מצע העבודה למדיניות תקציב בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬למדיניות תקציב מרחיבה.

מדינת ישראל היא מדינה חסונה כלכלית. יש לנו משאבים רבים, הון אנושי וכלכלה חזקה, יצירתית ויוזמת, המשמשים בסיס איתן להמשך הצמיחה של המשק. עם זאת, צמיחה זו מותנית בראש ובראשונה בחוסן של החברה הישראלית. צמצום הפערים הכלכליים-חברתיים, חיבור דרום הארץ וצפונה עם המרכז, פיתוח תשתיות תחבורה, תעסוקה, רווחה ובריאות ואיכותו של החינוך הציבורי - כל אלה קשורים במדיניות התקציב ובהיקף ההשקעה בתשתיות האזרחיות, ועל כן אנו חייבים וחייבות לחולל שינוי אסטרטגי ולעבור ממדיניות כלכלית מצמצמת של צנע חברתי למדיניות כלכלית מרחיבה ומכלילה, המיושמת באופן שקול, מידתי ואחראי.שרי מפלגת העבודה פעלו ברוח זו סביב שולחן הממשלה. בנוסף, מחויבות זו באה לידי ביטוי בפעולתם של חברי וחברות סיעת העבודה בוועדה למינוי שופטים, בראשות ועדת חוקה חוק ומשפט ובכל יתר התפקידים בכנסת.

בשנים 2015 עד 2018 ובשנים 2021-2022, גביית המיסים של המדינה הייתה גבוהה מהמתוכנן במידה ניכרת. מתחילת שנת 2022 לבדה הצטבר עודף תקציבי של 34.4 מיליארד שקלים. עודף תקציבי זה, בצד גירעון נמוך יחסית בהשוואה בין-לאומית ועודפי תקציב לא מנוצלים במרבית משרדי הממשלה, מאפשרים שינוי מדיניות זה.

כדי להבטיח שתקציב המדינה ישקף סדר עדיפות לאומי ראוי, יקדם כלכלה הגונה ומכלילה ויתבסס על חזון אסטרטגי של צמיחה ארוכת טווח, תפעל מפלגת העבודה בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.