מבקש שוב את אמונכם בבחירות

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה וערכיה הם חלק ממי שאני ומסיפור חיי. נולדתי בראש העין של סוף שנות ה-50 לבית דתי שכולו תנועת העבודה. הישוב היה כמעט מראשיתו ובוודאי היום ימני מאוד ומהרגע הראשון בו עמדתי על דעתי למדתי שעל דרכה וערכיה של תנועת העבודה אצטרך להיאבק בכל מקום ובכל זמן וכך עשיתי מאז. כך היה גם בישיבה התיכונית מדרשית נעם בה למדתי וממנה צמחה גוש אמונים, כך בישיבה החרדית בה למדתי לפני גיוסי, כך בשרות הצבאי שלי כצנחן עד לימים אלה ממש, כך כשהייתי שותף להקמת תא הסטודנטים אופק באוניברסיטה העברית וכיו"ר האגודה.

איתן כבלהיתה לי הזכות לעבוד עם ענקים כמו שמעון פרס ויצחק רבין ז"ל, לכהן מטעם המפלגה כח"כ, כמזכ"ל, כשר, כיו"ר סיעה וכיו"ר ועדת כלכלה. ראיתי את המפלגה בימיה הגדולים, וראיתי אותה ברגעי שפל, אבל בשום מצב לא עזבתי אותה ולו ליום אחד. תמיד נשארתי ומעל לכל תמיד כשהייתי צריך לבחור בין נאמנות לדרכה של תנועתנו לנאמנות לאדם – בחרתי בנאמנות לדרך.

נשארתי במפלגה המפוארת הזאת כי תמיד האמנתי שאנחנו האלטרנטיבה האידאולוגית האמתית היחידה לממשלות הימין. נשארתי כי האמנתי שהערכים שאנחנו מאמינים בהם הם הנכונים למדינת ישראל ולאזרחיה. נשארתי כי חברות וחברי המפלגה, שהפכו עם השנים למשפחתי השנייה, הם אלו שאיתם אני רוצה לצאת לקרב על העתיד של המדינה הזאת.

ומכיוון שאני עדיין מאמין בלב שלם בכל אלה, אני נשאר כאן, בוחר להמשיך ביחד איתכם את הדרך ומבקש שוב את אמונכם גם בבחירות האלה. יש למפלגה הזו עוד הרבה מה להציע ואני מגויס לקרב הקשה שעומד בפנינו בבחירות הקרובות.

מפלגת העבודה עוברת ימים לא קלים. את שיש לי להגיד בנושא אמרתי משום שאני מאמין שביקורת צריך להשמיע בזמן אמת, גם אם עלולים לשלם מחיר פוליטי, ולא כשזה מאוחר מדיי. אך מהרגע שהוועידה קיבלה את החלטתה שמתי הכל מאחור ואני מגויס בכל כוחי להצלחת מפלגת העבודה בבחירות הקרובות.

כעת אני מבקש שתשפטו אותי על בסיס העשייה שלי כשליח שלכם בכנסת ועל פי הערכים שהצלחתי לתרגם לעשייה בשטח כי לי ברור שלא הכל זה רק פוליטיקה. זו הייתה קדנציה מיוחדת עבורי משום שניתנה לי הזכות להוביל מטעם מפלגת העבודה את ועדת הכלכלה, לצקת לתוכה את הערכים הסוציאל-דמוקרטים שאנחנו מאמינים בהם ולקחת אותה להישגים שמשפיעים באופן ישיר על חייהם של אזרחי ישראל.

והנה מה שעשיתי ממש על קצה המזלג: הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האשראי שהבנקים מחלקים לטייקונים, מאבק במתווה הגז המושחת באמצעות שימוע פרלמנטרי והגשת בג"ץ נגד המתווה, העברת חוק למניעת פרסום מוצרי טבק שעבר למרות לחצים אדירים מהכוחות הכי חזקים במשק וצי הלוביסטים שלהם. כשהממשלה נרדמה, הובלתי לראשונה בכנסת שימוע בנושא הקטל בדרכים והתחבורה הציבורית הקורסת ובלמנו את פגיעת הבנקים באזרחים הוותיקים.

אחת הגאוות הכי גדולות מהכהונה האחרונה היא על כך שהפכתי את ועדת הכלכלה לבית של החקלאות הישראלית. דרך הוועדה נלחמתי ללא פשרות מול כוונות הממשלה למחוק את המשק המשפחתי ולייבש את החקלאות הישראלית. בתקנות, בחוקים ובמאבקים למען חקלאי ישראל. החקלאות היא לא עוד מקצוע, אלא ערך ציוני, ולכן ההצלחות בתחום זה הן מבחינתי הישג עצום.

מעבר לכך הובלתי את האופוזיציה וסיעת העבודה בחקיקה שעברה בכנסת (8 חוקים); מחוק מענה אנושי תוך 6 דקות במרכזי השירות דרך חוק חובת שקיפות של החברות בחשבונות הגז והמים ועד לחוק המקנה זכויות לבני או בנות זוג של חיילי וחיילות מילואים, ואם זה בחקיקה שהייתי שותף לה (57 חוקים). נבחרתי 3 פעמים ברציפות לרשימת 100 המשפיעים של "דה-מרקר" וזכיתי באות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ועל כל אלה, על כך שאני עדיין רואה במפלגה שלנו כבית הפוליטי של הציבור הגדול שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית ובערכים של צדק חברתי, על כך שאני מוכן להילחם על הערכים האלה באותה אנרגיה בה נלחמתי עליהם כנער בראש העין – אני מבקש שוב את אמונכם.

שלכן ושלכם,

איתן.

====

מעמוד הפייסבוק של איתן כבל