מצע העבודה למאבק ביוקר המחיה בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - למאבק ביוקר המחיה.

יוקר המחייה בישראל הוא אחד מן האתגרים החברתיים-כלכליים המשמעותיים ביותר המונחים לפתחה של הממשלה הבאה. העלייה ביוקר המחייה בישראל בשנים האחרונות מעמיקה את הפערים החברתיים ופוגעת קשות בשכבות המוחלשות ובמעמד הבינים הישראלי. אין חולק כי תופעה זו מושפעת גם מתנודות גלובאליות וכן ממאפיינים ייחודיים של המשק הישראלי, אם זאת לממשלה כלים משמעותיים לטיפול בתופעה, ודומה לאתגרים נוספים היא מושפעת עמוקות מתפיסת העולם הכלכלית המבקשת לדחוק את הממשלה ורשויותיה אל מחוץ לשדה הפעולה הכלכלי.
מפלגת העבודה רואה במלחמה ביוקר המחיה המאמיר יעד מרכזי וחשוב בכנסת ובממשלה הבאות. בניגוד למפלגות האחרות מתמקדת מפלגת העבודה לא רק בשאלת "המחיר לצרכן" של המוצרים השונים, אלא גם בשני מרכיבים משמעותיים נוספים של תופעת יוקר המחיה: גובה ההכנסה של משק הבית הישראלי וההוצאות של משק הבית הישראלי בעבור שירותים ציבוריים כדוגמת חינוך ובריאות. רק טיפול בכל המרכיבים המשפיעים על יוקר המחיה בישראל יביא לפתרון משמעותי בטווח הארוך.

תוכנית למאבק ביוקר המחיה

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען המלחמה ביוקר המחיה. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • איסור על יבוא בלעדי
    נפעל לאישור תיקוני חקיקה שיאסרו על הסכמי יבוא בלעדי או לכל הפחות יגבילו את משכם ולהגדרת נקיטת צעדים כנגד יבואנים מקבילים כעבירה.
  • פירוק הקשר הבעייתי בין יבואנים ויצרנים לקמעונאים
    נפעל להטלת איסור בחוק על הסכמים כובלים בין ספקים לקמעונאים שנותנים עדיפות למוצרים מסוימים בחנויות באופן שחוסם יצרנים ​ויבואנים קטנים.
  • מאבק בריכוזיות ובמונופולים
    נחזק את רשות התחרות על ידי מתן כלי חקירה ואכיפה חדשים ומהירים להענשת גופים שעוברים על החוק, ונעדכן את הקריטריונים להכרזה על גוף כמונופול באופן המתווה את שיקול הדעת של הרשות.
  • מאבק בפערי המחירים בין הפריפריה למרכז ברשתות הקמעונאיות
    נקדם רגולציה שתמנע את פערי המחירים בין סניפים שונים של רשתות המזון הפועלים באזורים שונים ברחבי הארץ.
  • מתן רישיונות לגופים פיננסיים
    האצת קצב מתן הרישיונות לגופים פיננסיים נוספים, עם דגש על אגודות אשראי וקואופרטיבים, במטרה להוזיל משמעותית את ההוצאה על שירותים בנקאיים.
  • העלאת שכר המינימום
    נעלה את שכר המינימום במהלך הדרגתי ל-7,000 ש"ח.
  • הגדלת מענקי העבודה
    נגדיל באופן קבוע את מענקי העבודה לשיעור המוגדל שנקבע לשנת 2022.
  • נקודות זיכוי במס למשפחות עם ילדים ולגמלאים
    נאריך את הוראת השעה המעניקה נקודת זיכוי ממס הכנסה להורים לשלוש השנים הקרובות, נרחיב את גילאי הילדים מגיל לידה ועד 18, ונקבע נקודת זיכוי לגמלאים.
  • חינוך חינם בגילאי 0-3
    נגבש מהלך הדרגתי להרחבת מערכת החינוך הציבורית לגילאי 0-3.
  • ביטול תשלומי הורים במערכת החינוך
    נבטל את תשלומי החובה במערכת החינוך.
  • הרחבת ביטוח הבריאות הבסיסי
    נפעל להרחבת סל ביטוח הבריאות הבסיסי על חשבון הביטוחים המשלימים של קופות החולים והביטוחים הפרטיים וגיבוש תוכנית רב שנתית להרחבת שירותי רפואת השיניים בקופות החולים לכלל האוכלוסייה.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"... אין לפרולטוריון מה להפסיד מלבד כבליו יש לו עולם ומלואו להרוויח. פועלי כל העולם התאחדו!"
קארל מרקס, המניפסט הקומוניסטי

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי