הצבעה לעבודה, היא הצבעה לחיזוק המרכז-שמאל וגם לבניית אלטרנטיבה ארוכת טווח לימין!

Thank you for rating this article.

הצבעה למפלגת העבודה, היא הצבעה לחיזוק המרכז-שמאל בבחירות הקרובות וגם הצבעה לבניית אלטרנטיבה ארוכת טווח לימין!

"פעם רביעית, שיש בחירות במדינת ישראל ברציפות. זה מלמד על משבר דמוקרטי-חוקתי, שאני חושב שלא ידענו מעולם. וזה גם מאוד מייאש -

מה אפשר להגיד במערכת הבחירות הרביעית שלא נאמר בכל מערכות הבחירות הקודמות? מה אפשר לעשות שלא נעשה בכל מערכות הבחירות הקודמות? מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? וקל מאוד להתייאש, וקל מאוד לחשוב שאין מה לעשות. ויש הרבה אנשים שבאמת התייאשו, שלא בא להם להצביע, שאומרים אולי אין טעם, איבדו, איבדו את התקווה שמשהו יכול לקרות. אז אני רוצה להגיד לכם שבדיוק הפוך צריך לקרות.

כי מבחינת נתניהו יש הגיון בלהביא את זה למקום שאנשים יתייאשו. מבחינתו שיהיה גם סבב חמישי, וסבב שישי, וסבב שביעי, וסבב שמיני - עד שהכלב ימות או שהפריץ ימות ותלך לעזאזל המדינה.

אז אנחנו במקומות כאלו צריכים דווקא לעמוד יותר חזק, יותר איתן, יותר נחוש, עד שתגיע הכרעה,ובעזרת השם יכולה לבוא הכרעה והיכולת לבנות קואליציה של שינוי ולהשיג 61 אצבעות, מה שצריך בשביל זה הן 61 אצבעות, זה יכולת ברת סיכוי, ברת סיכוי. הרבה מאוד אנשים מתלבטים. אחוז גבוה מאוד של אנשים מתלבטים במערכת הזאת, רואים את זה בכל הסקרי - יש דרך ובניגוד ללפני שנה, 300,000 איש שנמצאים בארץ ולא נמצאים בחוץ לארץ - אלא משתנים דרמטיים, משתנים מאוד חשובים.

בשביל לחולל שינוי פוליטי במדינת ישראל, צריך לעשות פוליטיקה לטווח ארוך. פוליטיקה לטווח ארוך אי אפשר, אי אפשר, Forget it,  אי אפשר לעשות ממפלגות אווירה, מרשימות פרסולניות חד-פעמיות שתמיד קמות ותמיד נופלות, ותמיד אומרים "לא, אבל ההוא תותח. אם הוא יבוא הוא יעשה את השינוי" וכל התותחים בסוף נכנסים ונופלים כמו זבובים. כי כדי לעשות פוליטיקה לטווח ארוך צריך מפלגה, צריך תנועה, שיש לה יכולת למשול לטווח ארוך.

מפלגת העבודה שחוותה משברים מאוד קשים, אתם יודעים את זה, בסוף מפלגה ותנועה של מאה שנה, יכולה לחוות משברים קשים, אבך יש לה גם את תעצומות הנפש להתגבר עליהם.

ולכן מי שמצביע למפלגת העבודה בבחירות האלה, הוא גם עושה את הבחירה הכי נכונה ברמה האידאלוגיות, הפוליטית, הערכית לבחירות האלה. אבל הוא גם משקיע במניה לטווח ארוך, שתעזור לבנות כוח פוליטי אמיתי כדי להקים מפלגת שלטון של המרכז-שמאל. כי אף אחד אחר לא יוכל לעשות את זה בשום רשימה חד-פעמית, פרסולנית, אחרת שתקום או שקמה ותתפוגג.

יאללה, נמאס לנו, לא רוצים עוד בחירות - רוצים להכריע. רוצים להוציא את הדיבוק, רוצים לנצח, רוצים באמת לבוא בשבוע הבא ולהגיד: אחרי שנתיים של שיתוק נוראי, מדינת ישראל יוצאת לדרך חדשה, ממשלה חדשה, עם ראש ממשלה חדש, עם סדר יום חדש, עם אידאולוגיה חדשה, עם סדר יום אמיתי שדואג לאזרחים, עם סדר יום שמפלגת העבודה עם כל האנשים שאתם רואים פה, הם המרכיב החשוב, הגדול, המשפיע והמשמעותי בממשלה הזו.

תודה לכולם ואנחנו צריכים את העזרה שלכם"!

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי