערים ולטפל במוקדים של אפליה, חוסר תקצוב וחוסר ייצוג, תוך שימת דגש על המאבק בגל האלימות והפשיעה. נפעל לטפח חיים משותפים, היכרות הדדית, ופעולה פוליטית, אזרחית וכלכלית משותפת, ולהיאבק בגילויי גזענות, חוסר סובלנות ולאומנות. נקדם את מעמדה של השפה הערבית, נעגן בחוק את מעמדו של החינוך הדו-לשוני ואת לימודי הערבית בבתי הספר העבריים.

אנו מאמינות ומאמינים בחופש בחירה ובחופש דת ומצפון. המונופול הרבני האורתודוקסי והחקיקה הדתית פוגעים באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, וגם במעמדה ובכבודה של היהדות בעיני ישראלים וישראליות רבות. מפלגת העבודה תקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת והנהגת נישואין וגירושין אזרחיים, ותפעל לסיום המונופול של בתי הדין הרבניים ולהכרה בכל זרמי היהדות. נטפח ונחזק את מערכת היחסים עם יהדות התפוצות על כל גווניה וזרמיה. נמשיך לעודד עלייה לישראל ולפעול למען קליטה מיטבית
של העולות והעולים ונתנגד לכל צמצום בהגדרותיו של חוק השבות.

מפלגת העבודה מחויבת למאבק במשבר האקלים, לרבות באמצעות חקיקה יעילה ומקיפה, מעבר לכלכלה מאופסת פחמן ובת-קיימא, ולמעבר יעיל וצודק לשימוש באנרגיות מתחדשות. אנו מחויבים ומחויבות להגנת הסביבה ולשמירה על משאבי הטבע, החי והצומח בישראל ולטיפול ממוקד ויעיל במוקדי זיהום וסכנה סביבתית והגורמים להם.

מפלגת העבודה מחויבת לחוסנה ולעתידה של החקלאות הישראלית ולפיתוחם של המרחב הכפרי וההתיישבות העובדת. נפעל להבטחת תמיכה נאותה של המדינה בחקלאות בכל הארץ במגוון אפיקים ואמצעים, ונעמוד על כך ששינויי מדיניות ייעשו בהסכמה ותיאום עם ארגוני החקלאים, ומתוך מחויבות לחיזוקה של החקלאות הישראלית כמשאב לאומי וכמרכיב אסטרטגי בביטחון המזון של אזרחי ישראל.

​מפלגת העבודה תפעל לחיזוקה של מערכת החינוך הציבורית ולהתאמתה למאה ה-21, באמצעות הבטחת רצף של חינוך ציבורי איכותי ללא עלות מסוף חופשת הלידה ועד תום כיתה י"ב. לשם כך ננקוט צעדים לחיזוק ושיפור תנאי הצוות החינוכי וצוותי העזר ומעמדם, לשיפור היחס בין צוותי החינוך לתלמידים ולתלמידות, ולקידום תקצוב דיפרנציאלי וצמצום פערים חינוכיים בין המרכז לפריפריה. כמו כן, נפעל לקידום משמעותי של החינוך הממלכתי החרדי ולעיגונו בחוק ולהטמעת לימודי הליבה בכל מסגרות החינוך.


אנו מחויבים ומחויבות לחיזוק התרבות והאומנות לגווניהן ולהרחבת התמיכה הממשלתית ביצירה הישראלית וביוצרים והיוצרות מכל מגזרי החברה. מפלגת העבודה תמשיך את תמיכתה בתנועות ובארגוני הנוער, במסגרות החינוך הבלתי פורמלי, במסלולי שנות השירות והמכינות ובקהילות הבוגרים והבוגרות.

מדיני בטחוני - מניהול הסכסוך ליוזמה מדינית וביטחונית

חוזרים‭ ‬לדרך‭ ‬רבין‭ ‬- עקרונות‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לביטחון‭ ‬ישראל‭,‬ קידום‭ ‬היפרדות‭ ‬מהפלסטינים‭ ‬ויחסי‭ ‬החוץ‭ ‬של‭ ‬מדינת‭ ‬ישראל.

נאמנה לדרכה ההיסטורית ולדרכו של רה"מ יצחק רבין ז"ל, תמשיך מפלגת העבודה לפעול להבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, על ידי ביצור עוצמתו של צה"ל ושמירת מעמדו כצבא העם, במקביל לחתירה מדינית להיפרדות מהפלסטינים, חיזוק קשריה של מדינת ישראל עם מדינות האזור, טיפוח הקשר האסטרטגי עם ארה"ב וביצור מעמדה של מדינת ישראל בקהילה הבינ"ל.

מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע מדיני בטחוני לכנסת ה-25, בקישור.

דמוקרטיה ומשפט - הבית של הדמוקרטיה הישראלית

תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬להגנה על הדמוקרטיה הישראלית וקידום טוהר מידות בפוליטיקה. בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה תפעל מפלגת העבודה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע בית לדמוקרטיה לכנסת ה-25, בקישור.

מדיניות תקצוב מרחיבה

להרחבת מצע מדיניות תקציב לכנסת ה-25, בקישור.

בית למשפחות צעירות, ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה למען המשפחות הצעירות

להרחבת מצע משפחות צעירות לכנסת ה-25, בקישור.

בית בטוח - ביטחון אישי לנשים

בית בטוח ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לביטחון אישי לנשים, כחלק מהמשך המאבק למען ביטחונן האישי של נשים תפעל מפלגת העבודה באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע בית בטוח לנשים לכנסת ה-25, בקישור.

הבית של השוויון המגדרי ​תוכנית‭ ‬המפלגה לקידום שוויון מגדרי וקידום עובדות הצווארון הוורוד

להרחבת מצע שוויון מגדרי לכנסת ה-25, בקישור.

אזרחים ותיקים

בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה תפעל מפלגת העבודה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע האזרחים הותיקים לכנסת ה-25, בקישור.

הבית של המשפחות החד הוריות ​מפלגת העבודה להעצמת המשפחות שבראשן הורה עצמאי

להרחבת מצע למשפחות חד הוריות לכנסת ה-25, בקישור.

מאבק ביוקר המחיה

להרחבת מצע למאבק ביוקר המחיה לכנסת ה-25, בקישור.

בית של גאווה ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לקידום השוויון לקהילה הגאה ולמאבק בהומופוביה

להרחבת מצע הקהילה הגאה לכנסת ה-25, בקישור.

חקלאות ומרחב כפרי

תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לקידום המרחב הכפרי,‬ ההתיישבות העובדת והחקלאות הישראלית.

מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע חקלאות ומרחב כפרי לכנסת ה-25, בקישור.

בית של בריאות

בית של בריאות - תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען מערך בריאות ראוי לכל, כפי שעשינו בכנסת האחרונה. כחלק מהמשך המאבק למען מערכת בריאות ציבורית ראויה לכולנו, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע בריאות לכנסת ה-25, בקישור.

החברה הערבית - בית של חיים משותפים תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לקידום שיוויון אזרחי

כחלק מהמשך המאבק למען חברה משותפת ושוויון לחברה הערבית, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לחברה הערבית לכנסת ה-25, בקישור.

בית ירוק ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה להגנה על הסביבה ולמאבק במשבר האקלים

להרחבת מצע סביבה לכנסת ה-25, בקישור.

החברה הדרוזית והצ'רקסית - בית של ברית חיים

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית של ברית חיים, תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לקידום החברה הדרוזית והצ׳רקסית ולקידום השוויון והחיים המשותפים.

בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה תפעל מפלגת העבודה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לחברה הדרוזית והצ'רקסית לכנסת ה-25, בקישור.

חינוך

גם בכנסת הקרובה נמשיך בפעולה נחושה למען הילדים והנוער בישראל ולמען מערכת החינוך. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לחינוך לכנסת ה-25, בקישור.

עלייה וקליטה - בית של קיבוץ גלויות

בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה תפעל מפלגת העבודה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לעלייה וקליטה לכנסת ה-25, בקישור.

הבית של דור העתיד ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לצעירים ולצעירות בישראל

להרחבת מצע לצעירים וצעירות לכנסת ה-25, בקישור.

בית לכל הישראלים והישראליות ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לטיפול במשבר הדיור

להרחבת מצע משבר הדיור לכנסת ה-25, בקישור.

תכנית מפלגת העבודה לקידום ביטחון הפנים של מדינת ישראל

כחלק ממאמץ מתמשך זה תפעל מפלגת העבודה באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לביטחון פנים לכנסת ה-25, בקישור.

בית לאנשים עם מוגבלויות

כחלק מהמשך המאבק למען האנשים והנשים עם המוגבלויות בישראל, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לאנשים עם מוגבלויות לכנסת ה-25, בקישור.

בית לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לעצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים לכנסת ה-25, בקישור.

בית של ספורט

גם בכנסת הזו נמשיך לקדם את הספורט בישראל. מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לספורט לכנסת ה-25, בקישור.

חופש דת ומצפון וקשר עם התפוצות

מפלגת העבודה תפעל בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לחופש דת ומצפון וקשר עם התפוצות לכנסת ה-25, בקישור.

תכנית העבודה לתחבורה

מפלגת העבודה תפעל בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לתחבורה לכנסת ה-25, בקישור.

ביטחון תזונתי

מפלגת העבודה תפעל בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לביטחון תזונתי לכנסת ה-25, בקישור.

בית של יצירה ותרבות

בית של יצירה, תכנית מפלגת העבודה לקידום התרבות, האומנות וחופש היצירה בישראל. כחלק מהמאבק על מדינת רווחה, חופש הביטוי, שוויון וצדק חברתי מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

להרחבת מצע לתרבות ויצירה לכנסת ה-25, בקישור.

====

* להרחבה היסטורית, ריכוז כל מצעי מפלגת העבודה לכנסות ישראל והמצע הרשמי של מפלגת העבודה, באתר המפלגה בקישור ובאתר הזמני פה.\ או להורדה כקובץ pdf PDF ותכניות נוספות להורדה כקובץ pdf PDF.