מצע העבודה להגנה על הסביבה ולמאבק במשבר האקלים בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית ירוק ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה להגנה על הסביבה ולמאבק במשבר האקלים.

מפלגת העבודה היא בית פוליטי ומפלגתי ירוק הרואה את המאבק במשבר האקלים וההגנה על הסביבה כנושא ליבה, המקרין על כל תחומי חיינו. כמפלגה סוציאל דמוקרטית אנו רואים זיקה הדוקה בין קידומם של צדק חברתי וצדק סביבתי
ומכירים בהשפעה המזיקה של כלכלת השוק הפרועה ושל נסיגת רשויות השלטון מהזירה הכלכלית-משקית הן על סוגיית השוויון וצמצום הפערים והן על סוגיות סביבתיות. השלכותיו הנראות לעין של משבר האקלים והפגיעה הדרמטית בסביבה ובנכסי טבע מחייבת פעולה שלטונית וחקיקתית מקיפה הכוללת צמצום דפוסי צריכה, פיתוח מקורות אנרגיה מתחדשים, הטמעת דפוסי פעולה של כלכלה מעגלית וחינוך לחיים ברי קיימא.

בכנסת היוצאת ובממשלה הובילה מפלגת העבודה לשינוי יסודי בתפיסת התחבורה בישראל ולהסטת המשאבים הציבוריים מקידום תחבורה פרטית אל עבר התחבורה הציבורית ובתחבורה לא מזהמת (אופניים והליכה). בין ההישגים הבולטים בתחום זה:

בנוסף מפלגת העבודה בלמה את מהפכת הרגולציה מבית מדרשו של פורום "קהלת" ואת הפגיעה במעמדם של הרגולטורים החברתיים והסביבתיים ושלבה בחוק את חובת ההתחשבות בהיבטים סביבתיים בקביעת כל רגולציה חדשה.

בית ירוק ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה להגנה על הסביבה ולמאבק במשבר האקלים

כחלק מהמשך המאבק למען הסביבה ולמען הווה ועתיד בני קיימא תפעל מפלגת העבודה בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה למען השגתם ​של היעדים הבאים:

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.