לי הגימנזיסטית דווקא כן מתאימה.

Thank you for rating this article.

לי הגימנזיסטית דווקא כן מתאימה.

( צר לי שרק היום שבתי. מיום הבחירות ועד אמש הייתי מאושפז בבית החולים עם דלקת ריאות. למרות שקיבלתי חיסון. )

"לי הגימנזיסטית דווקא כן מתאימה".

הסיבה לכך שתמכתי בכל עוז ולאורך כל הדרך בחה"כ שלי יחימוביץ הייתה תחושתי שהמדינה כולה, ומפלגת העבודה בכלל זה, מושחתת ומסואבת עד להחריד ומשרתת כמעט בלעדית, ואולי המלה "כמעט" מיותרת,  המדינה והמפלגה משרתות כמעט בלעדית רק אינטרסים פרטיים ואישיים של בעלי כוח חמדנים ותאבי שררה ובצע למיניהם וכי המדינה והמפלגה שתיהן משמשות זה מכבר וכמעט בריש גלי אך ורק קרדום לחפור בו לקומץ מלכים וקיסרים מטעם עצמם ומטעם הקבוצות הקטנות מספרית אך אדירות הכוח ועתירות החמדנות החולנית וחסרת השובע של אוחזי האשכים למיניהם, שולחיהם,-

וסברתי שדחוף-דחוף-דחוף-דחוף יש להעביר גם במדינה וגם במפלגה את מלא עוצמת שיטפם של הנהרות פניוס ואלפיאוס, וסברתי כי שלי יחימוביץ, אולי היחידה מבין מי שהתמודדו אז על ראשות המפלגה, רק היא לבדה היא שתוכל להיות, וגם תהיה, שני הנהרות השוצפים והאדירים והחיוניים הללו.  

ולא היה קץ לשמחתי על כך שניצחה, ושהיא ראש המפלגה, ודומני שגם על כך שאכן היא –היא הנהרות פניוס ואלפיאוס אשר להם ייחלתי, (כן, למרות תמיכתה, הכרח בל יגונה, במר עיני ובוועדים הגדולים ) זכיתי לאישור.

אך מאחר והפכה לראש המפלגה, ( ובתוך המפלגה אכן הגשימה את ציפיותיי... ) הנה הגיעה אז העת להתמודד לא רק על תמיכת חברי המפלגה אלא גם על תמיכתו של "הישראלי המצוי", ומערכת שיקוליו של "הישראלי המצוי" הנה לא בהכרח ולא תמיד היא זהה למערכת השיקולים שלי.
כי הנה לכבוד הבחירת הכלליות "העבודה" הפכה ל"מוצר", שצריך "להימכר", "בחוץ",- ובמאבק הנחוש על ה"שוק"- כן ממש כמו על שוק אבקות הכביסה או על שוק המשקאות הקלים לא רק הרציונאל קובע אלא גם התדמית, ולא רק אל השכל יש לפנות אלא גם אל התחושה, וכש"מר ישראלי" חייב לבחור להנהגת מדינתו בין מי שנראית ונשמעת כגימנזיסטית בת 16,- ומאי נפקא מינא אם תבונתה עמוקה מני ים,- לבין מי שנראה ונשמע חד משמעית כמו מלך,- למנהיגת "העבודה", שלי יחימוביץ, אין גם שמץ של סיכוי.
רבאק !!!. גימנזיסטית מול מלך ! האם מישהו חשב שיש סיכוי ?
ועל כן הצעתי לקדם, רק קצת יותר אל קידמת הבמה, את מר חיליק בר.
נראה שלמר חיליק בר אין את "אינסטינקט ההרג" שיש לשלי יחימוביץ. אינני יודע אם יש לו היכולת היום, מה שלשלי יחימוביץ יש,  להתמודד על ההנהגה בתוך מפלגת העבודה נגד כרישי, ולחלק מהם המילה הזאת בדיוק יאה, להתמודד על ההנהגה בתוך מפלגת העבודה נגד כרישי הנהגת מפלגת "העבודה". אני רוצה ששלי יחימוביץ תישאר הראש. אבל רציתי שמי שיחשוב, מבחוץ, על "מפלגת העבודה" יחשוב על חיליק בר.
זה הבחורצ'יק עם "הכריזמה השקטה". זה הבחורצ'יק עם "הכריזמה שלא מאיימת". "הגימנזיסטית ראש ממשלה ? הצחקת אותי !", וודאי היו אומרים לעצמם, ונראה שאכן כך בדיוק אמרו, עשרה או עשרים המנדטים של "מר ישראלי". "הגימנזיסטית ראש הממשלה ? הצחקת אותי !!!. הבחורצ'יק הזה, איך קוראים, לו, בר, - וואלה הוא דווקא כן !"."הגימנזיסטית ראש הממשלה? הצחקת אותי !. אבל הבחורצ'יק הזה, איך קוראים לו, בר? תאמין לי, הוא דווקא כן !".
כך היו חושבים לא מעטים מהאנשים שבאמת ובתמים היו מבקשים חלופה ישרה והגונה ל"מלוכה" המסואבת של מר ביבי. נו, טוף. חלב שנשפך. אין בוכים על חלב שנשפך. ותמיד, אם רק נשרוד, אחרי כל ערב מופיע בוקר של יום חדש. על כן גברתי שלי: אני בחרתי בך. בחרתי בך  מתוך חשיבה שקולה וצלולה, ואינני חוזר בי משום שיקול שגרם לי אז לעשות זאת. ומפני שכל שיקוליי מאז עדיין לחלוטין בתוקף, הרי אם וכאשר תשובי להתמודד על ראשות המפלגה, הנה מכל המתמודדים הפוטנציאליים דהיום על ראשות המפלגה אני אשוב ואתמוך דווקא בך. אבל אני מפציר בך ליטול עימך, אל אותו הפודיום ואל אותו הגובה ואל אותו אור הזרקורים ואל אותה קידמת הבמה, מעשה ( וזה המונח בו השתמשתי בדם ליבי בכל השנה האחרונה עת התחננתי ושבתי והתחננתי שכך יהיה ) מעשה "צמד מוביל", ( זוכרים את המונח? ) מעשה "צמד מוביל", גם את מר חיליק בר.
כאשר ללא עוררין את היא המנהיג. אך חיליק בר הוא הדמות שיראה ניכחו מי שישקול  מתוך רצון אמיתי להחליט נכון, "מי מתאים בישראל להיות ראש הממשלה הבא".
אם כך יהיה, גברתי, "צמד מוביל" במפלגת העבודה החל מהיום, הרי את גברתי, ומפלגת העבודה, תביסו בסיבוב ( הקרוב) הבא על ראשות הממשלה את מר נתניהו, גם עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי