מסתכל בגאווה על העבודה ורץ בפריימריז לכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

השר נחמן שי בראיון בכאן11: יש לנו מפלגת ומאמינים בעתיד שלה. מרב הולכת להיות יושבת ראש המפלגה ואני אתמוך בה. יהיו פריימריז גם ליושב ראש וגם לחברי הרשימה ואני ארוץ. מסתכלים בעיניים של הבוחרים שאני מבקש אמון ממך. את זה לא שוכחים אח"כ שיושבים בכנסת או בממשלה אני תמיד זוכר. אשמח להיות בקואליציה עתידית עם מפלגה ערבית. מפני שאחד מתוך חמישה מאיתנו הוא ערבי ישראלי. לא הולכים עם אף אחד. דיברנו על זה אתמול בישיבת סיעה - הולכים לבד. העבודה הולכת לבד.

"אנחנו זה מפלגת העבודה.

המערכת הזו קרסה, חבל ועצוב אבל צריך להסתכל קדימה. יש לנו מפלגה - עבודה - ומאמינים בעתיד שלה. מרב הולכת להיות יושבת ראש המפלגה ואני אתמוך בה. יהיו פריימריז גם ליושב ראש וגם לחברי הרשימה ואני ארוץ. עשינו סגירת פערים בחברה הישראלית בשנה מה שלא עשו פה 20 שנה, רוב המינויים שהבאנו של נשים, תסתכלו על שולחן הממשלה כל אחד מייצג קבוצה אחרת בציבור הישראלי. אולי התעוזה הייתה גבוהה מדי.

המסע שאני עומד לערוך, של פריימריז - מסתכלים בעיניים של הבוחרים שאני מבקש אמון ממך. את זה לא שוכחים אח"כ שיושבים בכנסת או בממשלה אני תמיד זוכר. מי נשרו? במפלגות שלא היה מסע של פריימריז במפלגות שמתנהלות במין רווחה ומביאים שחקנים מבחוץ ובסוף הכול נופל - חוסר אחריות.

הייתה לנו שנה מופלאה, בכנות. לא הייתה לנו ממשלה נוראה, אני לא מוכן שיהיו חברי כנסת לגיטימיים במדינת ישראל במקרה ערבים ושיקראו להם תומכי טרור.

אני אשמח להיות בקואליציה עתידית עם מפלגה ערבית. מפני שאחד מתוך חמישה מאיתנו הוא ערבי ישראלי ואנחנו האמנו שאפשר לחיות ביחד בעולם הפוליטי. ימין ושמאל זה עוד ניסיון מרתק ומצאנו את עצמנו בתשעים אחוז מהסוגיות ביחד.

האמת, חשבנו שאפשר לוותר על הסוגיה הלאומית, הישראלית פלסטינאית. זה לא נגמר שם ויש הרבה ענייינים גם פנימים שנוגעים למחלוקת הלאומית בין היהודים לערבים. צריך להודות בזה, זה לא פשוט ולא הייתי רוצה להיות תלוי במפלגה ערבית.

לא חושב שאפשר לעשות עכשיו שום דבר בכנסת. הינו חייבים להעביר את זה (את חוק הנאשם).

אני רוצה לראות את חצי הכוס המלאה, בהיסטוריה של מדינת ישראל זו לא אפיזודה, זה פרק שובר תקרות.

מסתכל בגאווה על העבודה, העבודה הייתה הילד הטוב בכיתה הזאת. חטפנו פה ושם אבל היינו ילדים טובים. מרב, צריך לתת לה אשראי היא עשתה את העבודה - כולנו הצבענו בכל ההצבעות כולל אבתיסאם מה לא אמרו עליה לפני הבחירות? עברה את המבחן.

אנחנו בפריימריז דפוקים - יש לי קיץ. למי אני מתקשר באוגוסט שיתנדב בקמפיין שלי?

פריימריז רק שלנו, לא הולכים עם אף אחד. דיברנו על זה אתמול בישיבת סיעה - הולכים לבד. העבודה הולכת לבד".

הראיון המלא בטוויטר כאן 11.