השמוצניק של יו"ר העבודה

Thank you for rating this article.

אז חבר כנסת קיבוצניק אומנם לא יהיה בקדנציה הנוכחית של מפלגת "העבודה", אבל עוזר כללי לראשת המפלגה יש, והוא כבר מלווה את יחימוביץ' בכל אשר תלך ותעשה.

עודד צהריעודד צהרי (27) נולד וגדל בקיבוץ עין-השופט, למד בתיכון "מגידו" והתחנך במוסד "הרי אפרים", שהפך מאוחר יותר לפנימיית "רעות", ליד קיבוצו. בתום שנת שירות בירושלים כחבר בגרעין של תנועת "השומר הצעיר", התגייס כחבר בגרעין לגדוד "בזלת" של חטיבת הנח"ל ומשם המשיך לתפקידי פיקוד שונים. לפני שלושה חודשים סיים שירות קבע בתור מ"פ בגדוד, לאחר שורה של תפקידי פיקוד והדרכה. כיום מתגורר צהרי בתל-אביב, עם שותף ושותפה החברים בתנועת הבוגרים של השומר-הצעיר. צהרי הגיע להתנדב במטה הבחירות של מפלגת העבודה בבחירות האחרונות, והשבוע כאמור מונה לתפקיד העוזר של יו"ר המפלגה.

משפחת צהרי אינה קוטלת קנים בכל הקשור לעשייה קיבוצית ופוליטית. סבתו של עודד, ציפקה אפרת ז"ל, ממייסדי עין-השופט, הייתה ראש קן השומר-הצעיר בוילנה וחברת ההנגה הראשית, ממעצבי מערכת החינוך הקיבוצית, וגם עסקה בכתיבה. בעלה של ציפקה, איש הציבור אהרון אפרת ז"ל, היה בין שאר תפקידיו ח"כ מטעם מפ"ם ו"המערך", בשנות השבעים של המאה שעברה.

"אני 'שמוצניק' בכל רמ"ח איבריי" מעיד עודד צהרי. "סבתא שלי, שהייתה מדריכתו של אבא קובנר בקן התנועה בוילנה, הייתה מצטטת באוזניי את המילים מהמחזה של י"ל פרץ 'אם לא למעלה מזה'. המסר הוא שתמיד אפשר לעשות יותר עבור אדם אחר. אני מאמין בכך, וזה גם מה שהביא אותי להצטרף לשלי יחימוביץ' ולמפלגת העבודה".

"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי