ספינת הדגל של "יש עתיד"

Thank you for rating this article.

התוצאות הלא סופיות של הבחירות לפנינו (99.8%) ומנצח אחד כבר הוכתר עוד בטרם אמר מילה. ראשי המפלגות מתקשרים לברך את יאיר לפיד כי בפוליטיקה צריך לדעת גם לבלוע צפרדעים. מסקרן היה לשמוע את נימת קולם של ביבי נתניהו ושלי יחימוביץ'. שבע ברכות זה לא היה, אולי "אל מלא רחמים". את לפיד הם מברכים מתוך תקווה לא להתאבל על עתידם הפוליטי.

מרגע ההשקה של מפלגת "יש עתיד" הודיעו ראשיה ודובריה כי הם כאן ליצור משהו חדש. הם לא נתמכים על ידי הועדים, הם לא נתמכים על ידי החרדים, הם לא נתמכים על ידי הערבים, הם לא נתמכים על ידי הטייקונים. הם לא שמאל והם לא ימין.

כאן נשאלת השאלה: מה אתם? מהי היכולת שלכם להביא שינוי אמיתי בסדרי העדיפות של מדינת ישראל?

אין שום ספק כי ביבי כבר התחיל לפזר הבטחות למכביר לשותפים הטבעיים. הפקק היחיד שהוא זקוק לו, כדי להוכיח שהוא מנהיג העם,הינה מפלגת "יש עתיד".

לפיד יילך לביבי כשהוא נישא על גלים של הערצה ותקווה אך כשיכנס להיכל הוא יפגוש את הצלם. המציאות תוצג בפניו על ידי ביבי, ברק, ליברמן ונאמן. הם כבר יסבירו לו עד כמה מאויימת מדינת ישראל. איראן בונה פצצה, החמאס מתכנן להשתלט על הגדה, בחיזבאללה אוגרים נשק כימי ואובמה בכלל נגדינו. הם יראו לו דוחות מודיעין, צילומי אוויר ומידע מודיעיני מסמר שיער. ליברמן ינהל עמו שיחה כנה ויסביר שהוא בכלל בעד שוויון זכויות, תחבורה ציבורית בשבת והוזלת מחירי הדיור. נאמן ישמש כדמות אב חביבה וחכמה, יסביר את הבעיות של גיוס תלמידי ישיבה ואת הפירוד שהדבר יצור בעם בזמן של צורך באחדות. כולם ביחד יסבירו לו איך הם הולכים לקדם את הכלכלה החופשית ואיך יתנו שוויון הזדמנויות ויטפלו בנטל. כמובן שלצורך כך צריכים לתת כתף כדי לרסק את הועדים הגדולים, החברים של שלי יחימוביץ'. בזמן הזה, יהלכו עליו אימים, כמובן אי אפשר להתקדם בנושא הפלסטיני כי ליבני לא מבינה וסתם מדברת. הנה עובדה שבתקופת אולמרט לא הצליח לה ועם שבעה מנדטים מה היא שווה בכלל, הם ישאלו אותו.

כמו החתן הנמרץ שפגש את יורד הים הישיש בשירו של קולריג', ישוב לפיד אל בוחריו עצוב אך חכם יותר ויוכיח כי "יש עתיד" הנה ספינה שבורת גב הנושאת מטען מרקיב של אידיאולוגיה נבובה ודמגוגיה זולה.

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי