העבודה במרכז - קמפיין ערן חרמוני לראשות העבודה

Thank you for rating this article.

בקמפיין הזה על ראשות מפלגת העבודה כמעט ולא תשמעו אותי מדבר על עצמי. זה אולי קצת מוזר כי אני המועמד, אבל במסע שאליו יצאנו - העבודה במרכז.

צמד המילים הזה הוא המפתח שבעזרתו נחלץ את המפלגה שהקימה את המדינה מהכלוב הנישתי שאליו נקלעה. למי שחושבים שהוא מסמל חזרה לעבר - אתם צודקים. אני שואף למפלגה עם מספר דו-ספרתי של מנדטים, עם מוסדות דמוקרטיים מתפקדים, עם מקום ליד ההגה של המדינה ולא במושב האחורי. אני רוצה לראות את העבודה במרכז.

ערן חרמוניכדי לחזור לשם אנחנו חייבים לתקן מסלול: לעלות מחדש על דרך רבין ובן גוריון, הדרך המרכזית של השמאל הציוני והחברתי מאז קום המדינה ועד היום. זוהי דרך שההולכים בה גאים במדינה, לא מתביישים בה; זוהי דרך שבה ביטחון וציונות אינן מילים גסות אלא דגלים שמניפים בגאווה; זוהי דרך שמביטה לימין בלבן של העיניים ואומרת לו: "תודה רבה, אנחנו נמשיך מכאן. יש לנו פתרונות טובים יותר".

"העבודה במרכז" הוא מסע שאינו עובר רק בתל אביב, אלא גם בבת ים, בחיפה, במצפה רמון, בנצרת, בירכא, במודיעין, בנחל עוז, בזרזיר ובשלומי. זהו אוהל גדול שמקבל אליו בזרועות פתוחות את כל הפסיפס המרהיב של הישראליות, במקום להביט עליו מבחוץ במבט פטרוני.

כשהעבודה במרכז ואיננה מפלגת נישה, היא אינה חוששת מחיבורים אמיצים - כאלה שהובילו אותה בעבר לשלטון ויכולים להחזיר אותה לשם. כשהעבודה במרכז - האגו בצד.

העבודה במרכז היא מפלגה דמוקרטית, תוססת, עם מוסדות מתפקדים, וכן - גם עם דיונים רעיוניים בועטים שמפיחים בה חיים. בפוליטיקה הישראלית של 2022 אין דבר חדשני יותר מתנועה דמוקרטית שתכליתה לייצג דרך ורעיון - ולא מנהיג.

העבודה במרכז היא תנועה ציונית, ביטחוניסטית, סוציאל-דמוקרטית, שוחרת שלום ושוויונית. אם המילים האלה מפחידות אתכם או מעוררות בכם סלידה, לא נוכל לצאת ביחד למסע. אבל אם הן מציתות זיק קטן בלב - זהו האות שלכם להצטרף אלי למסע: המסע שיחזיר את העבודה למרכז.

===

פורסם בעמודמ הפייסבוק של ערן חרמוני