מצע העבודה לבריאות בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית של בריאות, תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

מפלגת העבודה רואה במתן שירות רפואי נרחב ושוויוני לכל את אחד מתפקידיה המשמעותיים ביותר של המדינה. ב-1994, בזמן ממשלת רבין, קודמה הרפורמה החשובה בתולדות המדינה בתחום הבריאות – "חוק ביטוח בריאות ממלכתי", שמבטיח ביטוח בריאות לכל אזרחית ואזרח. שירותי הבריאות הציבוריים בישראל הם מופת עולמי של שירות ציבורי טוב ואיכותי, שמוכיח את עצמו מדי יום, והראה את חשיבותו ויכולותיו ביתר שאת בתקופת הקורונה, בה ניתנו שירותים לכל מתוך תפיסה רחבה של בריאות הציבור.
מפלגת העבודה רואה בבריאות מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית, ולא רק של העדר מחלה. אנחנו נחושים ונחושות לעצור את השחיקה בתקציב הבריאות הציבורי, את העלייה בהוצאה הפרטית על בריאות, ​ולשקם את מערך בריאות הנפש.גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען פיתוח המרחב הכפרי, חיזוק ההתיישבות העובדת וטיפוח החקלאות הישראלית. מפלגת העבודה תתייצב נגד מהלכים חד צדדיים וכוחניים ותעמוד על גיבוש תוכניות מוסכמות עם הארגונים היציגים של החקלאים ושל ההתיישבות העובדת.בשנים 2015 עד 2018 ובשנים 2021-2022, גביית המיסים של המדינה הייתה גבוהה מהמתוכנן במידה ניכרת. מתחילת שנת 2022 לבדה הצטבר עודף תקציבי של 34.4 מיליארד שקלים. עודף תקציבי זה, בצד גירעון נמוך יחסית בהשוואה בין-לאומית ועודפי תקציב לא מנוצלים במרבית משרדי הממשלה, מאפשרים שינוי מדיניות זה.

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען מערך בריאות ראוי לכל, כפי שעשינו בכנסת האחרונה. כחלק מהמשך המאבק למען מערכת בריאות ציבורית ראויה לכולנו, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.