מפלגת העבודה המפלגה החברתית בישראל, שוב!

Thank you for rating this article.

המדד החברתי

אתר המשמר החברתי, מפרסם את המדד-החברתי המעודכן "... ומפלגת העבודה זוכה גם בתואר הסיעה החברתית ביותר בכנס הקיץ ... הפעם היא עושה זאת ביתרון עצום בן חמש-עשרה נקודות מדד. גם בבחינת שיעורי הנוכחות בהצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים (כלומר, הצעות החוק הנכללות במדד החברתי) הגיעה העבודה להישג - במדד הקודם הפתיעה סיעת העבודה כאשר לא רק עברה את סיעת מרצ במספר הצבעות בממוצע לח"כ, אלא גם התקרבה לצבא הח"כים החרוצים של סיעת יש עתיד. במדד הנוכחי העבודה ממשיכה את התנופה וחולפת על פני יש עתיד בדרכה להפוך לסיעה האופוזיציונית הראשונה שזוכה בתואר הסיעה החרוצה בכנסת ...

במדד החברתי הקודם ראינו שסיעת העבודה כבשה את המקום הראשון בדירוג סיעות הכנסת, לראשונה מאז התחלנו למדוד, אך העשירון העליון של חברי הכנסת החברתיים ביותר נותר עדיין מעורב בין סיעות האופוזיציה, וכלל נציגים מהעבודה, מרצ, חד"ש, יהדות התורה וש"ס. בכנס הנוכחי, לעומת זאת, השתלטה סיעת העבודה על העשירון העליון של המדד החברתי – מתוך 12 הח"כים החברתיים ביותר, 11 הם מהעבודה.

חבר הכנסת החברתי ביותר בכנס הקיץ לשנת 2014 הוא איציק שמולי (העבודה). שמולי הוא בסך הכל חבר הכנסת השני לקבל את הציון הגבוה ביותר מבין כל הח"כים, לאחר שבכל המדדים בעבר זכה בכבוד ח"כ דב חנין (חד"ש), המופיע במדד הנוכחי במקום השביעי. עוד מעניין לראות שמתוך העשיריה הראשונה, שבעה ח"כים מכהנים בכנסת הראשונה שלהם - שמולי, חיליק בר, מיקי רוזנטל, משה מזרחי, מיכל בירן, סתיו שפיר ומרב מיכאלי".

המדד החברתי

יצחק הרצוג, יושב ראש מפלגת העבודה כתב בעמוד הפייסבוק שלו "... יש ימים בהם אתה גאה להיות יו"ר מפלגת העבודה ויש ימים שיותר. כל הכבוד לחברי על הרוח הנחישות והעבודה הטובה, ולאיציק שמולי על המקום הראשון. אתם חברי הכנסת הטובים ביותר ויחד ננצח ...".

מחוז ירושלים של המפלגה, בירך גם הוא את ח"כ שמולי ושאר חברי הסיעה - "... יישר כוח לח"כ שמולי ולחברי הכנסת של מפלגת העבודה, אשר מובילים במקומות הראשוניים במדד הח"כים החברתיים של המשמר החברתי בכנסת. המשיכו להוביל את החקיקה החברתית בכנסת ...".

ח"כ משה מזרחי בירך את חבריו, "... סיעת מפלגת העבודה מובילה שוב כמפלגה החברתית במושב האחרון,על פי נתוני 'המדד החברתי' הבודק את פעילות הח"כים מול חקיקה חברתית. תשעה מהעשיריה הראשונה מתוך 120 ח"כים הם ממפלגת העבודה. ( בתוכם גם אני, במקום השישי). מה זה אומר ומועיל? אם לא תתפקדו ותתנו למפלגת העבודה כח, נשאר עם הטבלה במקום להשפיע בגדול על חיינו ...".

איתן כבל יו"ר סיעת העבודה בכנסת, שהגיע למקום השני המכובד אחרי ח"כ שמולי, מוסיף בעמוד הפייסבוק שלו "... זכיתי במנה גדושה של נחת רוח וגאווה בתפקידי כיו״ר סיעת העבודה. הח״כים הנמרצים שלנו כבשו בסערה את צמרת״המדד החברתי״, שמפרסמת עמותת המשמר החברתי בכנסת. תשעה מתוך עשרת המקומות הראשונים מאוישים על ידינו! באופן אישי שמרתי על המקום השני בקרב 120 חברי הכנסת, אך ההישג הזה מתוק מקודמיו בזכות העובדה שהפעם הקדים אותי ח״כ משלנו - איציק שמולי, שהוכיח כי עבודה קשה ועקבית יכולה להניב תוצאות מרשימות כבר בקדנציה הראשונה. אנו ממשיכים לעבוד בשבילכם גם בפגרה, וגאים להיות המפלגה החברתית ביותר בכנסת ..."

את הדו"ח המלא ניתן למצוא באתר המשמר-החברתי.

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי