מוביל את הצוות המדיני-ביטחוני של המפלגה

Thank you for rating this article.

היפרדות בביטחון - זו הדרך להבטיח את מימוש החזון הציוני וזה גם שם התכנית המדינית-ביטחונית שיזמתי ואומצה ע"י מפלגת העבודה, אשר מהווה את אחד ההישגים החשובים שלי בציבוריות הישראלית.

עמר בר-לבאני מודה ליו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שהביע בי אמון להוביל את הצוות המדיני-ביטחוני של המפלגה במטרה להצית תקווה ואמונה בקרב אזרחי ישראל שניתן להחזיר את היוזמה לידינו תוך שמירה על הביטחון.

במהלך כהונתי בכנסת, לצד העיסוק השוטף בוועדה חוץ וביטחון, פרסמתי שלושה מתווים מדיניים-ביטחוניים, שלשלישי בהם קראתי 'היפרדות בביטחון' (תוכלו לעיין בקישור: http://bit.ly/2UnW9xk). מדובר במתווה שסחף את המרכז-שמאל והווה את הבסיס הרעיוני לתכניות של 'מפקדים למען ביטחון' ושל 'המכון למחקרי ביטחון לאומי' (INSS).

נתחיל בהתחלה - למה עלינו ליזום ולא לחכות להסכם ולפתרון מדיני? מפני שזו דרכה של הציונות, וזו האפשרות היחידה להמשיך לתלות את עתידנו בידינו ולא באף גורם חיצוני אחר, או בשאלה אם יש או אין פרטנר.

כשאנחנו אחראים לגורלנו, כשנחזור ליזום ולהוביל, נוכל לחתור למתווה ביטחוני ומדיני – שטוב קודם כל לנו. זו הציונות האמתית, והיא קיימת גם היום - רק עלינו להבטיח את מימושה.

כשאני מדבר על היפרדות בביטחון, ישנם ארבעה צעדים עיקריים אותם אפשר לבצע כבר מחר בבוקר: 1. הפסקה מידית של הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות. 2. חקיקת חוק פינוי פיצוי מרצון (לתושבים מחוץ לגושי ההתיישבות). 3. הרחבת שטחי B ביהודה ושומרון כל עוד אין פגיעה בביטחון 4. מהלך ארוך טווח בעזה שעיקרו פרוז תמורת פיתוח.

דגלנו המדיני ברור - למען ביטחון ישראל עלינו להוביל להיפרדות מהפלסטינים ולהחזיר את התקווה לשלום.

===

מתוך עמוד הפייסבוק של עמר בר-לב