עומדים מאחורי יחימוביץ'

Thank you for rating this article.

הבחירות האלה הם לא ניצחון עבור מפלגת העבודה, אבל הם בהחלט מסמלים את תחילתו של המהפך הפוליטי שסופו הוא בכך ששלי יחימוביץ' תעמוד בראשות הממשלה. יחימוביץ' היא הדבר הכי טוב שקרה למפלגת העבודה בעשור האחרון, והיא היחידה שהצליחה להחזיר את המפלגה לעמדת הנהגה שבה היא לא הייתה כבר שנים רבות. ברור ששלי לא חפה מטעיות, כל מנהיג עושה טעיות וצריך לעשות גם פשרות, אבל יחימוביץ' החזירה לכולנו קצת ממפלגת העבודה שאליה התגעגעה הציבור.

מפלגת העבודה הפכה להיות הרבה יותר אידיאולוגית וממלכתית, המנהיגות הפכה להיות הרבה יותר צנועה וענבה והפעילים ורוח ההתנדבות שאפיינה את המפלגה בעבר חזרה להיות ערך חשוב בהנהגת שלי יחימוביץ'. אין מנוס גם מהסקת מסקנות מהקמפיין הזה, וחלק מהמסקנות הברורות הם שאנחנו צריכים לתמוך יותר האחד בשני וגם לחדד את המסרים שלנו ושל המפלגה.

חיזוק הסולידאריות הפנימית

המהלך הראשון שצריך לעבור על מפלגת העבודה הוא תהליך של ריפוי וחיזוק פנימי, שבו הסקטורים השונים בתוך המפלגה יתחילו לפעול ביחד במקום לנגח אחד את השני. מבוגרים וצעירים, וותיקים וחדשים, קיבוצים, מושבים ועירוניים צריכים כולם לעבוד ביחד על-מנת לייצר מפלגה מאוחדת וחזקה שתסחף את הציבור להצטרף ולתמוך במפלגה. הכוח שלנו יהיה הרבה יותר גדול אם נהיה מאוחדים ונפעל ביחד במקום להיאבק אחד בשני על עמדות כוח. המטרה של כולנו היא זהה ומכך שאין שיתוף פעולה מלא בין הסקטורים השונים כולנו סובלים, וחשוב מכך אזרחי המדינה סובלים. כולנו באנו למפלגה כדי לשנות ולבנות חברה טובה יותר, אבל לפני שאנחנו מנסים לשנות דברים מחוץ למפלגה אנחנו צריכים לחזק את ערכי הסולידריות ושיתוף הפעולה בתוך המפלגה. כולנו צריכים להיות מחויבים לסולידריות וצדק בתוך המפלגה ואם נצליח בכך אז העימותים הפנימיים שלנו יפחתו ואז נוכל לייצא את הסולידריות הזאת לציבור ולהפיל את ממשלת נתניהו.

חידוד המסרים האידיאולוגיים

מפלגת העבודה גם חייבת לחזק את המסרים האידיאולוגיים שלה, ולבנות מסר ברור שיגרום לאנשים לרצות להיות חלק מהמפלגה. יחימוביץ' אומנם החזירה את מפלגת העבודה לדרך שאותה היא איבדה בשנים האחרונות, אבל המסר של חברת מופת צודקת הוא לא המצאה שלה והוא חלק מהציונות והיהדות. החיבור הזה בין יהדות לציונות שעליהם מבוססת החברה הצודקת של הרצל, של בן-גוריון ואפילו של ז'בוטינסקי, הוא המסר שאנחנו צריכים היום לחדד ולייצא לחברה כולה. החברה היהודית הציונית הצודקת היא תנאי לכל דבר, ובלעדיה אין לעם ישראל תקומה. התנאי לכך שיהיה פה חברת מופת ושיהיה פה שלום הוא שכולנו נאמץ את עקרונות הצדק שלימדה אותנו היהדות והציונות, אותם עקרונות שמנחים את יושבת-ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'.

חיזוק מנגנוני השטח בפריפריה

מפלגת העבודה חייבת גם להפסיק להיות "מפלגת תל אביב", ולכן אנחנו חייבים לחזק את כל מנגנוני הפריפריה ולהגיע לאנשים שהם לא תומכים מסורתיים של המפלגה. אנחנו חייבים "להילחם" שוב על ליבם של הגרעין הקשה של תומכי נתניהו בפריפריה שהוזנחו על-ידי מפלגת העבודה במשך שנים וכיום חשים טינה ותחושות של הזנחה וניכור. מפלגת העבודה לא תצליח לנצח בבחירות אם לא ננצח בבאר שבע, אם לא ננצח בירושלים, אם לא ננצח בקריית שמונה, אם לא ננצח בבית שמש, ובכלל אם לא נאבק על כל קול בכל מקום בארץ. אין לנו את הפריבילגיה לוותר על בוחרים ומבחינה מוסרית אנחנו חוטאים כשאנחנו משקיעים יותר מאמץ בבוחרים בערים מאשר בוחרים בפריפריה.

יחימוביץ' התחילה את המהלך בבחירות האלה והיא יכולה גם לסיים אותו אם היא תפעל בחוכמה בשנתיים הקרובות, לא תהסס ותנהיג את המפלגה ואת המדינה לעתיד טוב יותר. הרבה מפעילי המפלגה מאמינים בה ומתכוונים לעמוד מאחוריה בדרכה לראשות הממשלה.

----------------------------------------

פורסם במקור באתר NEWS1.

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי