אין דמוקרטיה במפלגה - הנאום שלי לפני הועידה

Thank you for rating this article.

שלום חברים.

עמנואל שחףתודה על ההזדמנות שניתנה לי לנאום כאן. אני שמח שאנחנו מקיימים את הועידה היום, בעקבות כמה הצלחות חשובות שהשגנו כאופוזיציה: את הניצחון בהצבעה במליאה הכנסת, תודה מירב, המאמץ המתמשך לחשוף את פרטי מתווה הגז, תודה שלי וכמובן את יסודה של ועדת השקיפות בראשותה של סתיו שפיר, תודה לך, תודה לאיתן ותודה ליו״ר.

באופוזיציה מפלגת העבודה מצטיינת כאלופת המלחמה למען השקיפות. אז בוא נדבר על שקיפות: מפלגת העבודה, לכאורה המפלגה הדמוקרטית ביותר בכנסת. לא התקיימו בה בחירות ללשכה, המוסד החשוב ביותר שעל פי החוקה מנהל את המפלגה, כבר מעל 10 שנים ! הבחירות למזכ״לות נדחות שוב ושוב !! המרכז, גוף ניהולי חשוב, לא קיים מאז שהוא בוטל בתקופה של שלי יחימוביץ׳ ומיותר לציין שמזמן כבר לא מתכנסת הועדה לענייני מפלגה וועדות סטטוטוריות אחרות.

חברי הועידה הוזמנו לכאן למראית עין, אך ורק כי צריך לאשר תקנון לבחירות למוסודת הלאומיים ולדחות בחירות, כל הבחירות לכל מוסדות המפלגה, שוב. למתיי ? למועד בלתי ידוע.

חברים, להנהגת מפלגת העבודה, החל משמעון פרס ועד שלי יחימוביץ׳ ובוז׳י הרצוג, יש עניין לנוון את המוסדות והיא עושה את זה בנחישות כאשר בו זמנית היא מצליחה, בעזרתנו האדיבה, לקיים מראית עין של דמוקרטיה. אין דמוקרטיה במפלגה. מי שמחליט את כל ההחלטות זה היו״ר שלעתים נעזר במזכירות הלשכה וכך מתנהלת המפלגה. המזכ״ל הנוכחי, לא נבחר – הוא הפך להיות תלוי בחסדי היו״ר. והיו״ר ? היו״ר רוצה לתמוך בראש הממשלה בנושא הגרעין האיראני ? הוא מודיע על כך בנאום בכנסת או בהופעה בערוץ 10 ובזה זה נגמר. הוא התייעץ על זה עם הסיעה או מישהו אחר במפלגה ? פנה למוסדות ? ניסה לגייס תמיכה או אף רוב להצעה שלו בגוף סטטוטורי כלשהו ? לא ולא. הרי היו״ר, לא משנה מי, תמיד חכם יותר מכולם.

לא תחשבו שיש לי חשבון מיוחד עם היו״ר הנוכחי. אין דבר שהוא עשה שלא עשו אלה לפניו, החל משמעון פרס ועד וכולל שלי יחימוביץ׳. דרך אגב, עם אותה תוצאה, פגיעה מתמשכת במפלגה. העדר המוסדות מנתק את הקשר בין חברי המפלגה להנהלה ומונע ממנה שימוש בכלי ניהולי עיקרי שנותן גם עיצה טובה וגם לגיטימציה להנהלה.

חברים, אם כמפלגה בחיים אנו חפצים ואם רוצים אנו לחזור לשלטון אי פעם, חייבים להחזיר את הדמוקרטיה למפלגה עם כל המשתמע. היחידי שיכול לעשות את זה כרגע הוא היו״ר. אם היו״ר לא מחזיר את המוסדות לתפקוד מחודש ומלא ולאלתר יקרה לו בדיוק מה שקרה לכל יושבי הראש שפעלו תוך התעלמות מהמוסדות לפניו – הוא לא יבחר שנית. ובצדק. זה מה שקורה למי שלא מכבד את הדמוקרטיה.

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי