אבתיסאם מראענה أنا أحب، دولتنا وأنا أتحمّل المسؤوليّة عنها

Thank you for rating this article.

אני אוהבת את המדינה שלי, שלנו. אני מחויבת אליה ואני לוקחת עליה אחריות - أنا أحب دولتي، دولتنا. أنا مدينة لها وأنا أتحمّل المسؤوليّة عنها.

אני עובדת מאוד קשה ורוצה להיבחר שוב. אני רואה את עצמי כמעט השחקנית היחידה בתוך הזירה שהיא אישה ערבייה, תסתכלו על מרצ - אין להם נציגות כזאת ברשימה.

انضموا لتعزيز مجتمع قائم على المساواة, انضموا لاجل شراكة عربية يهودية, انضموا الي ومعاً نبني مستقبل مشترك - הצטרפו לקידום חברה שוויונית, הצטרפו למען שותפות ערבית-יהודית, הצטרפו אלי וביחד נבנה את העתיד המשותף שלנו.

איזו שנה זו הייתה. כבוד גדול לייצג אתכם ואתכן בכנסת היוצאת. זה מה שעשיתי בשנה של ממשלת השינוי. יש עוד הרבה מה לעשות ואני מאמינה שביחד נעשה את העבודה. הספקתי הרבה בשנה אחת, הצטרפו אליי וביחד נעשה דברים גדולים גם בשנים הבאות - צפו בסיכום הפעילות בכנסת ועוד עלי באתר האינטרנט www.ibtisammaraana.com.

انضموا لتعزيز مجتمع قائم على المساواة, انضموا لاجل شراكة عربية يهودية, انضموا الي ومعاً نبني مستقبل مشترك - הצטרפו לקידום חברה שוויונית, הצטרפו למען שותפות ערבית-יהודית, הצטרפו אלי וביחד נבנה את העתיד המשותף שלנו.

האירועים בעוטף עזה ובדרום

בשעה זאת כולנו בתפילה לשקט, לרגיעה מהירה וחזרה לשגרה ובתקווה לימים של שלום.

התקשרתי לעשרות תושבות ותושבים מהעוטף לדרוש בשלומם ולאחל להם שהתקופה הזו תעבור מהר. אמרתי להם שגם בימים שכאלה חשוב להאמין שיש עוד סיכוי לעתיד טוב יותר, עתיד של שלום. סיטואציה אבסורדית, עצובה ולא הוגנת כלפי התושבים בעוטף וגם כלפי תושבי עזה שרוצים לחיות. הסדר מדיני יעלה לנו הרבה פחות מאשר מלחמה, סכסוך ושנאה. אני קוראת לראש הממשלה יאיר לפיד לגלות אומץ ודווקא עכשיו ושיעשה מה שצריך בשביל להוציא את האזור מהבוץ.

אבתיסאם מרעאנה

קהילת הלהט"ב

לצאת מהארון זה אומץ. לתמוך בקהילה הגאה זו חובה מוסרית. לצאת נגדם זו פחדנות ועליבות נפש - الخروج من الخزانة شجاعة، دعم مجتمع الميم هو واجب اخلاقي. الخروج ضدّهم هو خوف وبؤس.

בערבית, בעברית, בכל שפה שתשאלו אותי: אמשיך להגן על זכויות קהילת הלהט״ב הערבית. לא אסכים להשאיר אותן ואותם מאחור כשאני נאבקת על זכויות אדם - كمان بالعربي وكمان بالعبري رح اكمل ادافع عن المجتمع المثلي مجتمع الميم. لن اسمح باستمرار تهميشهم عندما اطالب بحقوق الانسان. צפו בדברים שאמרתי בנושא בראיון בערוץ הכנסת בתאריך 31.7.22.

ומה עניתי כאשר גידאא רינאוי זועבי קוראת לי ״צפונבונית שמתעסקת בנושאים של … לא יודעת מה..״. אז אני אגיד לך במה התעסקתי: התעסקתי בלהט״ב, פליטים, סיעוד וזכויות אדם. אני עשיתי הכל למען השינוי ואת עשית הכל למען הג׳ובים. את קבלת שיריון במרצ אני נבחרתי בבחירות דמוקרטיות בעבודה. גאה להיות צפונבונית (טוויטר, 30.7.22).

אבתיסאם מרעאנה

הראיון אצל אופירה וברקו

הראיון אצל אופירה וברקו היה קשה, קשה מאוד. ולזה עוד אתייחס בהמשך. גם כשמנסים להשתיק אותי יש לי את היכולת לזקק את הקול הברור שלי, ואני אמשיך לפעול למען ישראל של כולנו - שוויונית, משותפת ודמוקרטית. צפו בדברים שאמרתי בראיון - קישור ווידאו.

מה אמרה לי יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, לאחר ההופעה: "ההופעה שלך בערב שבת הדגימה איך לעמוד זקופה עם האמת שלך, באומץ, בגובה העיניים, באמפתיה ובגאווה. ההופעה הזאת והגיבוי המרגש של סיעת העבודה כולה הן הדוגמה: ככה בונות מחנה וכח פוליטי. מפלגת העבודה בונה מחדש את המחנה והכח הפוליטי שלנו. בואו אתנו, זה זמן אמת" (טוויטר, 23.7.22).

דברים מהלב של השר עמר בר-לב: "אבתיסאם מראענה היא בעיניי סמל לדו-קיום כפי שכולנו שואפים שיהיה פה. במהלך השנה האחרונה בכנסת אבתיסאם ניצבה לא פעם מול דילמות אידיאולוגיות ופוליטיות קשות, ועמדה בהן - עבור המאמץ שהחיים המשותפים כאן יהיו טובים יותר. אין לי ספק שאבתיסאם תמשיך להשפיע גם בעתיד" (טוויטר, 23.7.22) ועוד פרגון מעמר בפאנל מרגש - צפו בסרטון.

השר נחמן שי, גם פירגן: "אבתיסאם יקרה, עשית עבודה מצויינת בכנסת היוצאת, לצד הסיעה כולה, פעלת במקצועיות, בנאמנות וכמובן עם הלב הגדול שלך" (טוויטר, 23.7.22).

ח"כ אפרת רייטן: "איבתיסאם. ראיתי אותך יום וליל בשנה שחלפה. גיליתי את ליבך הרחום ואת נפשך הרגישה. את לוחמת ושותפה. נכנסת בלי סיכוי לראיון. יצאת עם הרבה" (טוויטר, 23.7.22).

קצת עלי

אבתיסאם מראענה إبتِسام مراعنة!
בת 47 מיפו, במקור מפרדיס, אמא לסופיה.
יו"ר הוועדה לעובדות ועובדים זרים, חברה בוועדה לענייני החברה הערבית ומ"מ בוועדת החוץ והביטחון.
כיוצרת קולנוע וטלוויזיה, פעלתי כדי להביא לקדמת הבמה את סיפורה של החצר האחורית של מדינת ישראל. עבדתי גם כמרצה לקולנוע בבתי ספר תיכוניים, במכללת ספיר ובאקדמיה בצלאל.
הגעתי לכנסת בשביל לעבוד למען ישראל של שותפות, של שוויון ושל סוציאל דמוקרטיה.
אני מאמינה שהיכרות יוצרת שותפות וששותפות יוצרת שינוי.
כחברת כנסת ויו"ר ועדה, נחשפתי מקרוב לפערים האדירים בחברה הישראלית ונאבקתי בשביל לצמצם אותם.
החוק הראשון שהכנסתי לספר החוקים עוסק בהגבלת השימוש בחומרי הטיפול הנפשי של נפגעות עבירות מין בהליך הפלילי. שישה חוקים נוספים שלי כבר מתקדמים "בצנרת" החקיקה.
חוק נוסף שאני מתכוונת להיאבק עליו הוא חוק ביטוח סיעוד ממלכתי, כי אני מאמינה שלכולנו באופן שווה מגיע להזדקן בכבוד.

במדיה החברתית

אתר https://www.ibtisammaraana.com/

או בטוויטר:
https://twitter.com/IbtisamMaraana