להיות מחוקקת זו זכות צריכה אתכם.ן איתי בבחירות לרשימה לכנסת

Thank you for rating this article.

לפני קצת יותר משנה הושבעתי לכנסת ישראל, ואני צריכה אתכן.ם איתי בבחירות לרשימה שיתקיימו ב9.8, כדי להמשיך בעשיה!
נכנסתי לשערי הכנסת כסוציאל דמוקרטית גאה, אשת מפלגת העבודה שנושאת את המטען ההיסטורי של השמאל הציוני ואת החזון האידיאולוגי של התנועה שלנו – תנועה העבודה.
בכל בוקר קמתי מחדש כדי להגשים את החזון הזה. נלחמתי עליו שוב ושוב, כי בעידן של פוליטיקה פרסונלית וטשטוש אידיאולוגי זה מה שנדרש. עשיתי את העבודה החשובה באמת, של חיזוק מדיניות הרווחה הישראלית, בוועדות הכנסת, כדי שהיא באמת תעבוד בשביל כולם.
עבורי, להיות מחוקקת זו זכות שאין שניה לה. יש רגעים ששווים כל לילה לבן וכל משוכה בדרך.

נעמה לזימיכשהעברתי את החוק לדמי מחלה מלאים מהיום הראשון לחולי סרטן ומחלות כליה, התרגשתי עד עמקי נשמתי. הודיתי על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לפרוס את רשת הביטחון הסוציאלית הזו, אותה רשת שהקימה תנועת העבודה, מתחת לרגליהם של אלו שזקוקים לה יותר מכל.
כשהעברתי בקריאה ראשונה את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה ואת הצעת החוק לטיפול במשפחות אזרחים נעדרים, ידעתי שאנחנו עושות תיקון לעוולות רבות שנים.
החוק שיזמתי לציון יום ממלכתי לשלום הוא הדרך להחזיר את השלום לשפה שלנו, לאמונה ולתקווה שהוא בר קיימא. אני זוכרת את הפגנות השלום מצעירותי, אני זוכרת פוליטיקאים ומנהיגים שלא רק דיברו על השלום, אלא פעלו יום-יום בשביל לקדמו. כי רק דרך השלום נוכל להבטיח חיים בטוחים ויציבים.
כשהצלחתי למנוע פינויי משפחות מהדיור הציבורי ולהכפיל את מענקי העבודה בועדת הכספים מ-800 ש"ח ל-1,600 ש"ח, הרגשתי שאני מגשימה את הדרך החברתית של מפלגת העבודה עליה חינכו אותי הוריי.
ההישגים הללו ואחרים, רק מהשנה הזו, הם עדות לערכים שמובילים אותי - אשת שמאל, ציונית, סוציאל-דמוקרטית, ובעיקר פרקטית. עם השליחות הזו אני קמה בבוקר, ואיתה אני הולכת לישון בלילה.
בשנה האחרונה פעלתי לייצג ולקדם את כל עולמות התוכן מהפעילות הציבורית והאזרחית המגוונת שעשיתי בעבר ושהבאתי איתי אל הכנסת. כל החוקים, היוזמות והמאבקים שלי נועדו כדי לסייע למי שצריך כאן ועכשיו, אך לא פחות, כדי לבנות פה חזון אחר, ולכתוב מחדש את החוזה בין המדינה לאזרחיה. חוזה שממשלות ימין הפרו לאורך שנים, וכוחות במרכז ואף בשמאל הציגו חיקוי דהוי שלו במקום להציב לו חלופה ברורה.
את מדיניות ההפקרה וההפרטה שהובילו ממשלות הימין לאורך השנים אני מכירה, ולא באופן תיאורטי. אני מכירה אותה דרך המציאות שניבטת מול עיני יום יום, במטרופולין חיפה בו אני חיה, בצפון בו גדלתי, במאבקי העובדים בהם לקחתי חלק, ובפעילותי למען שוויון, שלום, צמצום פערים ומיגור גזענות ולמען חיזוק האחריות הממשלתית לשירותים הציבוריים.

בשנים האחרונות, מאז שאני אמא, אני רואה מקרוב את אותה מדיניות מפקירה גם בעלויות המטורפות של המסגרות לגיל הרך (ישראל היא האחרונה במערב בהשקעה בהן!), בשבוע העבודה שלא מאפשר איזון בין חיי משפחה לשוק העבודה, ובמצוקת הדיור שהגיעה אל כל מקום בארץ. את אותה המציאות הבלתי אפשרית של להיות צעיר או צעירה בישראל, מציאות נטולת אופק של תקווה לחיים ברווחה.

נלחמתי כל יום בהפקרה הממושכת של החברה הישראלית כחברת כנסת בישראל, כסוציאל דמוקרטית, כאשת תנועת העבודה.
אני מאמינה שהדרך להחזיר את התנועה שלנו למקום הראוי לה בפוליטיקה הישראלית היא לעסוק בחיים עצמם, קידום מדיניות שתספק פתרונות אמיתיים לבעיות החברתיות-כלכליות של אזרחי ישראל, פתרונות שכל אחד מהם הוא חלק מהחזון הכולל שלנו התנועה שלנו.

עם בחירתי לכנסת פתחתי לשכה פרלמנטרית בחיפה. אחת לשבוע מגיעים אליה מכל חיפה והצפון. על כל הצעת חוק שלי אני עובדת עם ארגוני החברה האזרחית, האקדמיה, העמותות, איגודי העובדים ואזרחים. לנגד עיני עומדת הכנסת כהיכל צדק המשרת את הציבור וככזה עליו לעבוד ביחד עם הציבור. זה מה שאני עושה יום יום, שעה שעה.

חברות וחברי מפלגת העבודה, כדי להמשיך את הדרך הזאת אני מבקשת את התמיכה שלכם.

אני חברת מפלגת העבודה מילדות, אבל אני גם אשת תנועת העבודה, תנועה שהיא רחבה יותר מהמפלגה ומכילה בתוכה גם נבחרי ציבור ברשויות המקומיות, ארגוני עובדים, ארגונים חברתיים, תנועות נוער, ארגוני בוגרים, ארגוני החברה האזרחית והאקדמיה - כל אלו ועוד הם התשתית האנושית והרעיונית של התנועה שלנו.

ביחד נמשיך לחזק את העבודה, לחבר עוד עוד קבוצות ולחזק את התנועה והמפלגה שלנו.
זאת הדרך שלי. זו הדרך שלנו.

כחלק מהסיעה המצוינת שלנו, ידעתי להיות הסמן האידיאולוגי סוציאל-דמוקרטי של הקואליציה ולהביא להישגים משמעותיים לציבור - מבלי לסכן ולו לשנייה את שלמות הקואליציה. עבודה בתוך קואליציה מורכבת ושותפויות גם עם הצד השני - כן. אבל רק כשהדרך ברורה והחזון ממוקד.
אמשיך להיות שליחה של תפיסת העולם שלנו ואמשיך לשאת בלהט את דגלינו האידיאולוגיים, גם כשזה לא פופולרי - כפי שידעה לעשות מפלגת העבודה מיום היווסדה ושלאורם הקימה את מדינת ישראל: שמאל ציוני, סוציאל-דמוקרטי, גאה וזקוף קומה. זאת הדרך שלי. זאת הדרך שלנו.

כדי להמשיך בדרך הזאת אני מבקשת את התמיכה שלכם, ומבטיחה להמשיך לעשות הכול כדי להיות ראויה לה.
התפקדו עכשיו למפלגת העבודה ותוכלו כבר בעוד חודש לעזור לי לחזור לכנסת ולפעול בשבילכם - >> NLazimi.org
שלכם,
ח"כ נעמה לזימי.
לתמיכה והתנדבות >> NLazimi.org
איור: דניאל גולדפרב