מצע העבודה למאבק ביוקר המחיה בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - למאבק ביוקר המחיה.

יוקר המחייה בישראל הוא אחד מן האתגרים החברתיים-כלכליים המשמעותיים ביותר המונחים לפתחה של הממשלה הבאה. העלייה ביוקר המחייה בישראל בשנים האחרונות מעמיקה את הפערים החברתיים ופוגעת קשות בשכבות המוחלשות ובמעמד הבינים הישראלי. אין חולק כי תופעה זו מושפעת גם מתנודות גלובאליות וכן ממאפיינים ייחודיים של המשק הישראלי, אם זאת לממשלה כלים משמעותיים לטיפול בתופעה, ודומה לאתגרים נוספים היא מושפעת עמוקות מתפיסת העולם הכלכלית המבקשת לדחוק את הממשלה ורשויותיה אל מחוץ לשדה הפעולה הכלכלי.
מפלגת העבודה רואה במלחמה ביוקר המחיה המאמיר יעד מרכזי וחשוב בכנסת ובממשלה הבאות. בניגוד למפלגות האחרות מתמקדת מפלגת העבודה לא רק בשאלת "המחיר לצרכן" של המוצרים השונים, אלא גם בשני מרכיבים משמעותיים נוספים של תופעת יוקר המחיה: גובה ההכנסה של משק הבית הישראלי וההוצאות של משק הבית הישראלי בעבור שירותים ציבוריים כדוגמת חינוך ובריאות. רק טיפול בכל המרכיבים המשפיעים על יוקר המחיה בישראל יביא לפתרון משמעותי בטווח הארוך.

תוכנית למאבק ביוקר המחיה

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען המלחמה ביוקר המחיה. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.