אגרת מזכ"ל, אוגוסט 2021

Thank you for rating this article.

חברות וחברים יקרים,
אני מתכבד לשתף אתכם במספר עדכונים מהתקופה האחרונה. כמובן שאשמח לקבל התייחסות ותגובות במייל או בנייד. אני גם מזמין אותך ובכלל כל אחד או אחת מחברי המפלגה שמוצאים עניין, להיפגש ולשוחח באופן אישי על מנת לחשוב יחדיו על כל מה שניתן לעשות למען עתיד תנועת העבודה.

מחזקים את חברי הסיעה בפעילותם כנגד העוולות החברתיות בחוק ההסדרים

ראשית אני מבקש לחזק את ידיהם של השרים וחברי הכנסת של מפלגת העבודה בפעילותם להוצאת העוולות החברתיות מחוק ההסדרים ובכלל זה כנגד הרס החקלאות הישראלית, העלאת גיל הפרישה תוך פגיעה בנשים מוחלשות, הפגיעה בעצמאות ומקצועיות הרגולציה ועוד. למפלגת העבודה יש שליחות חשובה בייצוג הנושאים החברתיים בממשלה וחובתנו לעמוד עליהם בכל הכח. עוד על כך במאמרי ב YNET: 'אסור לשמאל להיכנע לחוק ההסדרים.'

הצטרפו אלי ליוזמה להעלאת שכר החיילים בסדיר, כבר מהתקציב הקרוב

אין דבר חברתי ומוסרי יותר מהעלאת "שכר" החיילים בסדיר המקבלים שכר רעב. זוהי חרפה שמביישת את כולנו.  לכן,פתחתי ביוזמה להעלאת שכר החיילים בסדיר כבר בתקציב המדינה הקרוב ובין היתר פניתי בנושא לראשי המפלגות וחברי כנסת נוספים בקואליציה בנושא.

החיילים שלנו אינם יכולים להשמיע את קולם בנושא, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעשות כן. חדשות 2 פרסמו כתבה על היוזמה באתר N12 ולאחריה קבלתי תגובות רבות של אזרחים מכל חלקי החברה הישראלית שביקשו לתמוך, לסייע ולתת כתף בנושא.

לקריאת הכתבה מוזמנות ומוזמנים להיכנס בקישור הבא. 

אנא כנסו לפוסט בנושא ושתפו. יחד נביא לתיקון העוול, ולהעלאת שכר חיילי החובה.

תמונה

כן לדמוקרטיה לא לאפליה

סוד כוחה של מפלגת העבודה בהיותה מפלגת המונים דמוקרטית הבאה לשרת דרך ותפיסת עולם. זה מחייב אותנו לתפיסתי לנקוט בדרך של חידוש המוסדות הדמוקרטים הנבחרים של המפלגה, ולא חלילה בדרך הפוכה שלוקחת אותנו למודלים של מפלגות אווירה שלעולם אינן מחזיקות לאורך זמן.

זו הסיבה שהתנגדתי בוועידה האחרונה להצעות שהובאו ופגעו קשות באופי הדמוקרטי של המפלגה כמו גם במעמדה של ועידת המפלגה כמוסד דמוקרטי, נבחר ובעל משמעות.
אני שמח כי חלקים רחבים מאד בוועידה היו שותפים ביחד עמי לעמדה ערכית חשובה זו, והתוצאה הייתה חסרת תקדים.

בעבר אפשרנו תמיד בוועידות המפלגה דיון דמוקרטי פלורליסטי ומתן במה הן לתומכים והן למתנגדים. דמוקרטיה איננה רק "הצבעה" אלא גם היכולת לכבד את מכלול העמדות, גם של מי שחושב אחרת. זוהי הדרך לאחדות אמיתית.

הפער בהצבעה היה מזערי ועמד על כ-60 קולות. לאחר ההצבעה הגיעו אלי פניות של עשרות רבות של חברי ועידה (למעלה מ-80 עד כה) אשר נמנע מהם להצביע עקב פגמים שונים בהליך ההצבעה. כמובן שאינני יכול להתעלם מאפליה כנגד חברות וחברי ועידה רבים אשר נחסמה מהם זכותם הדמוקרטית. זוהי חובתי במסגרת תפקידי לשמור על הזכות הזו של כל חברות וחברי הוועידה, ולא משנה בכלל מהי עמדתם בנושאים שעל סדר היום. לכן, הגשתי ערעור אליו צירפתי בשקיפות מלאה את כל המידע והאסמכתאות שהגיעו אלי בנושא, ועל מנת לקיים הצבעה חוזרת. אני מאמין כי גם בהקשר זה הצדק יעשה. 


לסיום חלק זה אבקש להדגיש: ככל שנחדש את המוסדות הדמוקרטים הנבחרים של המפלגה ונעמוד על היותה של מפלגת העבודה תנועה דמוקרטית וזאת בניגוד להרבה מאד מפלגות אחרות, כך נחזק את תפקידה, שליחותה ומעמדה של מפלגת העבודה היקרה לנו. בכוונתי כמובן להמשיך ולפעול בנחישות בנושא וביחד עם שותפים טובים ורבים מכל רחבי הארץ ומכל חלקי המפלגה, הסניפים והמחוזות. 

העולם הוא שמועה

הסופר ניר ברעם, בנו של חברנו השר ומזכ"ל המפלגה לשעבר עוזי ברעם, הוציא זה עתה את ספרו השישי "העולם הוא שמועה" אשר נמצא בחנויות הספרים.  ספר מרתק המערב מציאות ודמיון, אהבה ובגידה, חברות ויחסי אבות ובנים – ואפילו על פריימריס שנערכו ובהם היה פעיל.

מאחל מכאן הצלחה גדולה לניר לרגל השקת הספר, וכמובן ממליץ בחום😊

תמונה

בני אנוש

כולנו היינו עדים לשריפה הנוראה בהרי ירושלים. ראשית עלינו להודות מכל הלב לכוחות הביטחון ולוחמי האש אשר פעלו במלוא הכח כדי להגן על חיי ורכוש התושבים. יישר כח גדול כמובן לחברנו שר הבט"פ עמר בר-לב שהוביל את הפעילות מהחפ"ק בשטח.

מכאן, אני מבקש לשתף אתכם בסיפור שלא רבים מכירים: בשעות הערב של היום השני לשריפה, התקשר אלי אחד הגורמים הבכירים ברשות הפלסטינית אשר פגש אותי בעבר מספר פעמים. אותו גורם אמר לי שראה כי הממשלה עומדת לפנות למדינות אחרות כדי לבקש עזרה בכיבוי השריפה, והדגיש: "לפני שאתם פונים למדינות רחוקות, אל תשכחו שאנחנו ברשות הפלסטינית נמצאים ממש קרוב ויש לנו צוותי כיבוי..אם תבוא אלינו פניה, נעזור". העברתי את המסר באופן מיידי לשר בר-לב. למחרת כפי שראינו כולנו, נשלחו 4 צוותים פלסטינים לעזרה בפעולות הכיבוי. לסיפור הזה יש גם מסר חשוב: בכל פעם שיהיו מי שיעשו דה לגיטימציה ודה הומניזציה לרשות או לפלסטינים בכלל, תזכירו להם את הסיפור הזה, תזכירו להם שגם בצד השני יש בני אדם ששותפים לערכים הומאניים ואנושיים בסיסיים. 

בני בן נשר ז"ל: איש העבודה האמיתי

חברנו היקר בני בן נשר הלך לעולמו בגיל 94.  בני ז"ל היה איש תנועת העבודה בכל רמ"ח אבריו. שימש בעבר כמזכיר סניף המפלגה בקרית אתא מעל 10 שנים. עבד בחיל האוויר שנים ארוכות. עלה לישראל ממרוקו בהיותו נער.

בני ז"ל היה איש עקרונות שהאמת תמיד הייתה נר לרגליו. פעל בהתנדבות מלאה למען המפלגה, ובאהבה גדולה. לא עניין אותו האינטרס האישי, רק טובת התנועה, ולא חשש לעולם לומר את שעל ליבו, גם כשהיה צריך להשמיע ביקורת.  אחת מהתכונות הנעלות ביותר של בני ז"ל היא הפרגון התמידי לצעירים שהגיעו לפעילות פוליטית במפלגה.

בשמי ובשם פעילי העבודה, נבחריה וראשיה לאורך השנים, אני מבקש להודות לבני בן נשר על כל מה שעשה, תרם והעניק בהתנדבות ובאהבה, ולהשתתף בצער המשפחה כולה. לפוסט המלא, בקישור הבא.

77 שנה למותו של ברל "הארי שבחבורה"

במלאת 77 שנה למותו של ברל כצנלסון ז"ל, מורה הדרך האידיאולוגי של תנועת העבודה "הארי שבחבורה", יזמתי ליל למידה למורשתו.  אני מודה לכל מי שהשתתף ובכלל זה למעלה מ-200 פעילי העבודה מכל רחבי הארץ, השר נחמן שי, ח"כ אמילי מואטי, ובני משפחתו של ברל ובניהם אחייניתו דיתה.

מוזמנות ומוזמנים להיכנס להקלטה של הערב בקישור הבא שנמצא באתר 'הבמה הרעיונית של תנועת העבודה', ותודה מעומק הלב על כך לחברנו אסף הלחמי.  

ברל כצנלסון

הצביעות של ביבי והליכוד

בליכוד מיהרו לתקוף ללא הרף את הממשלה על כך שאיננה פועלת מול חמאס; כדאי מאד להזכיר את הדברים הבאים של נתניהו בסיעת הליכוד במארס 2019 אשר פורסמו באתר הימני 'מידה' עת כיהן מזה עשור כראש ממשלה. שם, בביתו, הסיר את המסכה והודה בפה מלא כי הוא פועל לחיזוק שלטון חמאס. זו האסטרטגיה שלו.  

אז לאט לכם היום בליכוד. הצניעו לכת... לנו במפלגת העבודה יש כמובן אסטרטגיה הפוכה: להחליש את חמאס, ולחזק את הרשות והמתונים. אם ביבי ביקש לחזק את חמאס כדי למנוע את חזון 2 המדינות, אנחנו מחויבים לחזון של היפרדות ו-2 מדינות.

ערן חרמוני

מתפללים לרפואתו של בראל

לצערנו השבוע נפגע אנושות לוחם מג"ב מירי של מחבל חמאס בעזה, והלב נקרע. אין דבר קדוש יותר לעם ישראל מאשר חיילינו. אנחנו כולנו, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, מתפללים לרפואתו של לוחם מג"ב בראל אחיה חדריה שמואלי .  כולנו מתפללים לנס.

תמונה

אברה לחופש נולד

אברה מנגיסטו מוחזק 7 שנים שלמות בשבי חמאס. בלי שום רמז על מצבו. ללא ביקור של הצלב האדום או בדל של קשר עם המשפחה.  בשבוע שעבר חל יום הולדתו ה-35. נמק בשבי חמאס.

אסור לנו לשכוח את אברה, לא ביום הולדתו ולא בשום יום אחר.

מי ייתן ונזכה כולנו לראות בשחרורו שת אברה מנגיסטו מה שיותר מוקדם. כמה שיותר מהר.

תמונה

נפגשים בסניפים עם הפעילים הכי טובים שיש

שמחתי מאד להשתתף באירועים לכבוד השנה החדשה שהתקיימו עם הפעילים שלנו בסניף ראשון לציון, וכן בחולון, בת-ים ואזור וביחד עם יו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי, השר נחמן שי, השר עמר בר-לב וח"כ אמילי מואטי.  ההשתתפות של הפעילים הייתה מרשימה ביותר, ואני רוצה להודות מכאן לכל מי שפעלו ועסקו במלאכה.

יש לנו למפלגת העבודה פעילות ופעילים ערכיים מדהימים הבאים בהתנדבות ומתוך אידיאולוגיה צרופה. אלו הפעילים שידעו לשמור על המפלגה גם בתקופות הכי קשות, ואלו הפעילים שהניעו את הגלגלים להצלחתה.

אל יקל הדבר בעיניכם. הנאמנות והמחויבות הזו למפלגת העבודה ראויה לכל הערכה. מפלגות אחרות אם היו נקלעות למשבר, היו מוצאות עצמן חיש מהר בלי ולו אדם אחד שילחם עבורן, והיו קורסות. לא מפלגת העבודה.  פעילות ופעילי מפלגת העבודה הם, הם הנכס הכי גדול שיש לתנועת העבודה המפוארת.

תמונה תמונה

עלה והצלח

ליאור ליוברסקי סיים את תפקידו כיו"ר נוער העבודה ולקראת גיוסו הוא מתחיל שנה במכינה הקדם צבאית ע"ש רבין.  אין לי ספק שעוד נכונו לליאור עלילות רבות במפלגת העבודה, והוא עוד ישמש בה בתפקידים מנהיגותיים בעתיד.  ליאור הצליח ביחד עם חבריו להרים ארגון נוער לתפארת, הוכיח לאורך הדרך מנהיגות, ערכים, נחישות, ועמידה איתנה על האידיאולוגיה של תנועת העבודה.
מחליף אותו בתפקידו אייל צמיר אשר נבחר לתפקיד יו"ר הנוער בבחירות דמוקרטיות שהתקיימו בארגון.

אני מבקש לאחל מכל הלב הצלחה גדולה לליאור ולהודות לו על תרומתו למפלגה, ולאחל הצלחה גדולה לאייל בתפקידו. נוער העבודה הוא דבר מרומם נפש. אני פונה אליכם ואליכן בהזדמנות זו: אם אתם מכירים נער או נערה שיש להם רצון לשנות ולהשפיע ומאמינים בערכים של מפלגת העבודה, אז לא להסס: להפנות לנוער העבודה.

תמונה תמונה


מזל טוב גדול!

ולסיום, בשמי ובשם כל החברים והפעילים במפלגה אני מבקש לאחל מזל טוב ענק ליו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי, ולבן זוגה ליאור שליין לרגל הולדת בנם: אורי.

מי ייתן שתרוו רק נחת, בריאות ואושר!

מרב מיכאלי

אני כאמור זמין לכל שאלה והערה.  

בברכה,

ערן חרמוני
מזכ"ל מפלגת העבודה
052-3691782
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.