החוג להנעה מדינית במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

אירוע ההשקה של "החוג להנעה מדינית" שהתקיים ב-19 בפברואר הצליח מעל למצופה. החוג החדש הוקם במפלגת העבודה על מנת לקיים דיון על התהליך המדיני ולקדמו הן במפלגה והן בתקשורת ומול הציבור בכללותו. זאת על רקע חוסר המעש של הממשלה המכהנת והדחקת הנושא גם בתוך מפלגת העבודה.

יותר מ-80 אנשים הצטופפו בסניף ברודצקי על מנת לתת תשובה הולמת לכל אלה שחשבו לאחרונה שרק מחוץ למפלגה ניתן לקדם את התהליך המדיני. אחרי שמזכ"ל המפלגה חיליק בר שנחת רק שעה קצרה לפני האירוע מסיור בארה"ב ברך את הקהל ויו"ר החוג שרי סלע סקרה את מטרות החוג ואת הרקע להקמתו, תארו פרופ' אלעאי אלון מאוניברסיטת ת"א וגדי בלטיאנסקי מנכ"ל יוזמת ז'נבה את היוזמה הערבית ויוזמת קלינטון וז'נבה. ח"כ בוג'י הרצוג נתן סקירה מדינית ממצאת ועמד במקצת גם על התסכולים שמלווים אותו בעקבות התקיעות בסוגיה המדינית. התקשורת בוחרת לא לטפל בנושא המדיני ברצינות למרות חשיבותו והנושא הכלכלי/חברתי ממשיך לתפוס חלק ניכר מהכותרות וגם מזמנה של יו"ר המפלגה.

אין ספק שהנוכחות המכובדת של חברי מפלגת העבודה באירוע ההשקה מסמלת תפנית מעודדת בהתייחסות לנושא ומסמנת התחלה חדשה של דיון שדעך על רקע העברת מרכז הכובד של פעילות המפלגה מול הציבור לנושא החברתי הכלכלי. התמקדות המפלגה בנושא החברתי/כלכלי חשובה, מבורכת, תשרת את המפלגה בהתמודדות בבחירות הבאות ותקל עלייה לגייס קהלים חדשים לשורותיה אך התעסקות רק בנושאים הנ"ל תהפוך את מפלגת העבודה למפלגת נישה חד-ממדית שמתנתקת מהמקורות ההוליסטיים שלה. הקמת החוג המדיני וחידוש הדיון בתהליך המדיני תחזק את היכולת של המפלגה להציב חזון כולל לציבור ולהיות אלרטרנטיבה אמיתית לממשלה שלא רק פוגעת בשכבות החלשות בחברה אלא גם מדרדרת את מדינת ישראל לאי-וודאות מדינית חסרת תקווה.

"באת מקלל, יצאת מברך."
חכ לשעבר יורם מרציאנו, על אהוד-ברק בלשכת העבודה 20.1.2011

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי