לווית השר אריק נחמקין

Thank you for rating this article.

דברים שנשאה יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי בטקס הלוויה של שר החקלאות וח"כ לשעבר אריק נחמקין.

הגובה וזקיפות הקומה של השר אריק נחמקין, הם בעיני משל והם מדגימים שיעור קומה ועמוד שדרה ערכי שאנחנו במפלגת העבודה מנסות ומנסים לחזור אליו.

"ביום הראשון שלי במפלגת העבודה, שהתחלתי להגיע לפרלמנט העמק, הייתה לי התרגשות ושמחה מיוחדת לפגוש את השר נחמקין. שהכרתי אותו בתור ילדה שהתעניינה בפוליטיקה וקשר אישי מאוד מצחיק - כשהתגייסתי לגלי צה"ל והייתי קריינת, אחרי כמה חודשים הושעתי על-ידי מפקד התחנה נחמן שי, כי השמעתי באמצע מבזקים שיעולים מקלטת שהייתה באולפן, ובכן אלו היו שיעולים של השר נחמקין.

ולכן התרגשתי באמת לפגוש אותו וגם לא ידעתי שהוא כל-כך גבוה. הוא כל-כך גבוה, זה וואו. מיד סיפרתי לו על הדבר הזה, מיד הסכמנו על המון דברים. באופן כללי הסכמנו על המון-המון דברים, זה היה באמת קצת לא נעים.

הגובה וזקיפות הקומה של השר אריק נחמקין, הם בעיני משל והם מדגימים שיעור קומה ועמוד שדרה ערכי שאנחנו במפלגת העבודה מנסות ומנסים לחזור אליו. זה סוג של מצפן שאני מסתכלת עליו ואני אומרת 'לשם אנחנו צריכות וצריכים לחזור'. עמוד שדרה ערכי כזה שלמשל התנגד להקמת ישובים בגוש-קטיף וכמזכ"ל התנועה לא נתן את ידו לדבר הזה. אמר 'אי אפשר יהיה לחיות שם', ואיך לומר? ידע מה הוא אומר.

עמוד שדרה ערכי של הקשר בין התיישבות, חקלאות, בטחון , ציונות. בימים האלו שבהם אנחנו שוב, בפעם המי יודע, כמה נאבקות על עתידה של החקלאות, על עתידה של ההתיישבות בתוך גבולות מדינת ישראל, על עתידם של הנגב והגליל. אנחנו נאבקות עליהם ואני אומרת לכן ולכם בכנות גמורה, השר אריק נחמקין בשבילי הוא בדיוק התמונה שאני צריכה מול העיניים בשביל כל פעם להתארגן מחדש.

אז עם כל הדברים האלה, להגיד תודה רבה - יהיי זכרו ברוך".

בטקס הלוויה לשר אריק נחמקין, מושב נהלל 25/11/2021 (קרדיט סרטון ותמונה: חנן זיסו)

אריק נחמקין