מרב מיכאלי בנאום תודה לפעילי בחירות כנסת 24

Thank you for rating this article.

ערב טוב חברות וחברים - תתחדשו.

אתם הרי יודעות ויודעים, ויש פה הרבה שלא היו שותפים לאמונה הזו, שאני ידעתי שזה אפשרי - והאמנתי שזה אפשרי! אני ידעתי והאמנתי שזה אפשרי. אבל זה לא יכול היה לקרות בלעדיכן ובלעדיכם. לא יכול היה לקרות בלי הצוות הקטן, האיכותי, הזעיר שנשאר במפלגת העבודה. זה לא יכול היה לקרות בלי צוות הקמפיין המדהים של מפלגת העבודה.

זה לא משחק מילים, זה הצוות שעשה את העבודה.

העבודה חוזרת בגדול.

 זה לא יכול היה לקרות בלי אהוב ליבי ליאור שליין.

יש עוד המון אנשות ואנשים להודות להם ואני מבטיחה לעשות זאת בהרחבה, הרבה מאוד זמן ובשמחה רבה ביותר. אבל, לא עכשיו.

וזאת רק ההתחלה.

קחו בחשבון, זאת רק ההתחלה.

אם יש משהו שהוכחנו הערב, זה שהצליחו לרצוח את יצחק רבין - אבל בשום אופן לא הצליחו אבל בשום אופן לא הצילחו ויצליחו לרצוח את הדרך שלו.

אנחנו דיברנו מהרגע הראשון על חזון. חזון של שלום, ביטחון באמצעות שלום. דיברנו על בטחון לאומי אבל גם על ביטחון אישי. דיברנו על חברה צודקת, על שינוי סדר עדיפויות, ואנחנו מדברות ומדברים ברצף על בית לעם היהודי עם שוויון מלא לכל האזרחיות והאזרחים שבו. ארבע שבועות דיברנו עכשיו על שוויון, דיברנו על עובדות ועובדים, דיברנו על אלימות, על אלימות מינית, דיברנו על המשפחה, דיברנו על הדברים שמטרידים את רוב הישראליות והישראלים. הבטחנו וציירנו מה אנחנו נעשה כדי לשנות את החיים של כל אזרחית ואזרח במדינת ישראל ושל מדינת ישראל בכלל.

כי זה יכול להראות אחרת לגמרי. זה יכול, וזה יראה הרבה יותר טוב. הרבה יותר טוב.

אנחנו ציירנו חזון של מה כן, לא דיברנו רק על מה לא. דיברנו על מה כן, עשינו קמפיין חיובי. דיברנו על דברים שהיו כאלו שחשבו שזה ממש דבר תמהוני לעשות. כי מה פתאום, מי בבחירות מדברת או מדבר על הדברים האלה? ובכן, כך זה שמדברות ומדברים.

החזון הזה נוגע ברוב מכריע של אזרחיות ואזרחי ישראל. הוא משמיע קול, שרוב מכריע של הישראליות והישראלים כמהים לו. הוא נותן, לרוב הגודל של הציבור בישראל, ייצוג שהיום אין לו. ומפלגת העבודה היא זו שמשמיעה היום את הקול הזה ונותנת לציבור הישראלי את היצוג הזה.

פגשתי היום אינספור צעירות וצעירים שמפלגת העבודה, הם רואים בה את העתיד שלהם. הם באו בהמוניהם, עם אור בעיניים, והן והם מה שיבנה מחדש איתנו את המחנה הזה. ככה בונות ובנים מחדש מחנה - חזק, אמיץ וגאה. פשוט גאה. וככה, ככה בונות ובונים מפלגת שלטון חברות וחברים.

המדגם שראינו הערב, כולנו יודעות ויודעים - שום דבר לא גמור עדין. שום דבר לא גמור. ומפלגת העבודה בראשותי, כמו שחזרתי והתחייבתי - תעשה כל מאמץ כדי שנחליף בראשות הממשלה את בנימין נתניהו.

כדי לעשות את זה, אני רוצה להזמין לבמה ברשותכן וברשתוכם את הסיעה הראשונה אי-פעם במדינת ישראל שהיא שוויונית. שותפות ושותפים אדירים שיהיו חלק מקואליציית השינוי או שיהיו האופוזיציה הטובה ביותר בכנסת. בשני המקרים, שימו לב, זו הרשימה שיחד עם ציבור עצום במדינת ישראל שרצתה ורצה להצביע לנו אבל כוחות גדולים, גדולים בהרבה מאיתנו וחזקים בהרבה משכו אותם לכל מיני כיוונים אחרים. אבל בפעם הבאה הם כבר יבואו אלינו. יחד עם הסיעה הזו, אנחנו בונות ובונים מפלגת שלטון למרכז-שמאל בישראל.

דבר אחרון, חברות וחברים, איש לא האמין ולא האמינה שמפלגת העבודה תחזור בבחירות האלה ותחזור כל-כך בגדול. וכשהיא התחילה לחזור, והתברר שהיא עובדה קיימת והיא הכי עדכנית, הכי רלבנטית והכי מדברת אל הציבור והכי דמוקרטית. הכי דמוקרטית. אז אחרי שהתברר שמפלגת העבודה חוזרת כמו שהיא חוזרת, שמעתם פתאום מסביב את כל הבנים נהיים נורא קורבניים. וכולם צעקו גוועאלד!

אבל אנחנו, אנחנו סיימנו להיות קורבנות.

אנחנו סיימנו להיות קורבנות, אנחנו עומדות ועומדים על הרגליים, בגב זקוף, בראש מורם, אנחנו אומרות ואומרים את האמת. ואנחנו נמשיך להגיד לציבור הישראלי את האמת. משום שהציבור הישראלי רוצה ורוצה לשמוע את האמת. ועם האמת הזו, אנחנו נבנה מחדש את מדינת ישראל ואת החזון הציוני שהימין הרחיק אותנו ממנו בצורה מסוכנת.

מפלגת העבודה חוזרת לדרך רבין, חוזרת לבנות את החזון הציוני. ואנחנו חברות וחברים, גם אם זה ייקח לנו קצת זמן, כי אנחנו בונות ובונים מהתחלה, מהבסיס, ברצינות, במקצועיות, במסירות ובנחישות.

אנחנו ננצח.

 

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי