על משה בוגי יעלון

Thank you for rating this article.

הי זאת שלי, אין לי מה להוסיף על הדברים הממלכתיים, המנהיגותיים, המוסריים והציוניים של שר הבטחון משה בוגי יעלון.

זה אומץ לב, ובמקרה שלו לא רק בשדה הקרב, של מי שלא נסחף אחרי המחנה, אלא מתווה לו את הדרך, גם כשהדבר כרוך בקשיים. זו המשמעות האמיתית של מנהיגות.

בוגי הוא אמנם בר פלוגתא פוליטי, אבל משקף באופן הכי מדוייק וצלול את האתוס המכונן המשותף של כולנו, במדינה שלנו, תחת פיסת השמיים התכולה שמעלינו.

הנה הדברים שבוגי העלה לעמוד הפייסבוק שלו לפני שעה קלה, ושבת שלום לכולכם:

״אחרי שכל מיני גורמי שוליים קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל, הגיע השלב הבא (שלא אמור להפתיע איש), והוא הפצת תמונות מסיתות נגדי.

זה לא יעזור להם. אין לי שום כוונה להתכופף ולהתקפל במאבק על דמותן של מדינת ישראל והחברה הישראלית. אני איאבק ואמשיך להיאבק על מדינת ישראל צודקת, שפויה ומוסרית. כזו הנלחמת ביד ברזל ובנחישות בדורשי רעתה, אך מצד שני אינה מאבדת את ערכיה ואינה הופכת קהת חושים.

אנו חייבים לשמור על חברה שפויה ומתקדמת, המקדשת את החיים, מקפידה על שלטון החוק ועל עליונות המשפט באופן נחרץ, ונאבקת באלימות ובגזענות ובהדרת האחר רק משום שהוא אחר.

זה לא עניין של ימין ושמאל - זה העתיד שלנו ושל ילדינו. זו השאלה באיזו מדינה אנו שואפים לחיות: מדינה שהיא חלק ממשפחת העמים, יהודית ודמוקרטית, מודרנית וסובלנית, או מדינה שמתדרדרת אל מחוזות מסוכנים והרסניים.

מול הגל העכור הזה ששוטף את הארץ חייבים לעמוד איתן. בלי פשרות. המאבק הזה חשוב יותר ומשמעותי יותר מכל דבר אחר, ועל הכוחות השפויים בחברה הישראלית להיות מאוחדים כדי לנצח בו.

בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות מאוד מנבחרי ציבור - בהם שרים, חברי כנסת וראשי רשויות מכל קצות הקשת הפוליטית - כמו גם מחברי ליכוד, ואזרחים בכלל מרחבי הארץ, המביעים תמיכה חד משמעית במאבק הזה ומבקשים לחזק את ידיי.

גם הם אינם יכולים לשאת את המחשבה שישראל תשנה את פניה בגלל מיעוט קיצוני ואלים. "אנחנו מגדלים כאן ילדים", הם אומרים לי, "ולא מוכנים שזה יהיה לתוך אווירה של אלימות והסתה".

זה הרוב השפוי של אזרחי ואזרחיות ישראל. ולמענו אני נאבק. לכן גם לא ארים ידיים, ולא אירתע מכל איום.

'יידע כל איש בישראל שיש לו זכויות לחיים, לחופש, לעבודה ולבקשת אושר אשר לא ניתנו בחסד אלא הן שלו', אמר מנחם בגין. עבור הרוב השפוי בישראל, המשפט הזה הוא ציווי של ממש. שבת שלום."

==========

מעמוד הפייסבוק של יחימוביץ'

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי