למה להצביע ימין חלש במקום לשמאל חזק

Thank you for rating this article.

למה להצביע ימין-חלש, כאשר הליכוד של נתניהו וימינה של סמוטריץ' מציעות ימין חזק?

אם למצביעי שמאל-מרכז חשוב להצביע לשמאל-חזק - רק פתק א.מ.ת בקלפי יחזיר את דרך רבין. רק העבודה-גשר-מרצ מתחייבת להמליץ על גנץ כראש-ממשלה ורק נוכחות שלה בממשלה  תבטיח חידוש התהליך המדיני, חמלה חברתית ושלטון חוק אזרחי.

למה כחול-לבן הם ימין חלש?

העבודה גשר מרצגורמים בכחול-לבן מעידים על נטיית לבם בעצמם: "בכחול לבן אומרים שמבחינתם רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' אינם פסולים לישיבה בקואליציה" (כאן, 20.2.20) וח"כ יועז הנדל מטעם תל"ם הימנית ובעבר בצוות לשכת נתניהו, מסביר כי, ״אין הבדל ביני ובן ימינה בהיבטים מדיניים וחברתיים״ (קשת12, 24.1). וח"כ אורנה ברביאי אומרת כי, ״אין מניעה שלא נשב ביחד עם ימינה .. ולא נשב עם המשותפת!״ (קשת12, 14.2) בתשובה לח״כ מתן כהנא ואופירה אסייג בשאלה האם ישבו ביחד.

גם ח"כ מטעם תל"ם צבי האוזר, לשעבר מזכיר ממשלת נתניהו, מאשר כי כחול-לבן היא ימין ותפעל בהתאם, "הוא (גנץ) לא יבנה פחות מנתניהו ... (תל"ם) תקדם את חיזוק ההתיישבות בכל מקום בארץ מעבר למה שנעשה היום" (הארץ, 8.2.19). האוזר, אחד ממנסחי חוק הלאום, מבהיר כי הנהגת כחול-לבן כולה תומכת בו, ואומר, "... (גנץ) בניגוד לאחרים בכנסת, לרבות יאיר לפיד, תומך בחוק הלאום ..." (שם).

לפיד עצמו, אחד משרי האוצר הליברלים ביותר שידעה ישראל, מעיד על עצמו כי כחול-לבן חלק מהמחנה הלאומי, "אנחנו מפלגה לאומית ישראלית פטריוטית. אנחנו חלק מהמחנה הלאומי" (רדיו103, 23.2).

אז הנדל, האוזר ולפיד שישבו עם נתניהו בממשלה, שותפים לניסוח חוק הלאום, בעד סיפוח והתנחלות ונגד כלכלת חמלה ודאגה לחלש הם ימין מדיני-ליברלי חלש בכסות של מרכז-שמאל.

הצבעה לכחול-לבן אינה לשמאל

כי הצבעה לכחול-לבן צפויה לאפשר ממשלה עם ימינה של סמוטריץ', בנט ושקד ואז קיבלתם ימין, לאומני, אנטי-חברתי, מדיר, גזען ומקדם אפרטהייד  וביחד עם הנדל והאוזר, מחבר חוק הלאום, גישה משיחית, אנטי-חברתית ומכשירה גזענות הימין הכהניסטי ומדירה 20% מאזרחי ישראל הערבים.

כי האוזר, הנדל ותל"ם הם ימין-מדיני ולפיד ויש-עתיד הוא ימין-כלכלי וגם אינם מסתירים זאת.

מפלגת העבודה מבהירה באופן נחרץ, "... רק הפתק שלנו הוא גם קול נגד נתניהו, גם ממשלה בראשות גנץ וגם לב חברתי ומצפן מדיני ... " אבל גם שתבטיח את צביון ההממשלה, "... אנחנו עובדים בדבר אחד - לנצח את הבחירות האלה. כדי שנחזיר את ההשקעה החברתית ונחדש את תהליך השלום, כדי שאורלי לוי אבקסיס תהיה שרת הבריאות, כדי שניצן הורוביץ יהיה שר החינוך והתרבות וכדי שנביא עתיד של שינוי ותקווה לישראל" (פייסבוק 25/2/20).

חזרה לדרך רבין

חזרה לדרך רבין, אפשרית רק עם העבודה-גשר-מרצ חזקה בממשלת גנץ ובלי ימינה של סמוטריץ', בנט ושקד.

"הדרך הזו, בה החל לצעוד יצחק רבין ובה אנו נדאג שהממשלה הבאה תצעד, תראה לנו כמה חשובה השאיפה לשלום, הרצון לחיות בשלום עם שכנינו, והושטת היד הפתוחה לשלום. רבין היה ממנהיגיה הצבאיים הגדולים של המדינה, ואנו נמשיך את צוואתו ונדאג לבצר את עוצמתה וביטחונה של ישראל, ולדאוג לביטחונם האישי והלאומי של כל אזרחיה" (העבודה, 20.1.20).