אבתיסאם מראענה מתמודדת לרשימת העבודה בכנסת ה-24

Thank you for rating this article.

למה החלטתי להתפקד למפלגת העבודה? כי אני רואה במרב מיכאלי, מנהיגה אמיתית, ישרה ואני מאמינה לה ורוצה לעבוד איתה ולצידה.

החלטתי לקום לעבודה בזירה הפוליטית. מתמודדת בפריימריז של מפלגת העבודה. מאמינה בשוויון מגדרי ואזרחי ובשותפות ערבית יהודית. חובתנו למגר את האלימות בחברה הערבית ולדרוש בטחון אישי לכל אדם.

אבתיסאם מראענה

"لم يتصل بيّ أحد من قبل حزب العمل وطلب مني نحن بحاجة إلى صوت عربي داخل الحزب، وجدت من إعلان الترشح فرصة، لأن أكون جزءً من الحوار السياسي، وتكون بدايتي كامرأة مؤثرة وقيادية ضمن الخارطة السياسية، وأؤثر بالشكل المناسب، الذي يحمل صوتنا وبما نؤمن به كمجتمع عربي في هذه الدولة"

זו העת לקחת אחריות על החיים שלנו ועל עתידנו.
חובתינו לטפל מיידית באלימות ושפיכות הדמים בחברה הערבית. אין הןם ואנחנו. לשני העמים יש גורל משותף בארץ ואני מאמינה בשותפות הזאת. וזה הרגע שלנו כנשים מנהיגות להוביל את החברה והמדינה לשיח מכבד, שוויוני וערכי.
ויש כיבוש ארוך עם מחיר כבד שהןם ואנחנו משלמים אותו.

אז נעים להכיר فرصة سعيدة

שמי אבתיסאם מראענה מנוחין.
20 שנה אני עוסקת בקולנוע וטלוויזיה ובמאבקים חברתיים.
שיקפתי את המציאות של החברה הערבית והישראלית על המסך ובשיח החברתי והציבורי. באומץ אדיר ועם עין חדה וביקורתית הצפתי את הטאבויים החברתיים.

אני מצליחה להשמיע קול יחודי, חד וברור שדורש לשוויון מגדרי. נשים צריכות להיות בעמדות הכוח וקבלת ההחלטות. אני משמיעה קול ברור בזכויות של הקהילה הלהט״בית והטרנסג׳דרית בתוך החברה הערבית בפרט. אני משמיעה קול ברור לגבי האלימות ושפיכות הדמים ביישובים הערבים.

חובתינו למגר מידית את האלימות. המשטרה בשיתוף פעולה ציבורי אזרחי מחוייבים לטפל בטרור הנשק הבלתי חוקי. אני במאבקי התרבות שנים רבות, זה הבית שלי. התרבות היא החמצן שלנו. אני מאמינה בשותפות הערבית יהודית ויודעת שלשני העמים יש גורל אחד משותף. לסיים את הכבוש ולהגיע להסכם מדיני.

די להפרות זכויות אדם כי המחיר של השנאה הוא כבד מדי. אני מאמינה בזכות של נשים לבחור בלידה ביתית. אני מאמינה במדינת רווחה. אני רוצה לחיות במדינה דמוקרטית שבה כל אזרח ואזרחית הןם שווים. חינוך הומניסטי, יצירתי ושיאפשר לכולנו לחזק את השייכות לעצמנו ולחברה.

אני מודאגת מהתחממות כדור הארץ. אני מודאגת מהפערים החברתיים. אני מודאגת מהשיח האלים בתוך החברה. הקול שלי בכנסת הוא הכרחי. אישה ערבייה, פמנסיטית חילונית הומניסטית שמאמינה וחושבת מחוץ לקופסא.

===

מעמוד הטוויטר של אבתיסאם מראענה

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי