רק שינוי אמיתי מבפנים, יאפשר למפלגת העבודה לשרוד

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה, על פי כל הסקרים בדרכה להיכחד ולהיעלם מהמפה הפוליטית.

זאת קדנציה של שיקום מהיסוד של הבית שלנו, של המפלגה שכל כך יקרה לנו. זאת קריאה אחרונה להשתתף בקרב על הבית ואנחנו חייבים להגיד את האמת – חברי הכנסת המכהנים הם אלו שהיו חלק מהתהליך והובילו את מפלגת העבודה למצבה העגום כיום. אין בי חלילה האשמה או אפילו טענה. אני בטוח ומאמין בכל ליבי שלא היתה להם כל כוונה רעה. להיפך – הם באמת חשבו שהם הולכים בדרך הנכונה ומטרתם היתה להצליח. אבל אלו שהובילו לבעיה לא יכולים להוביל אותנו לפתרון.

גיל בייליןמצביעי העבודה משוועים למנהיגות חדשה. אני מאמין כי עדיין יש למפלגת העבודה עתיד ומקומה בכנסת הקרובה חשוב ביותר למען שמירה על צביונה ועקרונותיה של מדינת ישראל. בכוונתי להתמודד ולהחזיר את מפלגת העבודה למקומה הראוי במפה הפוליטית. אני יודע שזו יומרה לא קטנה להציג מועמדות לראשות המפלגה. אבל עם כל הכבוד להנהגה הנוכחית – ויש לי כבוד רב אליה – אני משוכנע שזהו הרגע להמציא את עצמנו מחדש. דווקא העובדה שאני מועמד רענן, שלא הסתובב במסדרונות הכנסת בשנים האחרונות עושה אותי למועמד נכון איתו יוכלו להזדהות מצביעים ותיקים ומצביעים חדשים. אני מביא איתי חשיבה ודרך שתקדם את המפלגה למקום הראוי לה ותמנע את היעלמותה.

כבנו של יוסי ביילין, שכיהן כשר במספר ממשלות מטעם מפלגת העבודה, הכרתי מקרוב את כל מנהיגיה. בנעורי הייתי יו"ר "נוער עבודה", וכסטודנט הייתי מראשי תא "סלע" של המפלגה. לאחר שנים של עבודה במגזר הפרטי והציבורי, אני גאה לשוב לפוליטיקה ולפעילות ב"עבודה. "אין גאה ממני ברקורד של התנועה ואיני מוכן להשלים עם זיהוי כל מה שרע אצלנו. אני מאמין שהרעיון הסוציאל-דמוקרטי היה נכון ונותר נכון, וכי למדינה צריכה להיות אחריות לחברה, וכי את כשלי השוק מוכרחים לתקן, כדי להימנע מפערים חברתיים מצמררים. כמו כן אני מאמין כי הפתרון המדיני אינו בשמיים. עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי, חיוני בעיני, ואלחם על כך.

מפלגת העבודה חייבת דם חדש. השינוי חייב להתחיל מבפנים ולאחר מכן להשפיע גם על החוץ. אסור להמשיך ולהיתלות בכוכבים חיצוניים שנמצאים על גבול אחוז החסימה. חייבים לפעול למען חיבור עם גוש שבו תישמר עצמאותה של מפלגת העבודה. מבחינתי כל חיבור הוא רק חניה עד הבחירות הבאות, בהן אנחנו נופיע כרשימה משמעותית בזכות הפעולות שלנו בשנים הקרובות בהתאם לאידיאולוגיה של העבודה. כי כמו שאמרתי – רק דם חדש יעז להוביל שינוי אמיתי, שינוי שיחזיר את הבוחרים הביתה ואף יאפשר לנו, יחד עם שותפים חזקים, להחליף את השלטון ולהעניק לעם את השינוי שהוא כה מצפה לו.

"הגשמת האידאה איפוא באופן חלקי היא יותר חשובה לנו מאשר מלחמה עקשנית בעד התפיסה האבסולוטית של הרעיון"
פנחס לבון, גורדוניה - חוב. ט' יוני 1929 עמ' 21-22

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי