שינוי התרבות הפוליטית האסקימואית במפלגה

Thank you for rating this article.

התרבות האסקימואית הדוגלת בהשלכת הזקנים למות בקרח משיני הדוב הלבן. תראו איך כולם גמרו במפלגה הזו.

איך גמרו בן גוריון ושרת‚ איך גמרו גולדה אשכול‚ ספיר ודיין ואפילו איך גמר להבדיל רבין‚ כן‚ כן גם זה שייך לאותה תרבות של הפקרת המנהיגים. מה עשתה מפלגת העבודה כדי שלא להפקיר את רבין לעמוד לבדו מול גלי ההסתה של הימין. והתשובה היא‚ כלום‚ ממש כלום. ואני יודע זאת‚ מניסיוני. אני נרשמתי לחברות במפלגת העבודה באותו יום שישי‚ ערב הרצח‚ כדי לתמוך ולתת גב לאיש שכה אהבתי. הלכתי למחרת להפגנה בכיכר‚ הייתי עם בני לידו‚ מטר מאחוריו‚ כשהוא נרצח‚ ראיתי אותו בשניות האחרונות של חיו. ראיתי גם את שמעון פרס שעבר אותו מסלול כמה שניות לפניו‚ והוא בקלות יכל להיות הקורבן של יגאל עמיר הרוצח במקומו של רבין.

והנה זה חוזר עכשיו עם ההחלטה המטומטמת של מרכז העבודה‚ שלא לתמוך בשמעון פרס‚ מהאבות המייסדים של מפלגת העבודה‚ ממנהיגיה הדגולים‚ שהנהיגו את המפלגה‚ להישגים ולכישלונות. נכון פרס פרש ממפלגת העבודה לאחר בחירתו של פרץ ליו"ר המפלגה. אז מה‚ גם בן גוריון פרש ממפא"י והקים את רפ"י בזמנו‚ זה לא צריך למחוק את עברו כמנהיג מפלגת העבודה.

דרך אגב זה שוב דוגמא רעה לשיטת המרכזים במפלגות. אוספים אנשים מהשוק או מבלומפילד‚ ומפקידים בידם את ההחלטות על גורלות חיינו. מפלגת העבודה צריכה ללכת בדרכו של ביבי שעשה מהפכה אדירה בליכוד. מהפכה כזו דרושה גם במפלגת העבודה.

אני דורש כאן מחברי הכנסת של מפלגת העבודה כי למרות החלטת המרכז השגויה לתמוך בקולט אביטל‚ מי זו קולט אביטל בכלל מאיפה היא באה מה היא עשתה בחייה‚ כן‚ כן אל תספרי לנו שהיית ציר בוושינגטון. אולי גם תזכירי לנו שאריק שרון העיף אותך מכהונה במשרד החוץ בחשד של הדלפה. איך אשת הכלום הזו היא הצליחה לגרום לחברי המרכז לתמוך בה‚ היא נראית לי מן נעמי בלומנטל‚ שידעה לקנות קולות בזכות כספה. בסוף יסתבר שגם כאן היה משהו מלוכלך.

כן‚ אני דורש מחברי הכנסת של העבודה לקום ולעמוד כאיש אחד ולתמוך בבחירתו של שמעון פרס‚ איש ראוי מאין כמוהו לכהונת נשיא המדינה. תעזבו את החשבונות הקטנים‚ שיש אולי לכמה מכם כנגד האיש הענק הזה. היו קשובים למה שרוצה העם. וזה מה שהעם רוצה‚ ששמעון פרס‚ מהאבות המייסדים האחרונים שהקימו והובילו את המדינה מתלמידיו הבכירים של בן גוריון התנ"כי ימונה לנשיא המדינה.

המינוי של שמעון פרס לנשיא המדינה. הוא רצון העם‚ זו הדרך שבה העם רוצה להגיד "תודה" לאיש היקר הזה על פועלו העצום. אל תמנעו מהעם לאמר את התודה הזו לאיש בחיו.

דעו לכם כל מינוי של מועמד אחר לכהונה הרמה לא ישרודמשמים תבוא המכה‚ באש ובמים ובכלון באיש או באישה שיגזלו מפרס את הכהונה. סופם יהיה מר כמו סופו של משה קצב‚ זה משמים.

אם אתם חברי הכנסת של מפלגת העבודה תכשילו את בחירתו של שמעון פרס לכהונת נשיא‚ זה יהיה אות כלון נורא שלעולם לא  תצליחו למחוק מפניכם ומפרצופה של מפלגת העבודה כמפלגה שאוכלת את מנהיגיה. זה יהיה תמרור דרכים ענק‚ מצבה למותה של מפלגת העבודה ולסיום דרכה הרעיונית.מפלגה שאף פעם לא ידעה לתת גב וכבוד ראויים למנהיגיה.

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי