התנגדות במפלגת העבודה להצטרף לממשלת נתניהו

Thank you for rating this article.

בכנס דיגיטלי, יוזמת ח"כ מרב מיכאלי ושהתקיים היום, ראשון 29.3.20, השתתפו מאות רבים מפעילי ונבחרי המפלגה לשעבר והוצגה חזית רחבה וחוצת מחנות להתנגדות להצטרפות לממשלת נתניהו.

ח"כ מיכאלי פתחה את המפגש המקוון ואמרה, "... "עמיר פרץ הוריד את השפם שלו ואמר שלא ישב עם נתניהו. אנחנו עדיין מאמינות ומאמינים לעמיר, אני עדיין מאמינה לעמיר וקוראת לו כאן: "אסור לתת יד להרס של מדינת ישראל הדמוקרטית, כי לא תהיה לנו מדינה אחרת ..." (אריק בנדר).

ח"כ, מזכ"ל ושר לשעבר אופיר פז-פינס קרא לעמיר פרץ, "... לא להצטרף לממשלת נתניהו, שאינה ממשלת אחדות כי אם ממשלת ימין ... וכי הצטרפות המפלגה לממשלה כזו, תהיה גזר דין מוות סופי ומוחלט למפלגת העבודה ...".

ח"כ לשעבר עמר ברלב: "קורא לעמיר לקיים את מה שהבטיח ובמילותיו "לא אצטרף לממשלה שהעומד בראשה לא יכול להיות דוגמא לילדי"" (טוויטר).

יו"ר נוער העבודה ליאור ליוברסקי, "... נוער העבודה צריך להביע עמדה כי הצטרפות לממשלה לא תביא תקווה, השיקום של המפלגה יהיה מתוך האופוזיציה. צריך להפעיל לחץ על עמיר וחברי ההנהלה ולהמשיך לנהל את סיעת העבודה-מרצ בכנסת ... נוער העבודה ממש לא יכין ולא מכין שום שטח [לתמיכה בהצטרפות לממשלה] .... השטח היחידי שנכין זה את ההפגנות מול ביבי" (טוויטר).

ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל, אמר כי "... לא צריך יותר מ-14 שרי ממשלה. כל היתר זה אתנן פוליטי; לעומת זאת צריך הרבה יותר חברי כנסת פעילים כדי שהפרלמנט שלנו יתפקד כראוי ..." (טוויטר).

ח"כ ושרת החינוך לשעבר פרופ' יולי תמיר, ח"כ לשעבר ויו"ר המשמרת הצעירה מיכל בירן וגם הפעילים אבנר סטפק וד"ר מאיה מארק שדיברה על "... הצורך להאבק כחשופים בצריח על דמותה של המדינה ..." (טוויטר), לקחו חלק בכנס.

בנוסף, מאות הפעילים הביעו תמיכה בהתנגדות בצ'ט המקוון.