האחד במאי 2013 בראי התחדשות מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

האחד במאי 2013, עומד בסימן הכרסום התמידי בצביונה הדמוקרטי והחברתי של מדינת ישראל והנו הזדמנות טובה לציין ולברך על תהליך התחדשותה של מפלגת העבודה.

בתקופה בה המשולש הכלכלי-ימני נתניהו-לפיד-בנט פועל להעברת אחד מהתקציבים האכזריים שידעה ישראל מזה שנים רבות. כל זאת, תוך הדרה חריפה ובלתי מתפשרת של זרמים שלמים בחברה הישראלית - ערבים, חרדים, עניים ואחרים. ובזמן שנציגי מפלגות השלטון, בוחרים באפיקים עוקפי כנסת לקדם תהליכים - עצם צביונה הדמוקרטי של ישראל עומד בסכנה.

כי האחד במאי, אינו עוסק דווקא בענייני חברא פשיטא, אלא באידאה סוציאל דמוקרטית מגובשת המתחשבת בכלל תושבי ישראל, על הזרמים והפלגים הלאומיים, הדתיים והרעיוניים המתקיימים בה.

ולכן חשיבות מפלגת העבודה המתחדשת וההולכת ותופסת מקום זה בכנסת וכפי שכבר הזכרתי באחד במאי 2012: "...מפלגת העבודה מתייצבת שוב בראש המחנה החברתי - לא במקום ולא על חשבון המאבק הבלתי מתפשר להשגת שלום בר קיימא עם שכנינו הפלסטינים. אלא כתיקון היסטורי להזנחה פושעת רבת שנים הדורשת תעדוף מחדש בסדר העדיפות הלאומי והמפלגתי. לא בגלל שאין לנו אמירה, עמדה או חזון מדיני - אלא כי אלו חדים וברורים מתמיד ויתר על כן והיות ושבה אלינו ההכרה, כי אין אפשרות להפריד בין חוסננו החברתי פנימה ובין החוסן המדיני שלנו החוצה ..." (האחד במאי 2012).

כי המרכז הפוליטי הוכיח כי "מעמד הביניים" אינו עמוד בראש מעינייו וכי נכונותו לשיתוף פעולה עם הימין הקיצוני המדיני (והכלכלי) הנו בשורה רעה לאדם העובד (מעמד ביניים או מעמד נמוך, אין בכך חשיבות) בהעדר נכונות לשינוי אמיתי בסדרי העדיפות החברתיים והכלכליים וחתירה בלתי מתפשרת לשלום עם שכנינו הפלסטינים.

ולכן חיונותה של מפלגת העבודה רק הולכת ומתגברת ואף תתעצם ככל ששלטון הממשלה הנוכחית יתארך. ויעשו טוב נציגי העבודה בכנסת אם יעצימו את פעולתם ונחישותם ויפעלו כחזית אחת למען חיזוקה של מפלגת העבודה ומתוך חקיקה ועבודה פרלמנטרית עניינית ורעיונות בלתי מתפשרת.

כתבתי זאת כבר הרחק באחד במאי, 2006 ולאחר מכן באחד במאי, 2007האחד במאי, 2008, האחד במאי 2010האחד במאי 2011 וכמובן רק בשנה שעברה בה עמד כבר בסימן התחדשות מפלגת העבודה ואשוב ואזכיר זאת גם באחד במאי 2013.

בקריאת חברים - אין כמו האינטרנציונאל, בנוסח המקור שלשלונסקי או המאוחר של חיים חפר להפיח רוח מחודשת בשאיפה לחברה טובה וצודקת יותר וטור אחד במאי 2012.